Cum sa combateti balonarea

Pentru o perioada de doua saptamani, medicii recomanda un regim fara alcool, otet, sos de soia, paine cu drojdie, sucuri, cereale cu malt, ciuperci si branza maturata.Una dintre cele mai frecvente probleme ale pacientilor clinicilor de nutritie, dupa cum relateza medicul englez Ian Marber publicatiei „Daily Mail”, este balonarea, adica senzatia de disconfort si abdomen plin dupa masa. Desi in unele cazuri aceste simptome pot fi cauza unor probleme serioase de sanatate, cum ar fi sindromul de colon iritabil, pentru majoritatea pacientilor nu exista un diagnostic sever. Cei mai multi considera intoleranta la unele alimente ca fiind cauza balonarii. Nu trebuie sa confundam aceasta situatie cu o alergie la unele alimente, care inseamna o reactie agresiva chiar sub forma unui soc al sistemului imunitar la o anumita substanta. Expertii considera ca intoleranta nu are nimic de a face cu sistemul imunitar. Studiile demonstreaza ca un rol foarte important in producerea balonarii il joaca bacteriile benigne si fermentii care exista in intestine si care ajuta procesul de digestie. Concentratiile anormale ale acestor bacterii si fermenti, in prezenta unor produse fermentate, ca alcoolul, zaharul rafinat sau drojdia de bere, produc disconfort si balonare. Cel mai eficient mod de a avea un abdomen relaxat este evitarea, timp de doua saptamani, a alimentelor daunatoare si reechilibrarea florei intestinale cu suplimenti alimentari care contin bacterii si fermenti benefici. Acest lucru inseamna un regim fara alcool, otet, sos de soia, paine cu drojdie, fructe, cu exceptia merelor verzi, sucuri, cereale cu malt, ciuperci si branza maturata. Alimentele permise sunt legumele proaspete, carnea de pui sau pestele, orezul brun, cerealele obtinute din ovaz sau grau integral, alunele proaspete nesarate, ouale, iaurtul natural si branza proaspata. Dupa doua saptamani, puteti introduce in meniu, treptat, alimentele pe care le-ati evitat.
Pentru o perioada de doua saptamani, medicii recomanda un regim fara alcool, otet, sos de soia, paine cu drojdie, sucuri, cereale cu malt, ciuperci si branza maturata.Una dintre cele mai frecvente probleme ale pacientilor clinicilor de nutritie, dupa cum relateza medicul englez Ian Marber publicatiei „Daily Mail”, este balonarea, adica senzatia de disconfort si abdomen plin dupa masa. Desi in unele cazuri aceste simptome pot fi cauza unor probleme serioase de sanatate, cum ar fi sindromul de colon iritabil, pentru majoritatea pacientilor nu exista un diagnostic sever. Cei mai multi considera intoleranta la unele alimente ca fiind cauza balonarii. Nu trebuie sa confundam aceasta situatie cu o alergie la unele alimente, care inseamna o reactie agresiva chiar sub forma unui soc al sistemului imunitar la o anumita substanta. Expertii considera ca intoleranta nu are nimic de a face cu sistemul imunitar. Studiile demonstreaza ca un rol foarte important in producerea balonarii il joaca bacteriile benigne si fermentii care exista in intestine si care ajuta procesul de digestie. Concentratiile anormale ale acestor bacterii si fermenti, in prezenta unor produse fermentate, ca alcoolul, zaharul rafinat sau drojdia de bere, produc disconfort si balonare. Cel mai eficient mod de a avea un abdomen relaxat este evitarea, timp de doua saptamani, a alimentelor daunatoare si reechilibrarea florei intestinale cu suplimenti alimentari care contin bacterii si fermenti benefici. Acest lucru inseamna un regim fara alcool, otet, sos de soia, paine cu drojdie, fructe, cu exceptia merelor verzi, sucuri, cereale cu malt, ciuperci si branza maturata. Alimentele permise sunt legumele proaspete, carnea de pui sau pestele, orezul brun, cerealele obtinute din ovaz sau grau integral, alunele proaspete nesarate, ouale, iaurtul natural si branza proaspata. Dupa doua saptamani, puteti introduce in meniu, treptat, alimentele pe care le-ati evitat.

Citeste si:  10 sfaturi de sanatate esentiale

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.