Sportul bun la toate

Practicarea regulata a unui sport poate preveni, in parte, tulburarile legate de procesul de imbatranire si reduce accidentele vasculare cerebrale. De asemenea, combate stresul, anxietatea, depresiile. Dovada stau statisticile: o persoana sedentara are un risc de trei ori mai mare de a trece printr-un episod de depresie, comparativ cu persoana care practica sistematic o activitate fizica. Valabil si pentru riscul de recidiva a depresiei.
-Alege un sport care iti face cea mai mare placere si care se potriveste cel mai bine cu stilul tau de viata.
-Nu iti supune inima la eforturi exagerate, las-o sa isi „tureze motoarele” progresiv, respectandu-i limitele. Cum le recunosti? Simplu: daca poti vorbi in timpul exercitiului, este in regula. Daca poti sa si canti, nu e: trebuie sa intensifici ritmul miscarii.
-Alearga sau doar mergi in pas alert, pedaleaza pe bicicleta in oras sau la sala, macar cate 20 de minute, de trei ori pe saptamana. Sau, daca te plictisesti lucrand de una singura si simti ca ai fi mai motivata daca ti s-ar tine companie, alege un sport colectiv. Atentie insa! Daca ai avut antecedente cardiace ori simptome provocate de efortul fizic, treci pe la medicul tau de familie inainte de a te apuca de orice sport.

Citeste si:  Feminismul dauneaza grav sanatatii

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.