Sfaturi pentru o alimentatie echilibrata: ce e adevarat si ce e fals?

Fiecare dintre noi a auzit tot felul de legende despre alimente si proprietatile lor miraculoase, care-au ajuns sa fie axiome în zilele noastre, pentru simplul fapt ca vin din vremuri imemoriale si nu le mai pune nimeni la îndoiala. Ce e adevarat si ce e fals?Daca manânci un mar înainte de masa, vei slabi! – falsMarul nu e un aliment care are capacitatea de a arde grasimile. Este un fruct delicios, dar nu tine de foame si nu poate face minuni pentru silueta ta. Mic dejun regesc, prânz princiar si cina frugala! – adevarat Acest dicton dezvaluie în mod corect distributia unei alimentatii echilibrate, în timpul unei zile. În prima parte a zilei, suntem foarte activi si organismul nostru este capabil de a arde foarte multe calorii, însa pe parcursul zilei, aceasta capacitate se diminueaza, astfel încât seara, o cina copioasa e complet neindicata. Bauturile carbogazoase îngrasa! – si adevarat, si fals Depinde, în mare masura, de tipul bauturii. Apa minerala, de exemplu, cu toate ca jeneaza un pic stomacul, nu îngrasa, dat fiind ca nu contine deloc calorii. În schimb, toate sucurile acidulate contin foarte mult zahar si nu sunt recomandate în cazul în care tii o cura de slabire. Cartofii astâmpara foamea! – adevarat Cartofii sunt un aliment bogat în carbohidrati si au un aport ridicat de calorii, însa daca îi consumi cu masura, se integreaza perfect în dieta ta. Tot ce este „light” ma ajuta sa slabesc! – fals Desi au mai putine calorii, bauturile si alimentele considerate „light” nu sunt suficiente pentru a ajunge la greutatea ideala. Mare atentie la continutul lor în zahar si în grasimi, pentru ca poti fi pacalita! Postul este benefic pentru sanatate! – adevarat Atunci când tinem post, organismul nostru se purifica, nu numai în sens spiritual. Postul ajuta în procesul de refacere si întarire a sistemului imunitar si contribuie la eliminarea toxinelor din organism. Daca manânci repede, te îngrasi! – adevarat Stomacul are nevoie de timp pentru a-ti da feed-back, cum ca l-ai saturat si nu mai încape nimic în el. Cu cât manânci mai repede, cu atât risti mai mult sa depasesti involuntar limita decentei în ceea ce priveste masa respectiva. O masa buna, în urma careia sa nu te alegi cu (alte) kilograme în plus, dureaza în jur de 20 de minute.În cadrul unei alimentatii echilibrate, e bine sa manânci la intervale regulate! – adevarat În acest fel, organismul nostru se adapteaza si adopta un ritm sanatos de asimilare a alimentelor. Daca tii o dieta, trebuie sa elimini complet grasimile! – fals Un regim bun trebuie, într-adevar, sa fie sarac în grasimi, dar nu trebuie sa le scoti de tot din alimentatie, pentru ca acestea favorizeaza absorbtia vitaminelor liposolubile si nu pot fi înlocuite de altceva. Ca sa slabesti, trebuie sa renunti la pâine! – fals E suficient sa limitezi cantitatea de pâine consumata. Echilibrul nutritional recomanda sa consumam mai mult de jumatate din caloriile zilnice necesare sub forma de glucide complexe, pe care le contine pâinea, de exemplu. Pâinea nu îngrasa neaparat, ci mai degraba ceea ce pui pe ea: finetti, unt sau cârnati. Totul e sa pastrezi echilibrul si sa ai grija sa nu exagerezi nici cu pâinea, nici cu altceva.
Fiecare dintre noi a auzit tot felul de legende despre alimente si proprietatile lor miraculoase, care-au ajuns sa fie axiome în zilele noastre, pentru simplul fapt ca vin din vremuri imemoriale si nu le mai pune nimeni la îndoiala. Ce e adevarat si ce e fals?Daca manânci un mar înainte de masa, vei slabi! – falsMarul nu e un aliment care are capacitatea de a arde grasimile. Este un fruct delicios, dar nu tine de foame si nu poate face minuni pentru silueta ta. Mic dejun regesc, prânz princiar si cina frugala! – adevarat Acest dicton dezvaluie în mod corect distributia unei alimentatii echilibrate, în timpul unei zile. În prima parte a zilei, suntem foarte activi si organismul nostru este capabil de a arde foarte multe calorii, însa pe parcursul zilei, aceasta capacitate se diminueaza, astfel încât seara, o cina copioasa e complet neindicata. Bauturile carbogazoase îngrasa! – si adevarat, si fals Depinde, în mare masura, de tipul bauturii. Apa minerala, de exemplu, cu toate ca jeneaza un pic stomacul, nu îngrasa, dat fiind ca nu contine deloc calorii. În schimb, toate sucurile acidulate contin foarte mult zahar si nu sunt recomandate în cazul în care tii o cura de slabire. Cartofii astâmpara foamea! – adevarat Cartofii sunt un aliment bogat în carbohidrati si au un aport ridicat de calorii, însa daca îi consumi cu masura, se integreaza perfect în dieta ta. Tot ce este „light” ma ajuta sa slabesc! – fals Desi au mai putine calorii, bauturile si alimentele considerate „light” nu sunt suficiente pentru a ajunge la greutatea ideala. Mare atentie la continutul lor în zahar si în grasimi, pentru ca poti fi pacalita! Postul este benefic pentru sanatate! – adevarat Atunci când tinem post, organismul nostru se purifica, nu numai în sens spiritual. Postul ajuta în procesul de refacere si întarire a sistemului imunitar si contribuie la eliminarea toxinelor din organism. Daca manânci repede, te îngrasi! – adevarat Stomacul are nevoie de timp pentru a-ti da feed-back, cum ca l-ai saturat si nu mai încape nimic în el. Cu cât manânci mai repede, cu atât risti mai mult sa depasesti involuntar limita decentei în ceea ce priveste masa respectiva. O masa buna, în urma careia sa nu te alegi cu (alte) kilograme în plus, dureaza în jur de 20 de minute.În cadrul unei alimentatii echilibrate, e bine sa manânci la intervale regulate! – adevarat În acest fel, organismul nostru se adapteaza si adopta un ritm sanatos de asimilare a alimentelor. Daca tii o dieta, trebuie sa elimini complet grasimile! – fals Un regim bun trebuie, într-adevar, sa fie sarac în grasimi, dar nu trebuie sa le scoti de tot din alimentatie, pentru ca acestea favorizeaza absorbtia vitaminelor liposolubile si nu pot fi înlocuite de altceva. Ca sa slabesti, trebuie sa renunti la pâine! – fals E suficient sa limitezi cantitatea de pâine consumata. Echilibrul nutritional recomanda sa consumam mai mult de jumatate din caloriile zilnice necesare sub forma de glucide complexe, pe care le contine pâinea, de exemplu. Pâinea nu îngrasa neaparat, ci mai degraba ceea ce pui pe ea: finetti, unt sau cârnati. Totul e sa pastrezi echilibrul si sa ai grija sa nu exagerezi nici cu pâinea, nici cu altceva.

Citeste si:  Vibratorul - placere sau sanatate?

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.