Ingrijire dinti

O sanatate orala buna este importanta pentru starea noastra generala. Conditia dintilor nostri afecteaza intreaga noastra conditie fizica, abilitatea de a mesteca sau de a vorbi, infatinsarea si relatiile personale.
Pentru a ajuta la prevenirea deteriorariii dintilor, practica o periere corecta si du-te la dentist in mod regulat. Intreaba-ti dentistul sa iti arate tehnica de pieriere corecta. De asemenea, intreaba-l despre modul in care poti sa previi aparitia tartrului si a cariilor.
Spala-te corect pe dinti pentru cel putin 2 minute si cel putin de doua ori pe zi. Cel mai important moment in care trebuie sa ne spalam pe dinti este inainte de culcare. Este de asemenea o idee buna sa ne spalam pe dinti atunci cand ne ridicam de la masa.
Perierea dintilor
Specialistii recomanda sa iti perii dintii in urmatorul mod:
– Pozitia capatului periutei de dinti trebuie sa faca un unghi de 45 de grade cu dintii tai.
– Periuta se misca printr-o miscare gentila si circulara. Se curata atat in interior, cat si in exterior si lateral.
– Se foloseste aceeasi miscare peste tot.
– Pozitia periutei de dinti se schimba mereu.
– Se perie de asemenea si limba pentru a indeparta bacteriile si a improspata respiratia.
O perie moale este mai putin probabila sa faca rani la nivelul gingiilor, de aceea este mai recmandata.
De asemenea, periuta de dinti se inlocuieste la primul semn ca perii ei au devenit tociti. Medicii recomanda totusi ca periuta de dinti sa fie schimbata o data la 3 luni cel putin.
Exista si periute de dinti electronice care curata mai bine decat cele manuale. Intreaba-ti dentistul ce fel de periuta de dinti ti s-ar potrivi cel mai bine.
Atunci cand cumperi tratamente pentru dinti este bine sa ceri sfatul medicului specialist. Stomatologul este singurul care iti poate spune ce anume este indicat sa folosesti si c nu.
Prevenirea aparitiei cariilor
Aparitia cariilor este un „eveniment”foarte frecvent. Tocmai de aceea, trebuie sa incercam sa evitam pe cat posibil formarea lor. Iata cum:
– Evitam consumul de dulciuri, prajituri, sucuri, acadele, gume care contin zahar, chips-uri, etc.
– Alegem in schimb legumele si fructele proaspete,e branza, alunele nesarate,

Citeste si:  Boala: intre suferinta fizica si dimensiunea psihologica

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.