Doza zilnica de vitamina D

Probabil ca ai auzit tot timpul despre beneficiil imunitare pe care ti le aduce vitamina C, dar astazi este timpul sa trecem mai departe, la urmatoarea litera din alfabet. S-a dovedit de-a lungul timpului ca vitamina D poate sa fie de fapt cea mai importanta vitamina atunci cand vine vorba de combaterea racelilor. Vitamina D joaca un rol important in corpurile noastre:
– promoveaza absorbtia de calciu si ajuta la sanatatea oaselor
– creste functiile imunitare
– reduce inflamarea
– are functii sanatoase neuro-musculare
– protejeaza impotriva anumitor forme de cancer
La cat de importanta este vitamina D ca si nutrient, ea nu primeste intotdeauna atentia pe care o merita, poate pentru ca foarte putine alimente din natura contin vitamina D. Cele mai bune surse sunt somonul, tonul si uleiul de peste. Ficatul de vita, branza si ouale contin de asemenea cantitati mici. Daca aceste alimente nu suna foarte apetisant pentru tine, exista si vesti bune: nu trebuie sa mananci vitamina D pentru a te asigura ca iti iei doza zilnica. Vitamina D este de fapt produsa in organismul nostru atunci cand razele ultraviolete ne ating pielea. Razele UV sintetizeaza vitamina D. Asta inseamna ca cea mai buna modalitate de a obtine vitamina D este sa petreci aproximativ 10-15 minute afara in soare. Trebuie insa sa folosesti crema de protectie solara.

Citeste si:  De ce unele cancere devin maligne si altele nu?

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.