Alimentatie sanatoasa – top alimente bune pentru organism

Please select a featured image for your post

Unii cred ca anumite alimente dauneaza organismului si se tem sa le consume sau le elimina complet din meniul lor culinar. Exista produse extrem de benefice pentru organism dar care sunt evitate de multi consumatori datorita unor informatii inexacte si gresit intelese. Iata 3 alimente grozave care ne pot imbunatati sanatatea in diferite moduri:

1. Somon – Somonul e bogat in vitamina D si e una dintre cele mai bune surse de Omega 3 pe care le poti gasi intr-un aliment. Acesti acizi grasi au o gama larga de beneficii impersionante pentru sanatate: previne bolile de inima sau reduce substantial efectele unei artrite. Mai mult, iti poate face pielea mai neteda sau te ajuta sa dai kilogramele jos. Din pacate, multi oameni nu cunosc aceste avantaje si ajung sa aiba o alimentatie deficitara. Expertii considera ca acest fapt sta la originea multora dintre problemele mari de sanatate din zilele noastre cum ar fi obezitatea, cancerul sau bolile de inima. Omega 3 incetineste procesul de digestie si te face sa te simti plin mai mult timp, totodata mancand mai putine calorii pe parcursul zilei.

Citeste si:  25 lucruri ciudate pe care nu le stiai despre organismul uman

2. Carne de vita slaba – Carnea de vita slaba reprezinta una dintre cele mai bune surse de fier, fiind usor de absorbit de catre organism. Prea putin fier in corp poate cauza anemie si alte neplaceri. Cateva grame de carne de vita slaba in meniul zilnic poate face o mare diferenta in capacitatea organismului de a absorbi fierul din alte surse. In plus, carnea de vita contine mult zinc (chiar si deficiente minore de zinc pot afecta memoria) si vitamine B care ajuta corpul sa transforme hrana in energie. In comparatie cu carnea provenita de la animalele nutrite cu cereale, cele care sunt hranite cu iarba ofera o carne cu o concentratie dubla de vitamin E, un puternic antioxidant care stimuleaza creierul. Este de asemenea bogat in acizi grasi Omega 3. Deoarece acest tip de carne de vita tinde sa fie mai scazuta in grasimi, poate fi dificil de gatit. Asa ca cel mai bine ar fi s-o pui la marinat si sa folosesti un termometru pentru carne pentru a evita arderea preparatului.

Citeste si:  Ce sunt trombocitele

3. Fasole – Nici ca iti poti imagina un aliment mai bun ca fasolea. O ceasca plina de fasole fiarta iti ofera nici mai mult nici mai putin de 17 g de fibre. E un aliment incarcat cu multe proteine si zeci de nutrienti cheie din care amintim calciu, potasiu si magneziu. Studiile spun ca fasolea reduce riscul de boli de inima, diabet de tip 2, hipertensiune arteriala dar reduce si aparitia cancerului de san sau de colon. Puteti adauga fasole in multe preparate, in salate, in cartofi umpluti la cuptor sau cand preparati un chilli vegetarian.

Citeste si:  Afinata de calitate

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.