Consumul de ciuperci ajuta organismul in lupta cu bolile

Pana nu demult toata lumea fugea de ciuperci si de mancarurile care contineau urme de ciuperci. Din ce cauza? Simplu: toata lumea avea impresia prost formata cum ca, aceste minuni sunt otravitoare. Ceea ce asa si este, unele chiar sunt otravitoare, insa cele pe care le gasim in supermarket-uri sau pe piata, poti avea siguranta ca sunt bune si nu iti vor afecta sanatatea, decat in cazul in care esti alergica.
Ciupercile sunt bune pentru organismul nostru, datorita vitaminei D, pe care acestea o contin in compozitia lor. Vitamina D este baza sistemului osos si stimuleaza fixarea calciului in oase. In acest mod, este recomandat sa incepeti o cura de ciuperci , combinata cu cateva suplimente de calciu, care sa intareasca sistemul imunitar si osos, in mai putin de 3 saptamani.
Asadar, ciupercile sunt printre putinele alimente in care regasim vitamina D, in starea ei naturala. Lipsa vitaminei D poate duce la infectii respiratorii, osteoartrita, infarct, cancer sau alte complicatii de natura ginecologica.
Daca iti plac ciupercile, profita de acest lucru si nu rata nici o masa fara ciuperci: pune ciupercile in omleta, pregateste-le la cuptor, adauga-le in salata sau prepara o paste din ciuperci pe care sa o mananci cu paine.
O alta modalitate de a consuma ciupercile intr-un mod cat mai sanatos, il reprezinta coptul. Ciupercile coapte la gratar, cu putin casvcaval deasupra sunt nemaipomenite si nici nu ingrasa.
Ciupercile nu contin grasimi si sunt foarte bune in regimurile pentru cei care tin cura de slabire si nu contribuie la cresterile valorilor colesterolului.
Ciupercile cele mai bune si sanatoase sunt cele proaspete, nu cele din conserve sau puse la borcan. Cumparati ciuperci proaspete si aveti grija sa le spalati bine inainte de a le gati. Decojiti-le de cojita de deasupra, spalati-le bine si lasati-le sa se scurga bine.
Pentru a adauga un gust de savoarea si de beneficii in plus, adauga si cateva frunze de patrunjel. Patrunjelul este bun penru stimularea circulatiei sangvine si pentru a spori pofta de mancare.

Citeste si:  Tu si nevoile tale

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.