Cosmetice periculoase

Firme de cosmetice precum Boots, The Body Shop, Avon, Nivea si Unilever folosesc in componenta produselor lor nanoparticule (nanotehnologia presupune manipularea materiei la o scara extrem de mica). Datorita utilizarii respectivei tehnologii, intr-o serie de cosmetice precum cremele de protectie solara sau cele antirid, acestea sunt usor de aplicat pe piele si nu sunt vizibile cu ochiul liber. Pe de alta parte insa, marimea lor – sunt de 80 de ori mai mici decat un fir de par omenesc – prezinta reale motive de ingrijorare: pot strabate bariere protectoare din corp precum cele care inconjoara creierul sau un copil in dezvoltare in pantecele mamei, iar prin interactiunea cu alte celule din corp se pot produce efecte toxice nemaiintalnite pana acum.In urma unui raport realizat de compania „Which?” s-a aflat si faptul ca folosirea nano­particulelor nu este declarata de unele firme. Pana cand se va putea demonstra contrariul, compania „Which?” a lansat un apel pentru interzicerea folosirii acestei tehnologii.Secretomania firmelorO alta problema este faptul ca industria cosmetica nu ofera opiniei publice indeajuns de multe informatii privind testarea produselor in conditii sigure, precum si folosirea de ingrediente controversate, precizeaza profesorul universitar Ann Dowling, de la Royal Society din Marea Britanie. In urma studiului de piata facut de „Which?” reiese faptul ca 87% din consumatori nu au habar de tehnologia actuala. Mai mult decat atat, nici companiile producatoare nu sunt foarte dornice sa ofere lamuriri suplimentare. Din 67 de firme carora li s-au solicitat informatii privind intrebuintarea nano­particulelor, doar 17 s-au deranjat sa raspunda. Iar din acestea 17 doar 8 s-au aratat dispuse sa ofere detalii suplimentare.Nanoparticule se gasesc, printre altele, in pasta de dinti – nanoargintul, mai exact, pentru proprietatile lui antibacteriene -, precum si in cremele pentru protectie solara – dioxidul de nanotitan si oxidul de zinc.Guvernele tarilor membre UE ar trebui sa faca publica o lista cu produsele care contin aceste particule si in urma unei evaluari independente doar cele care sunt considerate sigure ar trebui permise in componenta cosmeticelor.Exista, bineinteles, si sustinatori ai nanoparticulelor care subliniaza avantajele folosirii acestora, de exemplu, in medicina. Cu toate acestea, companiile de cosmetice care doresc sa exploateze aceste calitati in produsele lor trebuie sa se asigure ca metodele lor de testare tin cont de ele. „Industria cosmetica trebuie sa renunte la politica strutului, sa nu-si mai ascunda capul in nisip, si sa lamureasca o data pentru totdeauna cum e treaba cu nanotehnologia”, a precizat Sue Davies, de la „Which?”.Fabricantii care au recunoscut utilizarea nanoparticulelor lauda efectele lor benefice, precum capacitatea lor de a neutraliza lumina UV, astfel protejand pielea omului impotriva efectelor adverse ale radiatiilor ultraviolete, inclusiv cancerul de piele. (D.M.)
Firme de cosmetice precum Boots, The Body Shop, Avon, Nivea si Unilever folosesc in componenta produselor lor nanoparticule (nanotehnologia presupune manipularea materiei la o scara extrem de mica). Datorita utilizarii respectivei tehnologii, intr-o serie de cosmetice precum cremele de protectie solara sau cele antirid, acestea sunt usor de aplicat pe piele si nu sunt vizibile cu ochiul liber. Pe de alta parte insa, marimea lor – sunt de 80 de ori mai mici decat un fir de par omenesc – prezinta reale motive de ingrijorare: pot strabate bariere protectoare din corp precum cele care inconjoara creierul sau un copil in dezvoltare in pantecele mamei, iar prin interactiunea cu alte celule din corp se pot produce efecte toxice nemaiintalnite pana acum.In urma unui raport realizat de compania „Which?” s-a aflat si faptul ca folosirea nano­particulelor nu este declarata de unele firme. Pana cand se va putea demonstra contrariul, compania „Which?” a lansat un apel pentru interzicerea folosirii acestei tehnologii.Secretomania firmelorO alta problema este faptul ca industria cosmetica nu ofera opiniei publice indeajuns de multe informatii privind testarea produselor in conditii sigure, precum si folosirea de ingrediente controversate, precizeaza profesorul universitar Ann Dowling, de la Royal Society din Marea Britanie. In urma studiului de piata facut de „Which?” reiese faptul ca 87% din consumatori nu au habar de tehnologia actuala. Mai mult decat atat, nici companiile producatoare nu sunt foarte dornice sa ofere lamuriri suplimentare. Din 67 de firme carora li s-au solicitat informatii privind intrebuintarea nano­particulelor, doar 17 s-au deranjat sa raspunda. Iar din acestea 17 doar 8 s-au aratat dispuse sa ofere detalii suplimentare.Nanoparticule se gasesc, printre altele, in pasta de dinti – nanoargintul, mai exact, pentru proprietatile lui antibacteriene -, precum si in cremele pentru protectie solara – dioxidul de nanotitan si oxidul de zinc.Guvernele tarilor membre UE ar trebui sa faca publica o lista cu produsele care contin aceste particule si in urma unei evaluari independente doar cele care sunt considerate sigure ar trebui permise in componenta cosmeticelor.Exista, bineinteles, si sustinatori ai nanoparticulelor care subliniaza avantajele folosirii acestora, de exemplu, in medicina. Cu toate acestea, companiile de cosmetice care doresc sa exploateze aceste calitati in produsele lor trebuie sa se asigure ca metodele lor de testare tin cont de ele. „Industria cosmetica trebuie sa renunte la politica strutului, sa nu-si mai ascunda capul in nisip, si sa lamureasca o data pentru totdeauna cum e treaba cu nanotehnologia”, a precizat Sue Davies, de la „Which?”.Fabricantii care au recunoscut utilizarea nanoparticulelor lauda efectele lor benefice, precum capacitatea lor de a neutraliza lumina UV, astfel protejand pielea omului impotriva efectelor adverse ale radiatiilor ultraviolete, inclusiv cancerul de piele. (D.M.)

Citeste si:  Sandplay - o abordare terapeutica pentru corp si suflet

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.