Pozitii bune pentru dormit

Cele mai bune pozitii pentru dormit
De cum ne suim in pat ,singuri, ne fixam o pozitie preferata de dormit.Ne suim in pat si ne asezam in aceeasi pozitie in fiecare noapte, fara prea mult gandit.Mediul in care dormit, adesea, devine obiectul durerilor si nervilor nosrtri: patul este prea tare sau perna este prea moale. Dar este posibil ca postura in care dormi sa fie de vina. O postura stramba poate pune stres pe coloana vertebrala, gat, umeri, solduri si maxilar, influentandu-ti starea din urmatoarea zi. Iti poate sabota si abilitatea de a te relaxa destul incat sa poti sa adormi. Daca urmaresti un copil poti obeserva ca de obicei acestia dorm pe stomac, in timp ce o bunicuta poate prefera dormitul pe partea dreapta.Oriucm, ajustarea pozitie in care dormi, poate face o diferenta extraordinara. Corpul are 3 curbe carora trebuie sa le dai atentie:una la spate(partea inferioara), cea de-a doua la mijlocul spatelui si cea de-a treia in apropierea gatului. Scopul este de a incerca sa pastrezi aceste curbe naturale cand dormi.
Iata niste sfaturi sanatoase pentru felul in care dormi:
Omul care pluteste
Acesta isi petrece noaptea pe stomac, capul intors intr-o parte, cu mainile sub perna.
Problema: in aceasta pozitie flexezi foarte mult gatul si pui presiune pe nervii mainilor, mainile iti amortesc, gatul te poate durea, trezindu-te astfel din somn.
Greutatea corpului apasa pe plamani,impiedicand o respirare completa,adanca.De asemenea pune presiune asuprea sanilor.
Rezolvarea: Nu folosi,sub cap,o perna deloc. Incearca sa ridici o parte a corpului cu o perna lunga sau plaseaza o perna sub solduri.
Soldatul
Aceasta isi petrece noaptea pe spate.
Problema:Dormitul in aceasta pozitie poate cauza picarea limbii inauntru, blocand tubul respirator.Cei care dorm pe spate sunt predispusi sforaitului.
Rezolvarea:Dormitul pe spate nu este favorabil nici pentru tine, nici pentru pertenerul de pat, care trebuie sa indure fiecare sforait.Copii, insa, ar trebui intodeaua plasati pe spate pentru a prevenii moartea copilului(SIDS). Daca trebuie sa dormi pe spate, pune o perna sub genunchi si o perna mica sub partea inferioara a spatelui. Oamenii cu probleme ale inimii, probleme respiratorii beneficiaza din transformarea acestei pozitii-a soldatului- intr-o pozitie de semi-soldat.
Frumoasa adormita
Aceasta doarme pe o parte, cu genunchii indoiti.
Problema:Niciuna. Aceasta este cea mai sanatoasa pozitie de dormit.Pozitia complementeaza curbele naturale ale corpului.
Pentru a imbunatati pozitia-adauga confort si reduce stresul soldurilor punand o perna intre genunchi. Foloseste o perna de marime medie moderata sa iti sustii capul. Incearca o perna cu apa care poate fi ajustata usor. Daca ai loc, intindeti mainile in fata, Daca ai probleme cu presiunea sangelui incearca sa dormi pe partea stanga. Daca esti predispus pietrelor de rinichi pe o parte incearca sa dormi pe partea cealalta.

Citeste si:  Efectele pozitive ale masajului asupra organismului tau

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.