Imbunatatirea alimentatiei adolescentilor

Pe masura ce adolescentii devin mai independenti in alegerile lor de alimentatie, ei au tendinta sa faca alegerile gresite – chiar si adolescentii care odata mancau sanatos. Iata cateva dintre cele mai proaste obiceiuri pe care adolescentii le au si cea ce poti sa faci in legatura cu ele.
1. Prima mare greseala este aceea ca sar peste micul dejun.
Potrivit unui studiu, mai mult din jumatate din adolescentii de sex masculin si mai mult de doua treimi din adolescentii de sex feminin nu isi mai iau micul-dejun. Micul-dejun este cea mai importanta masa a zilei. Daca il iei, iti poti ajuta metabolismul si poti sa-ti controlezi greutatea, starea si performanta scolara.
Te poti asigura ca adolescentul tau mananca un mic dejun sanatos pregatindu-i alimentele accesibile pentru el. Fa asta o parte din rutina ta. Pune-i micul dejun pe masa intotdeauna si aseaza-te alaturi de el pentru a consuma si tu un mic dejun sanatos. Sau, daca timpul esre problema, cumpara ceva de la supermarket.
2. Urmatorul obicei nesanatos pe care adolescentii il au este sa manance de la fast-food
Gandeste-te la piramida alimentatiei sanatoase. Mancarea de tip fast-food nu se regaseste in ea. Adolescentii au tendinta sa manance mult prea multe grasimi si calorii.
Iti poti ajuta adolescentul convingandu-l sa consume mai multe fructe si gustari sanatoase.
3. Consumul ridicat de bauturi carbogazoase
Acestea nu sunt bune, si din pacate studiile arata faptul ca tinerii consuma o cantitate din ce in ce mai mare din aceste bauturi.
Pentru a-l determina sa renunte la astfel de bauturi, trebuie sa te implici serios in realizarea programului sau de alimentatie, program care trebuie sa fie sanatos.

Citeste si:  Mai multe farmacii in mediul rural

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.