Fortifica-ti organismul si consuma alimente ce contin oligoelemente

Oligoelementele fac parte din familia mineralelor (cealalta categorie fiind a macro-elementelor). Acestea sunt elemente minerale pure, necesare organismului tau în cantitati mici. Unele dintre ele nu pot fi sintetizate, însa, si trebuie luate din alimentatie.Aceste elemente chimice contribuie la mentinerea unui echilibru în organismul tau si participa, mai ales, la asimilarea si la metabolismul alimentelor, precum si la regenerarea tesuturilor. În plus, te ajuta sa lupti împotiva infectiilor. O carenta a oligoelementelor poate determina aparitia unor afectiuni, iar un exces al acestora genereaza intoxicatii.Fierul are rolul de a deplasa oxigenul de la plamâni spre tesutul muscular. De asemenea, te ajuta sa-ti mentii energia. Poate fi gasit în carne, oua, legume, fructe si cereale integrale.Cuprul este un mineral foarte important care participa la întarirea oaselor tale, la lupta împotriva infectiilor si la buna functionare a inimii. De asemenea, reduce riscul aparitiei afectiunilor cutanate inflamatorii si faciliteaza absorbtia fierului. Îl poti lua din germeni de grâu, drojdie, crustacee si scoici.Iodul este stocat în glanda tiroida si serveste la producerea mai multor hormoni, printre care tiroxina. Poate fi întâlnit în alge, heringi, crustacee, scoici, precum si în fructe de mare.Magneziul este indispensabil pentru organismul tau si pentru a spori asimilarea vitaminei B. Un nivel scazut de magneziu determina, pe termen lung, tulburari de comportament. Îl gasesti în cerealele integrale, fructe oleaginoase, varza si telina.Seleniul participa la generarea unei enzime care distruge radicalii liberi si este un aliat împotriva îmbatrânirii. O sursa importanta de seleniu este carnea, dar si fructele de mare.Zincul ajuta la regenerarea celulelor, la întarirea sistemului imunitar si a oaselor. În plus, pielea ta va arata mai tânara, iar unghiile vor fi mai sanatoase daca ai necesarul de zinc, zilnic, în organism. Alimentele care contin zinc sunt stridiile, crustaceele, ouale, cerealele integrale si legumele.
Oligoelementele fac parte din familia mineralelor (cealalta categorie fiind a macro-elementelor). Acestea sunt elemente minerale pure, necesare organismului tau în cantitati mici. Unele dintre ele nu pot fi sintetizate, însa, si trebuie luate din alimentatie.Aceste elemente chimice contribuie la mentinerea unui echilibru în organismul tau si participa, mai ales, la asimilarea si la metabolismul alimentelor, precum si la regenerarea tesuturilor. În plus, te ajuta sa lupti împotiva infectiilor. O carenta a oligoelementelor poate determina aparitia unor afectiuni, iar un exces al acestora genereaza intoxicatii.Fierul are rolul de a deplasa oxigenul de la plamâni spre tesutul muscular. De asemenea, te ajuta sa-ti mentii energia. Poate fi gasit în carne, oua, legume, fructe si cereale integrale.Cuprul este un mineral foarte important care participa la întarirea oaselor tale, la lupta împotriva infectiilor si la buna functionare a inimii. De asemenea, reduce riscul aparitiei afectiunilor cutanate inflamatorii si faciliteaza absorbtia fierului. Îl poti lua din germeni de grâu, drojdie, crustacee si scoici.Iodul este stocat în glanda tiroida si serveste la producerea mai multor hormoni, printre care tiroxina. Poate fi întâlnit în alge, heringi, crustacee, scoici, precum si în fructe de mare.Magneziul este indispensabil pentru organismul tau si pentru a spori asimilarea vitaminei B. Un nivel scazut de magneziu determina, pe termen lung, tulburari de comportament. Îl gasesti în cerealele integrale, fructe oleaginoase, varza si telina.Seleniul participa la generarea unei enzime care distruge radicalii liberi si este un aliat împotriva îmbatrânirii. O sursa importanta de seleniu este carnea, dar si fructele de mare.Zincul ajuta la regenerarea celulelor, la întarirea sistemului imunitar si a oaselor. În plus, pielea ta va arata mai tânara, iar unghiile vor fi mai sanatoase daca ai necesarul de zinc, zilnic, în organism. Alimentele care contin zinc sunt stridiile, crustaceele, ouale, cerealele integrale si legumele.

Citeste si:  Psihoterapia

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.