Sanatate din bucatarie

Alimentele pe care le consumam ne influenteaza de cele mai multe ori starea de sanatate si buna dispozitie de pe parcursul unei zile.
De aceea este foarte important sa acordam o atentie sporita felului in care gatim alimentele, felului in care le servim si condimentam.
Prin bucataria bunicii mele, umbla vorba ca piureul de cartofi iese foarte gustos daca se fierb cartofii la aburi, iar apoi in piure se adauga, pe langa sare si unt, smantana. Cartofii prajiti ies mai moi si mai gustosi daca, la prajit se pun rondele de ceapa, indiferent daca se prajesc in tigaie sau friteuza. In felul acesta, nu ne vom lovi cu eventualele dureri de burta sau stari de indigestie.
Este bine de stiut ca frisca se intareste mai repede daca, atunci cand o bati, adaugi in ea cateva picaturi de lamaie sau un albus de ou, de la frigider. Intotdeauna trebuie sa avem grija ca alimentele pe care le consumam sa fie perfect pregatite si bune de mancat.
Sarea este un remediu foarte bun impotriva racelii, insa nu folosita in mancare. Este de preferat sa puneti cateva lingurite de sare intr-un pahar cu apa calda si sa faceti gargara de cateva ori.
O alta posibilitate de a utiliza sarea in scop medicinal este baia de picioare. Se tin talpile si gleznele intr-un lighean cu apa calda si foarte multa sare ( 10 linguri la un litru de apa ).
Consumul de cereale, legume si tarate asigura tranzitul intestinal si evitarea constipatiei.
Semintele de susan sunt o buna sursa de fibre, bogate in minerale, zinc, magneziu si fier.
Uleiul de susan da un gust deosebit salatelor si mancarurilor. Detine reale proprietati antiinflamatoare si este recomandat celor care sufera de artrita reumatoida.
Semintele de susan ajuta la reducerea colesterolului, scad riscul de cancer de colon, de prostata si contribuie la sanatatea inimii.
Varza este un remediu foarte bun care poate fi folosit atat extern cat si intern. Varza vindeca degeraturile, arsurile, cangrenele, herpesul si durerile de guta.
Varza acra ajuta in digestia grasimilor si a celulozei. Are efectul de prevenire a bolilor, cat si a cancerului.

Citeste si:  Cum sa ai un somn linistit

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.