Gestionarea furiei

Furia poate face uneori ravagii atat in viata personala, cat si in cea profesionala. Efectele ei pot fi de cele mai multe ori devastatoare, tocmai din acest motiv va dam cateva sfaturi pentru a reusi sa gestionati furia, sa va controlati si, eventual, de ce nu, sa o canalizati spre o directie pozitiva.
Iata cei 10 pasi esentiali pe care trebuie sa ii urmati:
1. Trage aer in piept.
2. Exprima-ti furia in siguranta, cat de repede poti.
3. Nu pastra acea furie si n-o transforma intr-un resentiment.
4. Respecta-te pe tine insuti si pe ceilalti.
5. Stai cu picioarele pe pamant si cere exact ceea ce vrei.
6. Nu te astepta ca cei din jur sa iti citeasca gandurile si sa stie exact ce vrei tu.
7. Gaseste adevarata tinta pentru furia ta.
8. Asuma-ti responsabilitatea pentru propria ta viata si fericire.
9. Nu da vina pe cei din jur pentru ceea ce simti tu.
10. Trage aer in piept. Inhaleaza usor, tine-ti respiratia pentru 10 secunde pe o nara si expira pe cealalta nara. Repeta acest exercitiu de 10 ori, cu ambele nari.
Furia te poate face uneori sa te simti ca intr-o calatorie in roller coaster si terminam prin a ne simti „zguiditi” si ametiti. Avem nevoie sa ne calmam. O plimbare linistita, in apropiere de un rau sau un lac daca este posibil, sau chiar copaci, ar fi foarte eficienta. O alta optiune este sa te imaginezi cum cobori de pe o franghie de pe munte. Cu fiecare miscare pe care o faci te vei simti intr-o stare mai normala, mai calma, si vei reusi sa treci peste acele momente de furie.

Citeste si:  Grup de dezvoltare "COMUNICAREA MEDIC-PACIENT: de la blocaje la solutii"

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.