Consumul de cartofi poate aduce mai multe beneficii decat consumul de spanac

Indiferent daca sunt prajiti, copti sau facuti piure, cartofii sunt considerati ca fiind o mâncare la îndemâna. Cartoful este printre cele mai consumate legume din lume.Cartoful poate aduce multe beneficii organismului uman, însa din cauza faptului ca cei mai populari sunt cartofii prajiti, plini de grasime, beneficiile nu mai apar. Mai mult, pâna si cartofii copti sunt „îmbogatiti” cu unt, brânza sau bucati de sunca.Ca urmare, de multe ori, consumul de cartofi, astfel gatiti, contribuie serios la aparitia afectiunilor cardiace sau chiar a unui atac de cord. Însa consumul cartofilor copti, simpli, fara grasimi, constituie o sursa de fibre care ofera protectie împotriva bolilor de inima si, mai mult, are foarte putin calorii. Cartofii sunt o bogata sursa de vitamina C, de vitamina B6, de potasiu, de magneziu si de fibre, sustin specialistii.Cartofii mai contin si o varie­tate de fitonutrienti care actioneaza ca niste antioxidanti. Pe lânga aceste substante nutritive, în cartof se mai gasesc carotenoizi, flavonoizi si acid cafeic. Cercetatorii britanici au ajuns la concluzia ca în cartofi se gaseste o substanta care poate reduce tensiunea arteriala. Substanta care se gaseste în cartofi se numeste kukoamina, iar singura planta în care se mai gaseste este Lycium chinense (o planta folosita în medicina traditionala chinezeasca).În ceea ce priveste vitamina B6, consumul unui cartof copt îi asigura unui adult 21% din doza zilnica recomandata de vitamina. Vitamina B6 este implicata în peste o suta de reactii enzimatice. Vitamina B6 este necesara pentru formarea aminoacizilor si a acizilor nucleici.Studii recente au aratat ca reputatia cartofilor de a fi bogati în carbohidrati si ca trebuie eliminati din alimentatia celor care vor sa slabeasca este falsa. O descoperire surprinzatoare a cercetatorilor arata ca broccoli este mai putin folositor corpului uman decât cartoful. Mai mult, cartoful este mai bogat în fenoli decât spanacul sau varza.Cartofii contin si flavonoizi care protejeaza împotriva problemelor respiratorii si a anumitor forme de cancer. Potrivit studiilor, în 122 de grame de cartof copt în coaja se gasesc 15.74 mg de vitamina C, 0.42 mg de vitamina B6, 509.96 mg de potasiu, 0.28 mg de magneziu si 2.93 g de fibre.Pentru a se beneficia la maximum de substantele nutritive din cartof, acesta nu trebuie consumat prajit în ulei sau alaturi de alte alimente bogate în grasimi. Este bine sa se consume cartofii fierti, din care se face piure.Citeste mai mult în Gândul.
Indiferent daca sunt prajiti, copti sau facuti piure, cartofii sunt considerati ca fiind o mâncare la îndemâna. Cartoful este printre cele mai consumate legume din lume.Cartoful poate aduce multe beneficii organismului uman, însa din cauza faptului ca cei mai populari sunt cartofii prajiti, plini de grasime, beneficiile nu mai apar. Mai mult, pâna si cartofii copti sunt „îmbogatiti” cu unt, brânza sau bucati de sunca.Ca urmare, de multe ori, consumul de cartofi, astfel gatiti, contribuie serios la aparitia afectiunilor cardiace sau chiar a unui atac de cord. Însa consumul cartofilor copti, simpli, fara grasimi, constituie o sursa de fibre care ofera protectie împotriva bolilor de inima si, mai mult, are foarte putin calorii. Cartofii sunt o bogata sursa de vitamina C, de vitamina B6, de potasiu, de magneziu si de fibre, sustin specialistii.Cartofii mai contin si o varie­tate de fitonutrienti care actioneaza ca niste antioxidanti. Pe lânga aceste substante nutritive, în cartof se mai gasesc carotenoizi, flavonoizi si acid cafeic. Cercetatorii britanici au ajuns la concluzia ca în cartofi se gaseste o substanta care poate reduce tensiunea arteriala. Substanta care se gaseste în cartofi se numeste kukoamina, iar singura planta în care se mai gaseste este Lycium chinense (o planta folosita în medicina traditionala chinezeasca).În ceea ce priveste vitamina B6, consumul unui cartof copt îi asigura unui adult 21% din doza zilnica recomandata de vitamina. Vitamina B6 este implicata în peste o suta de reactii enzimatice. Vitamina B6 este necesara pentru formarea aminoacizilor si a acizilor nucleici.Studii recente au aratat ca reputatia cartofilor de a fi bogati în carbohidrati si ca trebuie eliminati din alimentatia celor care vor sa slabeasca este falsa. O descoperire surprinzatoare a cercetatorilor arata ca broccoli este mai putin folositor corpului uman decât cartoful. Mai mult, cartoful este mai bogat în fenoli decât spanacul sau varza.Cartofii contin si flavonoizi care protejeaza împotriva problemelor respiratorii si a anumitor forme de cancer. Potrivit studiilor, în 122 de grame de cartof copt în coaja se gasesc 15.74 mg de vitamina C, 0.42 mg de vitamina B6, 509.96 mg de potasiu, 0.28 mg de magneziu si 2.93 g de fibre.Pentru a se beneficia la maximum de substantele nutritive din cartof, acesta nu trebuie consumat prajit în ulei sau alaturi de alte alimente bogate în grasimi. Este bine sa se consume cartofii fierti, din care se face piure.Citeste mai mult în Gândul.

Citeste si:  Ai grija de spate in ultimele luni de sarcina

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.