Somnul de dupa-amiaza te protejeaza de boli cardiace

Persoanele care trag câte un pui de somn la prânz, indiferent de frecventa sau durata, prezinta cu 34% mai putine riscuri de a deceda din cauza unei maladii cardiace fata de cei care nu fac acest lucru, scrie Mediafax.La studiu, desfasurat pe perioada a sase ani, au luat parte 23.681 de barbati si femei cu vârste cuprinse între 20 si 86 de ani, care nu sufereau de boli cardiace sau alte maladii cronice. Studiul a mai scos la iveala faptul ca o siesta la prânz de 30 de minute, de trei ori pe saptamâna, reduce cu 37% riscurile de deces provocat de o boala cardiaca. În cazul barbatilor care lucrau si trageau câte un pui de somn la prânz riscurile de deces erau cu 64% mai reduse fata de barbatii care nu lucrau si la care riscurile de deces erau reduse cu doar cu 36%. Profesorul Dimitrios Trichopoulos de la Scoala pentru sanatate publica de la Harvard a declarat ca în mai multe tari unde siesta este o practica uzuala s-a remarcat un nivel scazut de boli cardiace, dar studiile realizate de specialisti au indicat rezultate nerelevante. Siesta contribuie la relaxarea corpului si la reducerea stresului si ar fi o metoda fara efecte secundare pentru a preveni instalarea bolilor de inima.
Persoanele care trag câte un pui de somn la prânz, indiferent de frecventa sau durata, prezinta cu 34% mai putine riscuri de a deceda din cauza unei maladii cardiace fata de cei care nu fac acest lucru, scrie Mediafax.La studiu, desfasurat pe perioada a sase ani, au luat parte 23.681 de barbati si femei cu vârste cuprinse între 20 si 86 de ani, care nu sufereau de boli cardiace sau alte maladii cronice. Studiul a mai scos la iveala faptul ca o siesta la prânz de 30 de minute, de trei ori pe saptamâna, reduce cu 37% riscurile de deces provocat de o boala cardiaca. În cazul barbatilor care lucrau si trageau câte un pui de somn la prânz riscurile de deces erau cu 64% mai reduse fata de barbatii care nu lucrau si la care riscurile de deces erau reduse cu doar cu 36%. Profesorul Dimitrios Trichopoulos de la Scoala pentru sanatate publica de la Harvard a declarat ca în mai multe tari unde siesta este o practica uzuala s-a remarcat un nivel scazut de boli cardiace, dar studiile realizate de specialisti au indicat rezultate nerelevante. Siesta contribuie la relaxarea corpului si la reducerea stresului si ar fi o metoda fara efecte secundare pentru a preveni instalarea bolilor de inima.

Citeste si:  Regimul disociat te ajuta sa dai jos, rapid, kilogramele in plus

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.