Nu putem trai fara ele! Ratia zilnica de vitamine si alimentele „gazda”

Vitaminele sunt esentiale pentru dezvoltarea normala a corpului si întretinerea functiilor biologice. Atunci când avem carente, se administreaza capsule cu vitamine.Consumul regulat de alimente sanatoase este mult mai benefic pentru organism. Specialistii de la Asociatia pentru Protectia Consumatorilor (APC) au facut o lista cu cele mai importante vitamine si alimentele de unde le putem procura. Din cauza imposibilitatii corpului nostru de a fabrica vitamine, majoritatea au proprietatea de a se depune în organe sub forma de rezerve.În functie de substantele în care sunt solubile, vitaminele se împart în doua categorii: vitamine solubile în grasimi (vitamine liposolubile) – A, D, E, K, F si vitamine solubile în apa (vitamine hidrosolubile) – cele din grupa B si vitamina C.Lipsa îndelungata a vitaminei A duce la orbire Vitamina A are un rol esential pentru vedere, lipsa îndelungata a acesteia ducând la orbire. În plus, mentine si asigura adaptarea ochiului la întuneric si are în general rol în cresterea rezistentei organismului la infectii.Vitamina A se gaseste din abundenta în morcov (sub forma de betacaroten), dar si în ficatul animalelor, ficatul de peste, untura de peste, laptele, galbenusul de ou, smântâna, untul, frisca, brânza grasa, margarina.Alimentele vegetale bogate în vitamina A sunt spanacul, urzicile, varza rosie, loboda, ardeii grasi, gogosarii, salata verde, rosiile, ciresele, piersicile, prunele.Citeste mai multe în Gândul
Vitaminele sunt esentiale pentru dezvoltarea normala a corpului si întretinerea functiilor biologice. Atunci când avem carente, se administreaza capsule cu vitamine.Consumul regulat de alimente sanatoase este mult mai benefic pentru organism. Specialistii de la Asociatia pentru Protectia Consumatorilor (APC) au facut o lista cu cele mai importante vitamine si alimentele de unde le putem procura. Din cauza imposibilitatii corpului nostru de a fabrica vitamine, majoritatea au proprietatea de a se depune în organe sub forma de rezerve.În functie de substantele în care sunt solubile, vitaminele se împart în doua categorii: vitamine solubile în grasimi (vitamine liposolubile) – A, D, E, K, F si vitamine solubile în apa (vitamine hidrosolubile) – cele din grupa B si vitamina C.Lipsa îndelungata a vitaminei A duce la orbire Vitamina A are un rol esential pentru vedere, lipsa îndelungata a acesteia ducând la orbire. În plus, mentine si asigura adaptarea ochiului la întuneric si are în general rol în cresterea rezistentei organismului la infectii.Vitamina A se gaseste din abundenta în morcov (sub forma de betacaroten), dar si în ficatul animalelor, ficatul de peste, untura de peste, laptele, galbenusul de ou, smântâna, untul, frisca, brânza grasa, margarina.Alimentele vegetale bogate în vitamina A sunt spanacul, urzicile, varza rosie, loboda, ardeii grasi, gogosarii, salata verde, rosiile, ciresele, piersicile, prunele.Citeste mai multe în Gândul

Citeste si:  Dovezi de afectiune fata de cei mici

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.