Piramida sanatatii

Piramida alimentatiei rationale a fost elaborata de catre oameni de stiinta americani si prezinta grafic ponderea recomandata de dieteticieni a fiecarei categorii de alimente in alimentatia sanatoasa. Cei care se orienteaza dupa piramida multicolora a alimentatiei rationale nu au de ce sa se teama in legatura cu lipsa substantelor nutritive importante din organismul lor. Alaturi de o cantitate corespunzatoare de lichide, baza unei alimentatii zilnice echilibrate este reprezentata de produsele din cereale si cartofi, bogate in amidon, precum si de legume si fructe. Cu cat ne aflam la un etaj mai superior al piramidei, cu atat trebuie sa acordam mai multa grija cantitatilor de alimente din aceste categorii pe care le consumam: 2-3 portii de produse lactate pe zi, de 2-3 ori pe saptamana cate o bucata de carne si de 1-2 ori pe saptamana peste.
In cadrul alimentatiei sanatoase este permis in principiu totul. Atata timp cat baza este corecta si ponderea corespunde prescriptiilor piramidei, sunt permise si “micile pacate”, cum ar fi cafeaya, dulciurile etc. in cantitati moderate.
La baza piramidei se gasesc bauturile precum apa minerala, zer, ceai de plante, sucuri de fructe.
Urmatoarea treapta este ocupata de cereale, produse din cereale si cartofi, urmate fiind de fructe, legume si leguminoase, peste, carne, oua, lapte si produse lactate.
Urmatoarea treapta o ocupa grasimile si uleiurile, iar in varf se regasesc dulciurile.
Incearca sa tii cont de aceasta piramida atunci cand iti construiesti meniul.

Citeste si:  Cand sa-l duci la control

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.