Vitaminele esentiale functionarii organismului

Vitaminele – unele dintre cele mai importante si indispenabile lucruri pentri viata, pentru dezvoltare si o crestere sanatoasa.
Ele se regasesc in forma lor naturala, cea mai activa din punct de vedere biologic in legume si fructe proaspete, dar si in carne, lapte, oua sau peste.

Vitamina A sau vitamina vederii cum ne este cunoscuta, se sintetizeaza in organismul nostru din caroteni proveniti din morcov, dovleac, batate.
Aceasta vitamna este esentiala vederii si bunei functionari a ochiului.
De asemenea, vitamina A este responsabila de buna functionare a sistemului imunitar, pentru simtul mirosului, pentru combaterea uscaciunii ochilor si a lacrimarii.
Vitamina A combate cu succes acneea, mentine fertilitatea, previne avortul si aparitia cancerului pulomonar sau digestiv.

Citeste si:  Sandra Bullock a renuntat la diete si foloseste acupunctura

Alimente bogate in vitamina A:
Ficatul de porc, vitel si pui.
Untul, oul de gaina.
Crabul, caviarul, tonul, scoicile, sardinile si somonul.
Patrunjelul uscat, ardeii iuti, cartofii dulci.
Spanacul, urzicile si morcovii.

Vitamina B1, vitamina hidrosolubila este necesara formarii enzimei generatoare de energie.
Fara aceasta vitamina, miscarile corpului devin bruste si lipsite de armonie, creierul fiind cel care este afectat in primul rand, urmat apoi de contractia muschilor.
Persoanele care au cel mai multa nevoie de aceasta vitamina sunt cei care tin diete, diabetocoo, batranii, femeile insarcinate si sportivii de performanta.

Citeste si:  Obezitatea si diabetul, considerate un "defect" al evolutiei umane

Alimente care contin vitamina B1:
Ciupercile, iaurtul, laptele de oaie.
Carnea de pui, painea integrala, spanacul.
Fasolea rosie, caisele si prunele uscate.
Avocado, mulsi si kiwi.

Vitamina C este necesara pentru sinteza colagenului din oase, ligamente, piele, cartilagii, etc.
De asemenea, ea este necesara pentru absortia fierului din vegetale, pentru intarirea sistemului imunitar, mentinerea presiunii arteriale la valori normale.
Vitamina C este un antioxidant foarte puternic si este extrem de importanta in protectia creierului si a lipsei de oxigen. Ea imbunatateste functiile celulelor imunitare, in special a fagocitelor care distrug bacteriile si virusurile.
Vitamina C ajuta in restabilorea unui raport sanatos intre colesterolul bun (HDL) si colesterolul rau (LDL) din sange prevenind aparitia artosclerozeo.

Citeste si:  Infectiile urinare

Alimente bogate in vitamina C:
Catina, urzicele, patrunjelul.
Kiwi, varza de Bruxelles, salata.
Bananele, pepenele galben, afinele.
Capsunile, lamaile si portocalele.

Vitamina D este o vitamina liposolubila, cu activitate hormonala. Cea mai buna sursa alimentara bogata in vitaminele D si A il reprezinta uleiul de peste.
Carenya vitaminei D din organism poate determina scaderea concentratiei calciului in sange, perturbarea contractiilor muschiului cardiac si crampe musculare.
Lipsa ei poate duce la deformarea coloanei vertebrale, scaderea in greutate si inaltime, rupturi de bazin sau femur.

Alimente bogate in vitamina D:
Laptele, iaurtul, ouale.
Pestele, untul, ciupercile.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.