Recuperarea siluetei dupa nastere

Ai nascut, copilul e frumos si sanatos, dar tu? E timpul sa revii la formele de inainte. O burtica rotunjoara, cateva numere in plus la sutien, si un inceput de celulita. Printre pampersi, biberoane si impins caruciorul prin parc, gandeste-te si la tine.
Cand incepi programul de „remodelare”?
Depinde de forma ta fizica: cu cat duci o viata mai activa, cu cat faci mai mult sport, cu atat mai usor ii este corpului sa revina la forma de dinaintea nasterii. De indata ce nu mai ai sangerari, poti incepe sa faci cateva exerciti moderate ca efort. Este important, insa, ca tu sa iti doresti sa faci miscare, sa nu iti impui asta, inainte de a fi pregatita din punct de vedere fizic si psihic- unele proaspete mamici prefera sa o ia mai domol si amana demararea „programului sportiv” pana dupa finisul sedintelor de reeducare abdominala.
Ce poti face fara sa risti?
Mers pe jos: nu solicita trupul excesiv si il ajuta sa se readapteze la exercitiul fizic. De mana cu tatal copilului, mergi la plimbare, pentru ca muschii tai sa isi recapete tonusul, iar articulatiile sa se „dezmorteasca”, dupa experienta fantastica si traumatica, totusi, a nasterii.
Inot: daca erai „abonata” la piscina inaintea sarcinii, reia-ti obiceiul -apa sustine corpul, deci nu exista riscuri de cadere, lovire, fracturi, entorse ori intinderi de muschi.
Gimnastica: da, dar numai dupa ce ai terminat programul de reeducare abdominala. Te poti intoarce in sala si mai devreme e atat doar daca faci gimnastica, sustinut, de ani de zile, deci stii care sunt pozitiile sigure pentru fiecare tip de exercitii si cum sa iti concepi un program gradual.
Ce trebuie sa eviti
Activitatile violente: jogging, step, sarit coarda, tot ce presupune alergare si/ sau sarituri. Organele tale interne- deja ” ravasite” in timpul nasterii-nu au nevoie, in nici un caz, si de un nou traumatism exterior. Iar muschii si ligamentele trebuie sa isi redobandeasca supletea inainte de a-i solicita, din nou, la cote maxime.

Citeste si:  Nu stii cum sa combati insomnia? Sfaturi pentru un somn linistit

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.