Vitamine pentru cei mici

Inca de cand se naste, micutul are nevoie de un aport de vitamine, obtinut ori din laptele matern ori din alimentatia diversificata. Acest necesar de vitamine este asigurat de o nutritie completa care trebuie sa contina fructe, legume proaspete, oua, carne, necesar pentru o dezvoltare armonioasa.

Care sunt cele mai importante vitamine de care are nevoie organismul nostru?

Calciul
Este responsabil de sanatatea oaselor si fara el, organismul nu se poate dezvolta sanatos si puternic. Micutii au foarte mare nevoie de calciu, cele mai bune surse de calciu pentru ei fiind laptele, branzeturile sau iaurturile.

Citeste si:  Cum ne protejam de riscurile sarcinii?

Vitamina C
Mentine raceala si gripa departe de cei mici. Prea putina vitamina C poate provoca scorbut, o afectiune intalnita la micutii sub un an, care sunt hraniti numai cu lapte de vaca. Cele mai bune surse de vitamina C raman fructele, in special citricele.

Fierul
Este un mineral important in cresterea copilului. O cantitate de fier normal, luata din legume ( spanac, broccoli ) este necesara pentru producerea de sange si pentru dezvoltarea armonioasa a muschilor.

Citeste si:  Bunica fumatoare=nepot cu risc de astm

Vitamina B si acidul folic
Sunt 2 vitamine extrem de importante in prevenirea anemiilor si ajuta la dezvoltarea armonioasa a sistemului nervos. Cele mai importante surse le putem gasi in peste, oua, mazare, banane sau spanac.

Vitamina D
Lipsa vitaminei D din organism poate provoca rahitism si apare cel mai des la micutii hraniti numai la san. Pentru o asimilare mai buna a acestei vitamine liposolubile, este recomandat sa administram micutilor vitamina D in lunile cu “r”.

Citeste si:  Renunta la fumat

Zincul
Este un mineral de baza, mai ales pentru adolescent, deoarece imbunatateste cresterea si maturizarea sexuala. Cele mai bogate alimente in zinc sunt carnea, fructele de mare, cerealele integrale, nucile sau fasolea.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.