Cum imi hranesc micutul

Alimentatia este foarte importanta pentru dezvoltarea corecta a copilului tau. De aceea trebuie sa stii cum, ce fructe, legume si ce alimente sa-i dai in functie de varsta pe care o are si de nevoile organismului, pana la urma.
Pentru copilul intre 1 si 3 ani trebuie sa asiguri un aport de 80-90 cal/ kg corp/zi: proteinele reprezinta 14-15 %, lipidele 30-33% iar glucidele 53-55%.
Cele mai indicate pentru copilul care are peste 2 ani sunt leguminoasele uscate sub forma de supe, piureuri, dar in cantitati mici ( morcovi, cartofi, dovlecel, conopida sau sfecla ). Cantitatea ideala de fructe nu trebuie sa depaseasca 150 g / zi. Cele mai bune sunt bananele, portocalele si kiwi pentru ca au un continut mare de vitamina C.
Copilul cu varsta intre 4 si 7 ani are nevoie de 80 cal/kg corp/zi. Pentru a creste sanatos are nevoie de cereale si derivate ( fainoase 50 g / zi si paine 150 g/ zi), legume ( morcovi 120 g / zi, cartofi 160 g / zi, telina 200 g / zi sub forma de supe de legume, piureuri sau soteuri) si fructe 200 g / zi ( capsuni, mere si pepene).
Pentru copilul cu varsta intre 8 si 14 ani aportul zilnic este de 70 cal/ kg corp/ zi, proteine 13 %, lipide 30 % si glucide 58 %. Alimentatia potrivita acestei varste trebuie sa cuprinda paine 200 – 250 g / zo, fainoase 50 g / zi, cartofi 200 g / zi, legume verzi 300 g / zi si fructe 300 g / zi.
De asemenea trebuie sa-i asiguri rezervele de calciu si magneziu, nu numai din alimentatie, ci si din vitamine sub forma de tablete sau siropuri care sa-i dea pofta de mancare si vitalitate.
Pe langa fructe si legume, este bine sa dam copilului 2 tablete de ciocolata neagra, pe zi. Spre deosebire de alte dulciuri, ea este sanatoasa, contine antioxidanti naturali identici cu cei gasiti in fructe si legume. Are efecte benefice asupra organismului micutilor, reducand riscul de diabet, ajuta memoria si da o stare de bine. Atentie insa, deoarece consumata in exces duce la cresterea greutatii corporale a copilului.
Nu uitati de sucurile naturale, facute in casa, din portocale sau grepfruit care dau pofta de mancare si vitalitate copiilor.

Citeste si:  Fumatul pasiv creste riscul de cancer mamar

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.