Grasimi bune pentru sanatate

Nu-i asa ca nu stiai ca sunt unele grasimi care sunt recomandate pentru sanatatea ta? In lupta cu kilogramele, primul lucru la care ne gandim sa-l facem este reducem numarul grasimilor. Insa ce nu stim este faptul ca in momentul in care sistam cantitatea de grasimi din alimentatie, creierul nostru este afectat, iar celula nervoasa nu mai poate prelucra informatiile pe care le primeste.
De aici si pana la micile pierderi de menorie nu este cale lunga.. uiti ce ai mancat la pranz sau daca ai baut cafea sau ceai.
Cele care fac rau organismului sunt cele care provin din alimentele de origine animala, care maresc mai mult decat este necesar nivelul colesterolului din sange.
O categorie speciala de grasimi esentiale care contine acizi Omega 3 este reprezentata de uleiul de floarea-soarelui, germenii de grau, nuci, soia si fructe uscate, samburi de struguri, uleiul de masline, de in, de rapita si pestele gras.
Pentru organism si pentru silueta este foarte recomandat uleiul de nuca de cocos. Este bogat intr-un tip de grasime, trigliceride cu lant mediu, care sa gaseste foarte rar in produsele alimentare.
Aceste trigliceride ajung direct in ficat, unde sunt complet metabolizate si transformate in energie. Arderea acestor trigliceride se face cu un consum mare de energie, deoarece aportul caloric este negativ, lucru care determina pierderea in greutate.
Uleiul de avocado este si el bogat in grasimi monosaturate si reprezinta una dintre cele mai bogate surse de beta-sitosterol, element care este eficient in reducerea nivelului colesterolului LDL ( colesterolul rau ).
Avem nevoie de aceste grasimi pentru ca ofera organismului energia de care are nevoie si o buna asimilare a vitaminelor A, D, E si K.
O lingurita de ulei de masline sau de floarea-soarelui este recomandata atunci cand iti prepari o salata. Alunele si semintele sunt si ele foarte bune, dar mancate cu moderatie: o mana de seminte sau de alune este suficient pentru a ne asigura aportul zilnic de grasimi “bune”.
Aceste grasimi mono si poli nesaturate sunt importante pentru sanatatea noastra pentru ca ne asigura buna functionare a inimii si a sistemului cardiovascular.

Citeste si:  Stresul dubleaza riscul aparitiei diabetului

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.