Rolul macromineralelor din organism

In articolul precedent am vorbit despre cele mai importante vitamine fara de care organismul nostru nu ar putea functiona corect.
Acum este timpul sa vorbim despre mineralele esentiale pentru sanatatea noastra si a intregii familii.
Substantele minerale, microelementele si macroelementele sunt importante pentru crestere, dezvoltare si mentinerea sanatatii.

Macromineralele

Calciul
Calciul poate fi gasit in alimente precum laptele, painea, pestele, apa minerala, vegetalele cu frunze verzi.
Calciul are un rol esential in reglarea mecanismelor apoptozei, a ritmului cardiac, coagularea sangelui, nivelul colesterolului si al lipidelor sanguine.
Lipsa calciului poate determina aparitia rahitismului la copii, a osteoporozei la adulti.

Citeste si:  Cum crestem imunitatea bebelusilor?

Alimente bogate in calciu
Cascavalul, sardinele in ulei, urzicile.
Scortisoara, branza brie si parmezanul.
Spanacul, migdalele, smochinele.
Fisticul, galbenusul de ou, nucile.

Magneziul
Este esential pentru transmisia neurochimica, pentru functionarea muschilor, pentru diviziunea celulara, pentru sanatatea oaselor si a dintilor.
Magneziul previne aparitia tensiunii arteriale, oboseala musculara si aparitia aritmiilor cardiace.
De asemenea, carenta in magneziu poate determina aparitia nefrocalcinozei, prin depunerea calciului in rinichi.
Magneziul poate preveni aparitia infarctului de miocard, poate atenua simptomele sindromului premenstrual si actioneaza ca un tranchilizant usor impotriva oboselii.
Carenta de magneziu predispune la aparitia cancerului, a hipertensiunii arteriale si a complicatiilor gravidiei.

Citeste si:  Centrul oftalmologic Oculus: reduceri de 10-15% la operatiile de cataracta si cele pentru vicii de refractie

Alimente bogate in magneziu
Sfecla, fasolea alba, porumbul dulce.
Cartofii copti, broccoli, nucile.
Bananele, smochinele si migdalele.

Potasiul
Este esential pentru buna functionare a sistemului nervos, muscular si cardiovascular.
Deficitul de magneziu se poate manifesta prin oboseala, anorexie, slabiciune musculara, sete si constipatie.
Nivelul scazut al potasiului poate determina paralizie, boli de inima, ficat, rinichi, glande suprarenale, diabet sau cancer.

Citeste si:  Cum il scapam de tuse

Alimente bogate in potasiu
Menta, cacao pudra, cafeaua prajita.
Fisticul, mazarea, prunele uscate.
Migdalele, nucile si taratele de grau.

Sodiul
Este esential pentru contractia musculara, pentru functia nervilor si participa activ in producerea adrenalinei si a biosintezei aminoacizilor.
Carentele de sodiu se pot manifesta prin greata, crampe musculare sau infarct miocardic. Consumul de apa cu putina sare diminueaza aceste simptome.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.