Regimul mediteranean, un stil de viata sanatos

Fructe, legume, ulei de masline si vin rosu, asa s-ar descrie in linii mari regimul mediteranean. Inspirata de pe taramuri elene, aceasta dieta este asociata cu o stare de sanatate buna a organismului care poate preveni diverse maladii. Astfel, regimul mediteranean este cunoscut pentru reducerea riscului de cancer si a bolilor cardiovasculare, dar si pentru cresterea sperantei de viata si ameliorarea sanatatii generale. Acesta are la baza consumul de ulei de masline, peste, fructe de mare, cereale integrale, iaurt si branza, fructe si legume proaspete, miere si vin rosu. In general, carnea de pasare, de porc si de vita sunt evitate, dar mai ales mancarea de tip fast-food. Alimentatie pentru o inima de „fier” Nutritionistii pun pret din ce in ce mai mult pe acest tip de alimentatie deoarece regimul mediteranean este legat de o slaba incidenta a bolilor cardiovasculare. Astfel, o echipa de cercetatori italieni a observat ca persoanele care adera la aceste precepte ale regimului mediteranean sufera tot mai putin de boli cronice. De asemenea, mortalitatea printre acestia este tot mai scazuta. Cercetatorii universitatii de stat din Florenta au realizat 12 studii in ceea ce priveste alimentatia de tip mediteranean pe un esantion de 1,5 milioane de participanti timp de cativa ani. Specialistii au observat ca in cazul persoanelor care au aderat si s-au conformat strict la regulile alimentatiei mediteraneene scade riscul imbolnavirii cronice: aproximativ 9% mortalitatea data de boli cardiovasculare, 13% boli precum Alzheimer si Parkinson, 6% pentru riscul de cancer. Un regim demn de urmat Regimul mediteranean este complet, din punct de vedere nutritional. Combina o mare varietate de alimente, cu moderatie, pentru o viata activa, zi de zi. Alimentele sale de baza sunt usor de procurat, ceea ce face o dieta foarte usor de urmat: Cerealele integrale contin o mare cantitate de fibre care regleaza tranzitul intestinal, previn constipatia si scad, potrivit statisticilor, riscul de cancer colorectal. Includerea in alimentatia zilnica a acestor alimente are un efect protector asupra vaselor sangvine si a inimii. Fructele si legumele sunt sarace in grasimi deci contin putine calorii si au efect tonic asupra organismului datorita cantitatii mari de vitamine si minerale. Uleiul de masline este foarte bine tolerat de stomac si ajuta la prevenirea bolilor specifice (ulcer si gastrita), la prevenirea cancerului de colon si protejeaza impotriva bolilor de inima. Vinul rosu a fost asociat in trecut cu prevenirea bolilor cardiovasculare. Studii recente au demonstrat ca un pahar din licoarea lui Bachus are beneficii importante asupra intregului organism: protejeaza ficatul, opreste formarea celulelor canceroase, are efect anti-coagulant etc. Pestele este o sursa importanta de minerale (fosfor, calciu, potasiu, seleniu) si vitamine (complexul B, A si D), elemente esentiale pentru buna functionare a organismului. Cum actioneaza asupra organismului? Beneficiile pentru organism sunt atribuite aportului ridicat in acizi grasi mononesaturati provenind cu precadere din uleiul de masline si aportului scazut in acizi grasi saturati. Efectiv, o dieta bogata in acizi grasi mononesaturati reduce nivelul colesterolului „rau” (LDL) si il creste pe cel al colesterolului „bun” (HDL). Mai mult decat atat, se estimeaza ca fructele si legumele in mare cantitate sunt o excelenta sursa de antioxidanti care contribuie la protejarea bolilor imbatranirii. Propriu-zis este vorba de asocierea unui numar mare de nutrienti si fitonutrienti prezenti in regimul mediteranean care contribuie la prevenirea bolilor. Avantaje si dezavantaje Induce satietatea. Acest regim se bazeaza pe o varietate de alimente nutritive o mare parte in stare naturala. Produsele induc rapid senzatia de satietate fiind de un real ajutor in curele de slabire. Organismul primeste elementele esentiale de care are nevoie, drept pentru care poate functiona in parametrii normali. Nu este o dieta care sa contina alimente interzise, insa se recomanda un consum moderat. Este un regim practic. Principiile sale de baza sunt usor de inteles si pot fi usor de aplicat chiar si acasa. Si in marile orase din lume, daca stii sa alegi restaurantul potrivit este foarte simplu sa mananci in stil „mediteranean”. Scazi in greutate. Un studiu efectuat la facultatea de medicina din cadrul universitatii Harvard a scos la iveala faptul ca alimentatia mediteraneana urmata pe o perioada de 18 luni a ajutat foarte multe persoane sa scada in greutate. Important este ca fiecare sa stie sa spuna „stop” alimentatiei in exces. Atentie! In general, pe langa kilogramele nedorite pe care le poti pierde, specialistii in domeniu sunt de parere ca organismul poate suferi si cateva probleme de sanatate precum diminuarea masei osoase. Aceasta dieta nu este recomandata tinerilor, deoarece ei au nevoie de o cantitate mare de proteine pentru a le asigura o buna dezvoltare.
Fructe, legume, ulei de masline si vin rosu, asa s-ar descrie in linii mari regimul mediteranean. Inspirata de pe taramuri elene, aceasta dieta este asociata cu o stare de sanatate buna a organismului care poate preveni diverse maladii. Astfel, regimul mediteranean este cunoscut pentru reducerea riscului de cancer si a bolilor cardiovasculare, dar si pentru cresterea sperantei de viata si ameliorarea sanatatii generale. Acesta are la baza consumul de ulei de masline, peste, fructe de mare, cereale integrale, iaurt si branza, fructe si legume proaspete, miere si vin rosu. In general, carnea de pasare, de porc si de vita sunt evitate, dar mai ales mancarea de tip fast-food. Alimentatie pentru o inima de „fier” Nutritionistii pun pret din ce in ce mai mult pe acest tip de alimentatie deoarece regimul mediteranean este legat de o slaba incidenta a bolilor cardiovasculare. Astfel, o echipa de cercetatori italieni a observat ca persoanele care adera la aceste precepte ale regimului mediteranean sufera tot mai putin de boli cronice. De asemenea, mortalitatea printre acestia este tot mai scazuta. Cercetatorii universitatii de stat din Florenta au realizat 12 studii in ceea ce priveste alimentatia de tip mediteranean pe un esantion de 1,5 milioane de participanti timp de cativa ani. Specialistii au observat ca in cazul persoanelor care au aderat si s-au conformat strict la regulile alimentatiei mediteraneene scade riscul imbolnavirii cronice: aproximativ 9% mortalitatea data de boli cardiovasculare, 13% boli precum Alzheimer si Parkinson, 6% pentru riscul de cancer. Un regim demn de urmat Regimul mediteranean este complet, din punct de vedere nutritional. Combina o mare varietate de alimente, cu moderatie, pentru o viata activa, zi de zi. Alimentele sale de baza sunt usor de procurat, ceea ce face o dieta foarte usor de urmat: Cerealele integrale contin o mare cantitate de fibre care regleaza tranzitul intestinal, previn constipatia si scad, potrivit statisticilor, riscul de cancer colorectal. Includerea in alimentatia zilnica a acestor alimente are un efect protector asupra vaselor sangvine si a inimii. Fructele si legumele sunt sarace in grasimi deci contin putine calorii si au efect tonic asupra organismului datorita cantitatii mari de vitamine si minerale. Uleiul de masline este foarte bine tolerat de stomac si ajuta la prevenirea bolilor specifice (ulcer si gastrita), la prevenirea cancerului de colon si protejeaza impotriva bolilor de inima. Vinul rosu a fost asociat in trecut cu prevenirea bolilor cardiovasculare. Studii recente au demonstrat ca un pahar din licoarea lui Bachus are beneficii importante asupra intregului organism: protejeaza ficatul, opreste formarea celulelor canceroase, are efect anti-coagulant etc. Pestele este o sursa importanta de minerale (fosfor, calciu, potasiu, seleniu) si vitamine (complexul B, A si D), elemente esentiale pentru buna functionare a organismului. Cum actioneaza asupra organismului? Beneficiile pentru organism sunt atribuite aportului ridicat in acizi grasi mononesaturati provenind cu precadere din uleiul de masline si aportului scazut in acizi grasi saturati. Efectiv, o dieta bogata in acizi grasi mononesaturati reduce nivelul colesterolului „rau” (LDL) si il creste pe cel al colesterolului „bun” (HDL). Mai mult decat atat, se estimeaza ca fructele si legumele in mare cantitate sunt o excelenta sursa de antioxidanti care contribuie la protejarea bolilor imbatranirii. Propriu-zis este vorba de asocierea unui numar mare de nutrienti si fitonutrienti prezenti in regimul mediteranean care contribuie la prevenirea bolilor. Avantaje si dezavantaje Induce satietatea. Acest regim se bazeaza pe o varietate de alimente nutritive o mare parte in stare naturala. Produsele induc rapid senzatia de satietate fiind de un real ajutor in curele de slabire. Organismul primeste elementele esentiale de care are nevoie, drept pentru care poate functiona in parametrii normali. Nu este o dieta care sa contina alimente interzise, insa se recomanda un consum moderat. Este un regim practic. Principiile sale de baza sunt usor de inteles si pot fi usor de aplicat chiar si acasa. Si in marile orase din lume, daca stii sa alegi restaurantul potrivit este foarte simplu sa mananci in stil „mediteranean”. Scazi in greutate. Un studiu efectuat la facultatea de medicina din cadrul universitatii Harvard a scos la iveala faptul ca alimentatia mediteraneana urmata pe o perioada de 18 luni a ajutat foarte multe persoane sa scada in greutate. Important este ca fiecare sa stie sa spuna „stop” alimentatiei in exces. Atentie! In general, pe langa kilogramele nedorite pe care le poti pierde, specialistii in domeniu sunt de parere ca organismul poate suferi si cateva probleme de sanatate precum diminuarea masei osoase. Aceasta dieta nu este recomandata tinerilor, deoarece ei au nevoie de o cantitate mare de proteine pentru a le asigura o buna dezvoltare.

Citeste si:  Un stil de viata sanatos poate preveni aparitia cancerului de san

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.