Rolul anti-oxidantilor in organismul uman

Antioxidantii sunt cei mai puternici nutrienti de care organismul are nevoie pentru a se “repara” si functiona corespunzator. Ei ne protejeaza de toxine si de stresul care produce radicali in corpul nostru, cauzand distrugerea celulelor vii.
Prin distrugerea acestor celule, efectul de imbatranire se produce mult mai repede si incep sa apara fel de fel de complicatii.
Antioxidantii ii putem lua din mancare: din fructele si legumele pe care ar trebui sa le consumam zilnic.
Vitamina C este unul dintre cei mai puternici aliati in lupta cu infectiile, toxinele si poluantii. Vitamina C este importanta atat pentru protectia celulelor, cat si pentru regenerarea lor. Ea poate fi folosita pentru a diminua racelile, bolile de piele sau pentru a reduce inflamatiile.
Vitamina C poate fi regasita in portocale, kiwi, capsuni, mango, spanac si broccoli.
Vitamina E este un antioxidant foarte bun, care ne ajuta in lupta cu arsurile solare si imbatranirea pileii. Ne ajuta sa ne mentinem sistemul circular sanatos, in diminuarea durerilor premenstruale, precum si in ameliorarea durerilor de san.
Vitamina E o regasim in alune, unt de arahide, avocado, oua de prepelita, fistic si migdale.
Beta-carotenul este esential pentru ochi, sistemul reproductiv si pentru piele. Ne protejeaza de razele daunatoare ale soarelui si ne aigura totodata un bronz frumos.
Rosiile, morcovii, mango, caisele, dovleacul, spanacul si broccoli au continut ridicat de beta-caroten.
Seleniul este un mineral care are numeroase beneficii: stimuleaza sistemul imunitar, mareste rezistenta impotriva cancerului si artrozei. Ne protejeaza impotriva bolilor cardiovasculare, atacurilor de cord si a celor cerebrale.
Incetineste procesul imbatranirii si sporeste fertiliatatea. Ne protejeaza impotriva tutunului.
Seleniul il putem regasi in carne, fasole si cereale.
Coenzima Q-10 cunoscuta ca hrana pentru trup si minte, deoarece reface celulele din organism, genereaza energie si este necesara pentru metabolism. Putem regasi Coenzima Q-10 in fructele de mare, precum si in carnea de pui sau vita.

Citeste si:  Alegeri sanatoase pentru familia ta

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.