Tensiunea arteriala

Hipertensiunea arteriala este forta pe care o exercita sangele asupra arterelor. Valorile ei sunt redate prin doua cifre; „13 cu 8”, de exemplu. Adica 130/80 mmH (milimetri coloana de mercur). Prima cifra indica tensiunea sistolica, cea de-a doua indica tensiunea diastolica.
Iata care este planul de bataie pentru o tensiune excelenta:
1. Ia-ti tensiunea in mod regulat
…mai ales daca ai trecut de 65 de ani, esti supraponderala, fumezi si esti sedentara.
2. Renunta la fumat
Ai vazut ce imagini socante vor fi imprimate, in curand, pe pachetele de tigari?
3. Fa sport in mod regulat
Ce fel de exercitii anume-stabilesti impreuna cu medicul tau.
4. Sare-doar un praf, alcool-doar un strop
Afla ca noi, romanii, consumam cam 15 g de sare pe zi- de 10 ori mai mult decat e normal
5. Mananca sanatos
Sporeste cantitatea de legume verz, fructe, lactate cu un continut redus de grasimi si alimente bogate in fibre.
6. Incearca sa slabesti
In medie, reducerea cu 10 kg a greutatii corporale se asociaza cu o reducere de 5-10 mmHg a tensiunii sistolice.
7. Relaxaza-te
Stresul iti poate creste tensiunea arteriala- organizeaza-ti viata de zi cu zi astfel incat sa ai destul timp pentru odihna.
8. Fa ce spune doctorul
Respecta recomandarile lui referitoare la stilul tau de viata si ia medicamentele pe care ti le prescrie.
9. Ia-ti medicamentele
Tratamentul hipertensiunii este foarte eficient, daca il urmezi asa cum iti recomanda doctorul.

Citeste si:  Parodontopatiile marginale degenerative (parodontozele)

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.