Dieta vegetariana: Afla cum sa obtii cei mai buni nutrienti

O astfel de dieta reprezinta o cale sanatoasa de a descoperi care sunt nevoile tale nutritionale. Afla tot ce trebuie sa stii despre o dieta bazata pe legume si care sunt pasii pe care trebuie sa-i urmezi pentru a-ti procura nutrientii de care are nevoie organismul tau.O dieta vegetariana sanatoasa consta în primul rând în fructe si legume, cereale integrale, seminte, nuci sau alune. Deoarece accentul este pus pe eliminarea produselor de carne din alimentatia ta, dieta vegetariana contine de obicei o cantitate scazuta de grasimi, dar include mai multe fibre.Exista mai multe tipuri de vegetarieni: cei care consuma doar vegetale, eliminând carnea de orice fel si lactatele, lacto-vegetarienii care prefera laptele si produsele lactate combinate cu legume si fructe (nu consuma însa oua si carne) si ovo-lacto-vegetarieniim care includ în alimentatia lor ouale, laptele, brânza si iaurtul, pe lânga fructe si legume. În schimb, nu agreeaza produsele din carne rosie, pui si peste. Semivegetarienii sunt cei care manânca vegetale, dar consuma si cantitati mici de carne, din când în când.Produsele precum tofu (brânza de soia), soia ori proteinele vegetale pot reprezenta o alternativa pentru meniul tau. Acestea au un gust si o textura asemanatoare cu cele din carne si, de obicei, au un nivel scazut de grasimi si calorii.Daca te-ai decis sa urmezi un regim vegetarian, opteaza pentru lapte din soia, orez sau migdale. Când gatesti, foloseste ulei de masline, în loc de unt sau margarina. Consuma tofu si înlocuitori de oua (din amidon de cartofi).Ia-ti proteinele din soia, calciul din spanac, napi sau broccoli, iar vitamina B12 din cereale. Fierul si zincul le poti obtine din legume si fructe, care trebuie sa fie cât mai variate, deoarece un singur aliment nu contine toate vitaminele si mineralele de care organismul tau are nevoie.Poti sa tii aceasta dieta la orice vârsta, daca îti ofera toate substantele de care are nevoie organismul tau. Daca nu esti sigura ca acest meniu este potrivit pentru tine, cere sfatul unui specialist în nutritie.
O astfel de dieta reprezinta o cale sanatoasa de a descoperi care sunt nevoile tale nutritionale. Afla tot ce trebuie sa stii despre o dieta bazata pe legume si care sunt pasii pe care trebuie sa-i urmezi pentru a-ti procura nutrientii de care are nevoie organismul tau.O dieta vegetariana sanatoasa consta în primul rând în fructe si legume, cereale integrale, seminte, nuci sau alune. Deoarece accentul este pus pe eliminarea produselor de carne din alimentatia ta, dieta vegetariana contine de obicei o cantitate scazuta de grasimi, dar include mai multe fibre.Exista mai multe tipuri de vegetarieni: cei care consuma doar vegetale, eliminând carnea de orice fel si lactatele, lacto-vegetarienii care prefera laptele si produsele lactate combinate cu legume si fructe (nu consuma însa oua si carne) si ovo-lacto-vegetarieniim care includ în alimentatia lor ouale, laptele, brânza si iaurtul, pe lânga fructe si legume. În schimb, nu agreeaza produsele din carne rosie, pui si peste. Semivegetarienii sunt cei care manânca vegetale, dar consuma si cantitati mici de carne, din când în când.Produsele precum tofu (brânza de soia), soia ori proteinele vegetale pot reprezenta o alternativa pentru meniul tau. Acestea au un gust si o textura asemanatoare cu cele din carne si, de obicei, au un nivel scazut de grasimi si calorii.Daca te-ai decis sa urmezi un regim vegetarian, opteaza pentru lapte din soia, orez sau migdale. Când gatesti, foloseste ulei de masline, în loc de unt sau margarina. Consuma tofu si înlocuitori de oua (din amidon de cartofi).Ia-ti proteinele din soia, calciul din spanac, napi sau broccoli, iar vitamina B12 din cereale. Fierul si zincul le poti obtine din legume si fructe, care trebuie sa fie cât mai variate, deoarece un singur aliment nu contine toate vitaminele si mineralele de care organismul tau are nevoie.Poti sa tii aceasta dieta la orice vârsta, daca îti ofera toate substantele de care are nevoie organismul tau. Daca nu esti sigura ca acest meniu este potrivit pentru tine, cere sfatul unui specialist în nutritie.

Citeste si:  5motive pentru care sa nu iei antidepresive

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.