Cum sa ai o viata lunga dupa modelul japonez

Cea mai lunga durata medie de viata o au japonezii, cu cel mai mic procentaj de infarcturi si cancer la intestin. Femeile traiesc in medie 83 de ani, iar barbatii 77.
Oamenii de stiinta sustin ca fenomenul se datoreaza in special felului lor de a se hrani: japonezii mananca putina carne si mult peste. Carnea de vita a intrat in regimul lor alimentar abia in secolul trecut, deoarece religia pe care o practica, si anume budismul, se opune consumului carnii de patrupede. Apoi, ei mananca totul foarte proaspat, chiar peste crud, deci imediat dupa ce a fost scos din apa. In general, alimentele lor se fierb sau se prajesc putin, pentru a se pastra cat mai mult din continutul in substante nutritive de valoare. La aceasta se adauga si consumul mare de orez, dar nu in timpul meselor, ci la sfarsitul lor. In orez se gaseste vitamina B, necesara bunei functionari a sistemului nervos, alaturi de numeroase alte vitamine si substante minerale. Pe de alta parte, orezul este sarac in calorii ( o jumatate de ceasca din acest produs are doar 82 de calorii). Din alimentatia japonezilor nu lipseste niciodata soia, sub forma de Tofee (branza proaspata de soia) sau Miso(iaurt de soia). Sosul din soia se consuma cu fiecare mancare. Soia contine de doua ori mai multe proteine decat carnea, dar nu contine colesterol. In compozitia ei intra, de asemenea, 30% hidrati de carbon si 5% saruri minerale, mai multe decat in orice alt aliment. Tot asa de sanatoase pentru consum sunt si algele, considerate hrana viitorului, care contin vitaminele A, B, C, D, E, K si foarte multe saruri minerale. Se vehiculeaza opinia potrivit careia algele sunt substante anticanceroase si antiSIDA . Dintre legumele pe care le mananca japonezii- si dau doar cateva exemple care sunt cunoscute si la noi- mentionez:
-vinetele- bune pentru digestie
-dovleceii- buni pentru tensiune si rinichi
-telina-linisteste nervii
-ridichile-bune pentru ficat si vezica
-ciupercile-au afect impotriva cancerului si a virozelor.
Mancarurile lor nu se prepara cu condimente, dar li se adauga sosuri foarte picante cu chili, care activeaza peristaltica intestinala si stimuleaza inima, si hrean, care contine o mare cantitate de vitamina C.
Interesant este faptul ca japonezii mananca relativ putine fructe.

Citeste si:  Toamna este anotimul ideal pentru a slabi sanatos, cu ajutorul dietei cu fructe

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.