„Garnituri” pentru diete

Regimurile nu au efect pe termen lung daca nu le adaptati stilului de viata, slabiti mai mult de 4 kilograme pe luna sau eliminati mancarurile favorite.Daca vreti sa nu renuntati la odieta la scurt timp dupa ce atiinceput-o, este bine sa vaadaptati mai intai la schimbareadin alimentatia dumneavoastra.Medicii va sfatuiesc sa nu va propunetisa slabiti mai mult de 4 kilograme intr-oluna si nici sa va infometati. Dieteletrebuie sa fie adaptate in functie de stilulde viata, de programul pe care il aveti,dar si de varsta.Fiti realisti in ceea ce priveste greutateadv. Asteptarile nerealiste privind numarul de kilograme pe care vreti sa lepierdeti si timpul in care sa faceti acestlucru va pot da peste cap dieta. „Nu esterecomandat sa slabiti mai mult de 3-4kilograme pe luna. Altfel, metabolismulorganismului va avea de suferit si aparcarente alimentare care pot afecta diverseorgane, precum ficatul si pancreasul”,va sfatuieste Mihaela Ionescu, medicnutritionist la Institutul „Nicolae Paulescu”,din Bucuresti. Dietele se tin infunctie de stilul de viata, de varsta si deactivitatea fizica pe care o faceti de obicei.”Unele persoane au greutatea maimare pentru ca au masa musculara maimare sau oasele mai mari si mai mineralizate”,spune medicul. Persoanele invarsta asimileaza alimentele mai greu. Inplus, acestea trebuie sa tina cont si deafectiunile pe care le au. „Varstnicii nutrebuie sa tina un regim la fel de drasticca persoanele tinere. In loc de un regimde 1.600 de kilocalorii, ar putea sa aibaunul de 1.800 de kilocalorii”, completeazaspecialistul.Nu renuntati la alimentele preferate.Daca o dieta exclude unul dintre alimenteledv. favorite, sansele de a o urma petermen lung sunt mici. Dieta inseamnasa limitati consumul anumitor alimente,nu sa va fortati sa eliminati completmancarurile care va plac foarte mult.”Alimentatia trebuie sa fie completa sicomplexa, sa nu lipseasca nimic, dar sase faca reduceri semnificative mai ales lapaine, fainoase si dulciuri. In curele deslabire nu recomand deloc dulciurile, dardaca nu puteti sa va abtineti, puteti lua otableta mica de ciocolata si sa taiati unmar din alimentatia din ziua respectiva.Ca alternative, puteti consuma si cantitati mici de placinte cu mere sau cubranza de vaci”, va recomanda nutritionistul.Stabiliti-va obiectivul. Ce anumevreti sa obtineti daca tineti o dieta?Unele persoane tin regim ca sa scape dekilogramele in plus, altele ca sa scadanivelul colesterolului, iar altele pentru caau diabet. „Exista posibilitatea ca uniioameni slabi sa aiba hipercolesterolemie,caz in care lipidele trebuie controlateprin dieta”, afirma Alina Jiletcovici,nutritionist la Cabinetul de diabet siobezitate „Mosilor”, din Capitala.Examinati-va istoricul dietelor. Dacaati mai tinut regim si nu l-ati dus pana lacapat, specialistii va recomanda sa vaganditi la ce motive ati avut, dar si la aspectelebune ale dietei pe care ati avut-o.”Principalul motiv pentru care oameniirenunta la diete este pentru ca vad ca nuslabesc atat de repede pe cat si-ar dori,mai ales daca se si infometeaza”, afirmaMihaela Ionescu. Un alt motiv pentrucare multi renunta repede la dieta estepentru ca-si schimba brusc modul deviata. „Orice modificare in dieta necesitao perioada de adaptare, in functie de catde receptiva la nou este acea persoana.Daca interventia este brutala, maidevreme sau mai tarziu va renunta laregim”, atrage atentia Alina Jiletcovici.Nu renuntati la exercitii. Chiar dacanu trebuie sa faceti sport ca sa pierdeti ingreutate, miscarea va ajuta sa vamentineti greutatea. Alegeti tipul deexercitii care vi se potrivesc cel mai bine.”Sportul este la fel de important caalimentatia sanatoasa. Va recomand celputin 30 de minute zilnic de miscare,chiar si sub forma de plimbare”, va maisfatuieste Alina Jiletcovici.Cautati regimuri sustinute de studii sicereti sfatul nutritionistului. Pentru a facealegerea potrivita, consultati un medicinainte. „Nicio recomandare in medicinacare se respecta nu se face fara dovezistiintifice din studii largi facute pe masepopulationale”, sustine Alina Jiletcovici.”In diete, alimentatia trebuie sa fie completasi complexa, dar sa se faca reduceri semnificativemai ales la paine, fainoase si dulciuri.”, Alina Jiletcovici, nutritionist
Regimurile nu au efect pe termen lung daca nu le adaptati stilului de viata, slabiti mai mult de 4 kilograme pe luna sau eliminati mancarurile favorite.Daca vreti sa nu renuntati la odieta la scurt timp dupa ce atiinceput-o, este bine sa vaadaptati mai intai la schimbareadin alimentatia dumneavoastra.Medicii va sfatuiesc sa nu va propunetisa slabiti mai mult de 4 kilograme intr-oluna si nici sa va infometati. Dieteletrebuie sa fie adaptate in functie de stilulde viata, de programul pe care il aveti,dar si de varsta.Fiti realisti in ceea ce priveste greutateadv. Asteptarile nerealiste privind numarul de kilograme pe care vreti sa lepierdeti si timpul in care sa faceti acestlucru va pot da peste cap dieta. „Nu esterecomandat sa slabiti mai mult de 3-4kilograme pe luna. Altfel, metabolismulorganismului va avea de suferit si aparcarente alimentare care pot afecta diverseorgane, precum ficatul si pancreasul”,va sfatuieste Mihaela Ionescu, medicnutritionist la Institutul „Nicolae Paulescu”,din Bucuresti. Dietele se tin infunctie de stilul de viata, de varsta si deactivitatea fizica pe care o faceti de obicei.”Unele persoane au greutatea maimare pentru ca au masa musculara maimare sau oasele mai mari si mai mineralizate”,spune medicul. Persoanele invarsta asimileaza alimentele mai greu. Inplus, acestea trebuie sa tina cont si deafectiunile pe care le au. „Varstnicii nutrebuie sa tina un regim la fel de drasticca persoanele tinere. In loc de un regimde 1.600 de kilocalorii, ar putea sa aibaunul de 1.800 de kilocalorii”, completeazaspecialistul.Nu renuntati la alimentele preferate.Daca o dieta exclude unul dintre alimenteledv. favorite, sansele de a o urma petermen lung sunt mici. Dieta inseamnasa limitati consumul anumitor alimente,nu sa va fortati sa eliminati completmancarurile care va plac foarte mult.”Alimentatia trebuie sa fie completa sicomplexa, sa nu lipseasca nimic, dar sase faca reduceri semnificative mai ales lapaine, fainoase si dulciuri. In curele deslabire nu recomand deloc dulciurile, dardaca nu puteti sa va abtineti, puteti lua otableta mica de ciocolata si sa taiati unmar din alimentatia din ziua respectiva.Ca alternative, puteti consuma si cantitati mici de placinte cu mere sau cubranza de vaci”, va recomanda nutritionistul.Stabiliti-va obiectivul. Ce anumevreti sa obtineti daca tineti o dieta?Unele persoane tin regim ca sa scape dekilogramele in plus, altele ca sa scadanivelul colesterolului, iar altele pentru caau diabet. „Exista posibilitatea ca uniioameni slabi sa aiba hipercolesterolemie,caz in care lipidele trebuie controlateprin dieta”, afirma Alina Jiletcovici,nutritionist la Cabinetul de diabet siobezitate „Mosilor”, din Capitala.Examinati-va istoricul dietelor. Dacaati mai tinut regim si nu l-ati dus pana lacapat, specialistii va recomanda sa vaganditi la ce motive ati avut, dar si la aspectelebune ale dietei pe care ati avut-o.”Principalul motiv pentru care oameniirenunta la diete este pentru ca vad ca nuslabesc atat de repede pe cat si-ar dori,mai ales daca se si infometeaza”, afirmaMihaela Ionescu. Un alt motiv pentrucare multi renunta repede la dieta estepentru ca-si schimba brusc modul deviata. „Orice modificare in dieta necesitao perioada de adaptare, in functie de catde receptiva la nou este acea persoana.Daca interventia este brutala, maidevreme sau mai tarziu va renunta laregim”, atrage atentia Alina Jiletcovici.Nu renuntati la exercitii. Chiar dacanu trebuie sa faceti sport ca sa pierdeti ingreutate, miscarea va ajuta sa vamentineti greutatea. Alegeti tipul deexercitii care vi se potrivesc cel mai bine.”Sportul este la fel de important caalimentatia sanatoasa. Va recomand celputin 30 de minute zilnic de miscare,chiar si sub forma de plimbare”, va maisfatuieste Alina Jiletcovici.Cautati regimuri sustinute de studii sicereti sfatul nutritionistului. Pentru a facealegerea potrivita, consultati un medicinainte. „Nicio recomandare in medicinacare se respecta nu se face fara dovezistiintifice din studii largi facute pe masepopulationale”, sustine Alina Jiletcovici.”In diete, alimentatia trebuie sa fie completasi complexa, dar sa se faca reduceri semnificativemai ales la paine, fainoase si dulciuri.”, Alina Jiletcovici, nutritionist

Citeste si:  Intareste imunitatea copilului pe timp de iarna

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.