Trucuri pentru o minte ascutita

Minte sanatoasa in corp sanatos. Cam asa spune un proverb. Insa, cum poti avea acest lucru? Natura e la datorie. Plantele nu mentin doar un trup sanatos, ci si o minte sanatoasa, avand o actiune binefacatoare asupra memoriei.

Pastreaza-ti memoria printr-un efort permanent de disciplina intelectuala. Antreneaza-ti mintea printr-o activitate constanta si cu ajutorul unei alimentatii adecvate. In plus, ai la indemana numeroase plante care pot sa ajute in activitatea cerebrala, diminuand pierderile de memorie.
-Rozmarin. Flavonoidele din rozmarin stimuleaza circulatia prin tonifierea capilarelor si prin ameliorarea fluxului sangvin venos, beneficii care justifica utilizarea traditionala a rozmarinului pentru imbunatatirea memoriei si a concentrarii precum si pentru tratarea durerilor de cap.
-Ginkgo biloba se foloseste in medicina traditionala chineza de mai bine de 2000 de ani, in tratarea tulburarilor de memorie la batrani, imbunatatind capacitatea de concentrare si memorare. Specialistii in medicina plantelor prescriu insa ginkgo pentru sporirea performanetelor intelectuale la orice varsta.
-Spirulina este in primul rand un produs care se poate consuma profilactic, in special la copii. Spirulina dezvolta functiile organismului, determinand cresterea organelor interne si stimuleaza coeficientul de inteligenta, acesta crescand cu 30-60%.
-Ventrilica are un efect vindecator excelent in combaterea nervozitatii care provine din suprasolicitare intelectuala. O ceasca de ceai de ventrilica bauta seara, inainte de culcare, este recomandata celor care trebuie sa depuna o activitate intelectuala deosebita. Face adevarate minuni prin actiunea sa linistitoare si imbunatateste memoria.
-Salvia actioneaza asupra cortexului cerebral, marind capacitatea de concentrare, cu efect benefic in cazul oboselii mentale. O cura de 1-2 luni in care se bea zilnic, dupa fiecare masa, cate un pahar cu infuzie de salvie, are efecte benefice asupra creierului, a nervilor, inviorand simturile si memoria.
-Schisandra este pretuita de femeile chineze ca tonic pentru pastrarea tineretii. 3-6 g de pulbere pe zi, divizate in 3 doeze mici, cresc capacitatea de concentrare si memorare.
Memoria e legata de stres
Stresul este direct raspunzator de diminuarea capacitatii de memorare. Starea fiziologica de stres provoaca eliberarea unui hormon special al creierului, cu un impact negativ asupra memoriei. Astfel, o stare constanta de tensiune proprie, de exemplu a candidatilor la un concurs, poate induce acestora un blocaj al memoriei.

Citeste si:  Prima lui tunsoare

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.