Trucuri pentru un somn odihnitor

Somnul bun, de noapte este vital pentru buna functionare a organismului pe timpul zilei. De aceea este foarte important sa urmam cativa pasi de baza pentru a ne putea bucura de un somn linistitor si odihnitor.
In primul rand, evita sa dormi ziua mai mult de o ora, sau dupa ora 18:00, pentru ca seara nu vei mai avea somn deloc.
De asemenea, evita sa bei cafea seara sau orice bautura care contine cofeina ( sucuri, ceaiuri, cafea sau ciocolata ). Centrii nervosi ai organismului sunt alertati din cauza cofeinei si pot provoca insomnia.
Evitati sa beti multe lichide noaptea, pentru a nu va strica somnul mergand de multe ori pe noapte la toaleta.
Inainte a va baga in pat, mancati ceva usor, cu cel putin o ora inainte. O gustarica inainte de culcare ajuta la producerea melatoninei, care produce un somn usor, calm.
De asemenea, inainte de somn, relaxati-va mental, citind o carte, urmarind un film sau emisiunea preferata.
Un ceai de tei calmant sau o cana de lapte cald va vor ajuta si mai mult sa va relaxati si sa adormiti ca un prunc.
Culcati-va numai atunci cand simtiti ca va este somn si ca nu mai rezistati. Patul este pentru dormit, nu pentru urmarit tv, citit sau alte activitati.
Daca nu adormiti in timp util, mai bine va dati jos din pat si incercati sa faceti ceva care sa va stimuleze somnul: ascultati muzica linistitoare, radioul in surdina sau…numarati oi in gand! Stiu ca poate parea comic, dar aceasta metoda chiar da roade.
Indepartati orice sursa de zgomot enervant din jurul vostru: spre exemplu, ceasul de mana care ticaie sacaitor de enervant in urechea voastra.
Din pacate, nu putem controla orice zgomot care vine din exterior: sirene de politie, de salvare, sunetul unei alarme de masina sau latratul cainilor la doua noaptea decat daca ne izolam bine pereti casei.
Pentru un somn sigur si linsititor, dati telefonul pe silent sau inchideti-l inainte de culcare. E pacat sa te trezesti in toiul noptii din cauza unui apel gresit.
Si nu in ultimul rand, faceti o rutina din trezitul de dimineata: incercati sa va treziti in fiecare zi la aceeasi ora. In felul acesta, organismul se va obisnui asa si isi va crea propriul circuit inca de la primele ore ale diminetii.

Citeste si:  Copilul meu musca: ce este de facut?

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.