Mancare sanatoasa, copil sanatos

Cand sunt mici, copii au tendinta de a exagera putin cu alimentatia, in special cand vine vorba de dulciuri. Pe langa faptul ca marea majoritate refuza sa manance mancarea sanatoasa, au tendinta de a manca pe ascuns mancare nesanatoasa sau foarte multe dulciuri. Sa nu ne miram atunci ca rata obezitatii la micutii sub 14 ani a inceput sa creasca intr-un mod alarmant.

Este drept, multi parinti intampina greutati in a le refuza copiilor lucrurile pe care si le doresc.. acum nu spune nimeni sa te porti ca un Hitler cu propriu copil si sa-i refuzi micile placeri sau pofte pe motiv ca se poate ingrasa, dar ar fi ideal daca il poti determina sa manance sanatos si sa-si controleze poftele, induse de cele mai multe ori de reclamele de la televizor sau fast-food-uri.

Citeste si:  Beneficiile sucurilor naturale

In perioada de crestere a copilului este contraindicat sa-i lasi acestuia posibilitatea de a alege de unul singur ce-i place si ce nu-i place. Este adevarat ca trebuie sa-si formeze propriile gusturi, dar ce te ve face cand gusturile lui vor fi intr-o stransa prietenie cu ciocolata, biscutii si sucurile acidulate?

Pentru a avea un bun control asupra kilogramelor si asupra numarului de calorii, glucide, proteine pe care micutul le castiga din alimentatie, trebuie sa urmariti un program de mese la ore regulate, cu alimente variate, preparate simplu. Evitati prajelile, mancarea de tip fast-food, sucurile sau dulciurile.
Mergeti mai mult pe consumul de paine integral, cereal integrale, cat mai multe legume si fructe.

Citeste si:  IV. Distonia laringiana (disfonie spasmodica)

Apa este vitala, insa acum nu trebuie sa exageram si sa nu permitem ocazional copilului sa se bucure de un suc proaspat de fructe, preferabil facut in casa, neacidulat si fara conservanti.
O gustarica dulce dupa fiecare masa, dar in cantitati controlate nu strica, insa mare atentie unde ascundeti cutia cu bunatati de cel mic, pentru ca e posibil sa o gaseasca, sa o “guste” pe toata si sa se aleaga cu o alergie sau sa i se faca rau.

Citeste si:  Atitudinea pozitiva ne ajuta sa imbatranim... frumos

In familie este cel mai simplu pentru ca un copil sa deprinda obiceiuri sanatoase. Pentru asta, evitati mesel tarzii in fata televizorului, rontanelile sau recompensele alimentare ( “Daca iti faci temele, primesti o portie de tort si o doza de suc” ).


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.