Mananc cat pentru doi

A manca pentru doi nu inseamna dublarea cantitatii de mancarica! In mod normal, ai nevoie doar de 200 – 300 calorii zilnic in plus in ultimul trimestru de sarcina.
Noi ne-am gandit sa venim in ajutorul vostru cu o mica propunere. In lista de mai jos am pus cate un aliment alocat fiecarei zi a saptamanii, cat si supergustarica, de la care stim cu totii ca nu va puteti abtine.

1. Luni
Aliment de baza – lapte – pentru dezvoltarea oaselor, micutul are nevoie de calciu, iar laptele, iaurtul si branza iti asigura acest necesar.
Gustarica – cereale – combinate cu lapte sau iaurt sunt foarte delicioase si asigura doza zilnica de calciu.

Citeste si:  Remedii naturale pentru arsurile solare

2. Marti
Aliment de baza – ovaz – un bol cu terci de ovaz este ideal dimineata. Iti asigura cele 18 g de fibre recomandate zilnic.
Gustarica – seminte – cresc aportul de acid folic, fier si zinc. Sunt delicioase cu miere.

3. Miercuri
Aliment de baza – spanacul – are un continut bogat de fier, fiind necesar pe perioada sarcinii, cand bebele consuma rezervele de fier.
Gustarica – avocado – bogat in fibre, potasiu si vitaminele C si E, e delicios cu paine integrala.

Citeste si:  Specialistii in autism si parintii isi unesc fortele cu prilejul Ziua Internationala de Constientizare a Autismului

4. Joi
Aliment de baza – macroul – este bogat in ulei, contine acizi Omega 3, vitali pentru dezvoltarea ochilor si a creierului bebelusului.
Gustarica – banane – asigura vitamina B6, care inlatura greturile de dimineata.

5. Vineri
Aliment de baza – carne rosie pe gratar – foarte bogata in fier si proteine esentiale, ajuta la dezvoltarea oaselor, organelor si tesuturile bebelusului.
Gustarica – iaurt – cel slab in grasimi, in care sa adaugi seminte, fructe, cereale.

Citeste si:  Cum sa luptam cu sindromul premenstrual

6. Sambata
Aliment de baza – grau integral – bogat in acid folic, te incarca cu energie, iar zincul continut intareste sistemul imunitar.
Gustarica – ciocolata – o bucatica de ciolocata este recomandata in alimentatia gravidelor.

7. Duminica
Aliment de baza – fasole – e o excelenta sursa de proteine si alti nutrienti.
Gustarica – jeleu facut fin fructe dulci ( struguri, banane) pisate si amestecate cu apa si gelatina. Fara zahar!


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.