Alimentatie sanatoasa – top 3 super-alimente

Please select a featured image for your post

Urmatoarele alimente sanatoase se pot lauda cu importante efecte benefice asupra sanatatii. Daca le mananci in mod regulat, poti opune rezistenta la boli serioase precum diabet, cancer si boli ale inimii. Pot de asemenea sa-ti intareasca sistemul imunitar, sa-ti protejeze si sa-ti netezeasca pielea, te pot ajuta sa slabesti sau sa te mentii in forma.

1. Ouale – Chiar daca multi evita ouale din cauza riscului de aparitie a unor boli de inima, pentru cei mai multi dintre noi exista dovezi substantiale cum ca ouale nu dauneaza ci sunt apartin grupei alimentelor sanatoase . Galbenusurile contin o groaza de nutrienti elementari si greu de obtinut din alte alimente precum colina, care poate diminua riscul aparitiei de cancer la san si antioxidanti care pot preveni afectiuni precum cataracta. Oamenii cu probleme de inima ar trebuie sa se limiteze la doua oua pe saptamana, insa restul pot consuma cate un ou intreg in fiecare zi. Studiile arata ca nu va creste riscul de atac de inima sau infarct. Poti prepara omleta cu un ou intreg si doua albusuri, dar ai grija de colesterolul din restul felurilor de mancare.

Citeste si:  Cum ne calculam perioada fertila in functie de menstruatie?

2. Iaurt grecesc – Iaurtul e o sursa importanta de calciu si e bogat in bacterii benefice imunitatii. In comparatie cu cel obisnuit, iaurtul grecesc are de doua ori mai multe proteine si 25% dintre femeile de peste 40 de ani nu se mai satura de el.

3. Lapte degresat – Laptele degresat face bine intregului organism. Studiile au confirmat ca calciul nu doar iti intareste oasele dar si lupta impotriva grasimilor. Vitamina D permite corpului sa absoarba calciul dar mai presus de toate, e un super nutrient cu acte in regula. Cercetatorii spun ca un consum adecvat de vitamin D poate reduce riscul unui atac de inima, te fereste de anumite tipuri de cancer, alina durerile de spate sau poate preveni depresia. Un strop de lapte in cafeaua de dimineata nu e suficient pentru doza zilnica de calciu si vitamin D. Din acest motiv expertii recomanda sa bem mai mult lapte. Un pahar de lapte la micul dejun nu strica niciodata sau ne putem rasfata cu un desert delicios dupa masa: lapte cu un pic de sirop de ciocolata.

Citeste si:  Ce este hemoglobina

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.