text size: A | A | A

Controverse

Sarcina nedorita. Cine decide asta?

de iulia, 02 Octombrie 2008


In Romania, rata avorturilor este deosebit de mare, aproximativ 75% din numarul total de sarcini, ocupand primul loc in Europa. In general, se considera ca principala cauza pentru aceasta grava situatie este recesiunea economica si lipsa posibilitatilor materiale care fac foarte grea cresterea unui copil. Totusi, este trist ca majoritatea femeilor gasesc in avort o solutie a crizelor emotionale datorate sarcinii nedorite. Si acest lucru se refera la numeroasele efecte secundare ale intreruperii de sarcina. Avortul lasa o rana adanca in sufletul femeii, atacand insasi esenta identitatii ei, aceea de a fi mama si a aduce pe lume viata.

Iata doar cateva efecte de ordin psihic si comportamental pe care acesta le lasa in urma sa: anxietate, destramarea relatiei cu partenerul si familia, sentimente de vinovatie si pierdere irevocabila, depresie, atacuri de panica, tulburari de somn, tendinte de suicid, psihoze si altele. Pe plan fizic, pot aparea: sterilitate, leziuni inflamatorii ale aparatului genital, tulburari menstruale, hemoragii, anomalii ale sarcinilor ulterioare, izoimunizare Rh in caz de Rh negativ, cancer de san, etc. Pe plan social, rata mare a avorturilor duce la scaderea drastica a natalitatii si, implicit, la imbatranirea populatiei Romaniei, motiv serios de ingrijorare chiar si pentru autoritatile de stat. In tari ca Germania si Anglia, aceste probleme se ridica de foarte multa vreme datorita faptului ca numarul copiilor si tinerilor scade constant.

Desi campaniile contra avortului au inceput sa fie si in tara noastra destul de numeroase, ele nu reusesc sa scada intr-un mod simtitor numarul femeilor care aleg sa faca intrerupere de sarcina. Pe de o alta parte, Biserica incearca sa promoveze viata prin toate formele ei venind de fiecare data cu noi argumente. Insa, atunci cand este nevoie, nu se implica decat rar sau poate niciodata. Exemplele concrete sunt date de numarul foarte mare al copiilor nascuti, dar abandonati. Copii care, in centrele specializate si in orfelinate, sufera de foame, dar si din cauza abuzurilor si a maltratarilor. Unde este biserica in acest caz si de ce nu ia ea masuri? Oare cati dintre copiii aflati in acele centre vor avea un viitor? Cati dintre ei, in momentul in care vor parasi institutia la 18 ani, vor primi o slujba buna si vor avea o sansa spre reusita? Desi este trist, majoritatea sunt cazuri pierdute. Statul nu se implica si nu le asigura nimic dupa. Practic, tot ceea ce se face pentru ei atunci cand sunt in orfelinate se face mai mult din obligatie, cu sprijinul UNICEF, ONU sau a altor organizatii de profil. Mai rar insa din moralitate. Pentru acesti copii, ca si pentru multe altele, nu exista fonduri! Exista fonduri pentru mall-uri, pentru centre comerciale, pentru autostrazi, insa niciodata pentru ei!

Cine sunt aceste femei care se prezinta la avort? In general, adolescente, poate chiar copile de 14-15 ani. Nenorocirea pleaca insa de acasa, acolo unde educatia sexuala lipseste cu desavarsire datorita ideilor preconcepute ale parintilor. In scoli, nici nu se pune problema, s-a mai incercat cate ceva in anumite perioade, insa lucrurilor nu li s-a spus pe nume, iar tinerele fete nu au inteles mare lucru. Cam asa se lucreaza in Romania, cu perdea! De fapt, si avorturile cam tot cu perdea se fac!
...continuare in pagina 2

Pagina
1 2
Flu.ro
rating
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
nota obtinuta 7.5
comentarii (68)
selda
October 2nd, 2008 at 2:40pm
...Naste acel copil si da-l spre adoptie.... Dar ce este o masea stricata, il scoti si-l arunci? Ce sfat este asta?

E adevarat ca sunt multe familii dornice sa infieze un copil, dar sa-l porti in pantec 9 luni cu gandul ca il dai, iti trebuie multa marinimie, dragoste si sensibilitate pt nevoile altora. Cate au asa suflet mare? Si mai ales cate pot da copilul dupa ce l-au privit si l-au tinut in brate?
Nu cred ca barbatii sunt cei care le cer sotiilor sa renunte la o sarcina nedorita. In cele mai multe cazuri, femeia renunta de buna voie, pt ca nu vrea sa se mai inhame cu inca o responsabilitate imensa, mai ales cand are deja un copil sau doi.
monika
October 2nd, 2008 at 2:53pm
decat sa ii dea pe strada mai bine ii da spre infiere
sincer....cunosc nenunarate femei care au avortat din cauza sotilor.acestia nu era de acord cu sarcina lor
iar cele care isi dau copiii spre adoptie nu o fac din marinie, din dragoste sau sensibilitate la problemele altora, o fac pentru ca NU ISI DORESC acel copil
ptr ele adoptia este o portita de iesire, o scapare
cele ce isi doresc copiii nu ii dau spre adoptie si nu ramane nici una insarcinata ptr a darui copiii altcuiva

macar de toate femeile care isilasa copiii prin spitale si si-io abandoneaza pe strazi s=ar gandi sa=i dea spre adotie
ar face un mare bine! in primul rand copilului respectiv!!!!
iulika
October 2nd, 2008 at 2:55pm
infierea este ultimul sfat din final, atunci cand, chiar nu se mai poate face nimic!
decat sa omori un suflet mai bine sa-i dai viata!
asta este probabil cea mai din urma solutie!
INFIEREA
Vivi
October 2nd, 2008 at 3:06pm
Legatura avort-cancer la san s-a discutat la un moment dat. Acum varianta "oficiala", este ca nu exista legatura. Nu sunt dovezi stiintifice. A ramas un argument folosit de diverse ONG-uri si asociatii.

Oricum, articolul a fost OK pana la ultimul paragraf. Este o controversa, deci ma asteptam ca aflu o varianta, apoi pe cealalta si atat. Paragraful ala care ma roaga si ma implora sa nu avortez ce rol are in controversa asta? Ma asteptams a fi un articol impartial.
Mai sus spui ca femeia trebuie sa decida, e viata ei, numai ea stie ce-i mai bine, sa nu se bage nimeni, etc., apoi ma rogi sa nu avortez ca nu e bine ce fac. Pai pana la urma decid eu sau nu?

De unde vin cifrele alea? De unde stii ca 75% avorteaza fara sa vrea? Mi se pare prea mult. Si oricum, decizia de a avorta sau nu se ia in cuplu, NU este o decizie numai si numai a femeii, ca nu l-a facut singura si nu il creste singura.
Ai gasit pe undeva si cate femei avorteaza fara ca partenerul sa vrea asta?
Vivi
October 2nd, 2008 at 3:11pm
Dar voi cum credeti ca se infiaza copiii? Dai anunt la ziar cu "ofer copil spre adoptie", iti suna una la usa, bateti palma, iti da 5 lei sa nu-l mananci pe lumea ailalta si gata?
Doar nu e pisoi.
Procedura de adoptie e greoaia si dificila. Te cauta aia si in c** ca sa vada daca poti sa adopti (in cazul in care esti om obisnuit; daca esti baron, e altceva...). Pana sa fie adoptat copilul ala sta in orfelinat pana ii creste barba. Timp suficient ca sa ramana cu sechele pe viata.
iulia
October 2nd, 2008 at 3:12pm
cifrele de mai sus fixate in urma unui sondaj, doar nu sunt scoase din burta
conform asociatiei ProVita insa si a altora, chiar 75% dintre femile insarcinate savarsesc avort
si Da! exista femei care sunt constranse de soti, personal cunosc destul cazuri
articolul este impartial, insa partea de final reprezinta un indemn catre o cauza nobila,
indemn pe care mi l-am permis sa il fac avand in vedere scopul!
iulika
October 2nd, 2008 at 3:14pm
Bunnnn

vad k sunt destule pareri contra adoptie

atunci ce este mai bine, sa faci avort, sa il dai pe strada, sa moara de foame

sau sa il dai spre adoptie, pentru a putea avea un viitor?
iulia
October 2nd, 2008 at 3:16pm
si apropos

decizia iti apartine in totalitate

faptul ca imi permit sa dau un sfat bun (dupa parerea mea) nu inseamna ca ma bag sau constrang

este pana la urma vorba despre o VIATA!

nu despre \"a duce galeata la gunoi\"
mada
October 2nd, 2008 at 3:48pm
In primul rand vreau sa remarc faptul ca poza acestui articol mi-a dat fiori...(poate sunt eu mai sensibila) iar in al doilea rand: doamnelor/domnisoarelor, intradevar sintagma "noi facem alegerea" este una buna si de urmat ...insa nu si in cazul avortului. Am ajuns sa cred ca din cauza faptului ca pana in '89 era o procedura interzisa , au scapat toate (scuzati expresia) precum vaciile in lucerna, atunci cand s-a dat liber la avorturi. Oare acele mame care au trecut prin chinuri groaznice la vremea respectiva in timpul unuia sau a mai multor avorturi...si-ar mai sfatui astazi copila sa faca avort?!?! (chiar daca aceasta ar fi minora)...eu una nu cred ....! De aceea nu vad de unde atata usurinta in a vorbi despre un avort ca si cum te-ai duce sa-ti faci operatie de apendicita ! Anyway ...eu sunt total impotriva si ca sa nu credeti ca vorbesc din carti , va spun ca la varsta de 17 ani am crezut ca sunt insarcinata (si asta din cauza unui test idiot de sarcina) moment la care am stat sa ma gandesc nu mai mult de 5 minute si am hotarat sa-l pastrez. Mama mea a fost socata bineinteles insa mi-a respectat decizia si am mers impreuna la medic sa vedem daca sunt ok si pot tine bine sarcina (eu avand o anume problema de sanatate). Ne-a fost exagerat de socanta vestea ca NU eram insarcinata de fapt si ma rog ...continuarea nu mai conteaza . Important este ca desi eram doar o copila nu am vrut sa renunt la acel suflet ce ar fi putut aparea in viata mea. Asa ca , mi se pare cu atat mai grava situatia femeilor casatorite sau cu o relatie stabila care fac avort decat oricare alta .
michelle
October 2nd, 2008 at 3:48pm
iulia are perfecta dreptate!
am inteles exact ce anume a vrut sa spuna
este mai preferabil sa dai un copil spre adoptie decat sa il avortezi
Marcela
October 2nd, 2008 at 3:49pm
Oare copiii de 14-15 ani nu stiu ce e ala prezervativ? Eu sunt sigura ca stiu. Eu una stiam si asta se intampla in '97 nu in 2008. Nu cred ca tinerilor le lipseste educatia sexuala. Poate nu au foarte multe informatii, dar pe cele de baza le au. Iar prezervativul este de baza.
Daca stau in Cochirleanca si n-au nici curent in casa, asta e alta problema, dar fetele care fac avorturi sunt mai mult de la oras.
Vivi
October 2nd, 2008 at 3:55pm
O fi "mai preferabil', n-am zis ca nu e, departe de mine gandul asta.
Am zis doar ca sa dai spre adoptie nu e chiar asa usor cum vedeti in filme. Aveti vreo idee cat de vaga despre birocratia si lipsa de transparenta cu care se confrunta cineva care vrea sa adopte?
Am impresia ca nu prea ati avut contact cu institutiile statului de vorbiti cu atata usurinta despre adoptie. Nu e ca si cum ti-ai lua o canapea, fetelor.
Nadine
October 2nd, 2008 at 4:08pm
Vivi are dreptate in ceea ce priveste birocratia. Cunosc pe cineva in varsta de 35 de ani, cu o situatie materiala buna, in deplinatatea facultatilor mentale, care a dorit sa adopte o fetita de 8 ani. A cunoscut-o atunci cand a mers la un orfelinat pentru a duce copiilor cadouri de Craciun. (este genul care se implica in multe actiuni caritabile, fara s-o cheme Mihaela Radulescu sau Andreea Marin). S-a atasat foarte mult de fetita, fetita la fel de ea. De mai multe ori, a luat-o in vizita, de sarbatori, de exemplu, la ea acasa, cu permisiunea conducerii orfelinatului.
Nu stiu exact cum este legea, dar desi fetita statea intr-un orfelinat, parintii ei biologici nu-si pierdusera definitiv drepturile asupra ei. Adica, pentru adoptie, cunostinta mea trebuia sa obtina acordul lor. Cand s-a intalnit cu ei, i-au cerut bani ca sa-si dea acordul.
Ce nu inteleg eu este cum se poate ca acei parinti sa mai aiba vreun drept atata vreme cat fetita era maricica (nu era nou-nascut, asa as mai fi inteles).
Bineinteles ca erau niste alcoolici si niste oameni de doi bani carora le-a revenit interesul pentru copil atunci cand si-au dat seama ca e o sursa de venituri.
Pe lumea asta sunt psihopati care reusesc sa adopte un copil, iar o persoana cumsecade, cinstita, care-si permite foarte lejer sa se ocupe de educatia si intretinerea lui, nu o poate face. Din cauza unor legi tampite.
iulika
October 2nd, 2008 at 4:13pm
asta asa este!!!
traim intr-o tara cu legi de rahat!
mary
October 2nd, 2008 at 4:27pm
articolul acesta ar trebui sa serveasca ca si educativ ptr toate tinerele din ziua de azi care merg la avort ca la piata
si care ohooo credeti-ma ca sunt multe
lucrez in domeniu, sunt asistenta iar cat timp am facut practica in spitale vedeam fete tinere care faceau avort pe banda fara nici un fel de remuscare
mai mult decat atat, m-a scarbit faptul k in timp ce le chiureta le cerea doctorului sa le arate fragmente din copii
asta a fost lucru care m-a terminat.parca erau la expozitie! asa se comportau
sau altele care veneau la 4 luni sau la 4 luni jum cand deja fatul era copil in toata regula si cereau avort
dc le intrebai de ce nu au venit mai devreme, spuneam k nu si-au dat seama
ahammm si-au dat seama cand a miscat inele
nuuu!!!! pentru aceste specimene, ptr k nu le pot numi femei nu am mila!
nu exista asa ceva! cum sa nu iti dai seama???
asadar cat am stat acolo m-am ingrozit
si pot spune cu mana pe inima, ca DA! avortul este un macel!
Vivi
October 2nd, 2008 at 4:29pm
Pai da, parintii trebuie sa-si dea acordul pentru adoptie. Am impresia ca de la o anumita varsta copilul hotaraste singur.

Oricum, chiar daca n-ar fi chestia asta nu e deloc usor. Adica nu e ca in filme, sunt gravida, vreau sa-l dau, gasesc un cuplu si gata.

La noi intai nasti, statul il preia, acolo se gandesc ei daca poate fi dat spre adoptie sau, cauta ei un cuplu care cred ei ca s-ar potrivi dintre aia care au depus dosarul, fac ei 1000 de calcule daca merge sau nu, apoi cuplul se intalneste cu copilul.

Iar mai fac ei 1000 de rapoarte despre cum a decurs intalnirea si daca exista sau nu compatibilitate, apoi il intreaba pe copil, apoi pe parintii lui, si abia atunci poti sa-l iei acasa pentru proba. Iar la final, decizia se da in instanta dupa nu stiu cate infatisari.

Dar daca cele 10 capete patrate care se ocupa de caz considera ca nu exista compatibilitate, ca poate copilul ala n-a ras la om cand l-a vazut, atunci la revedere, altii la rand, si tot asa. Pana se gaseste cuplul la care sa rada copilul, implineste ala mic 10 ani, ia vreo doua batai de la ingrijitoare si vreo 10-15 de la "colegi", da de aurolac si alcool si pana la urma nu-l mai vrea nimeni.

Si asta e cu adoptia in Romania.
raluca
October 2nd, 2008 at 4:33pm
Eu nu pot sa inteleg cu femeile mature, care au trecut deja printr-un avort ajung la cel de-al doilea. Nu pot sa inteleg cum fetele, femeile necasatorite sau care nu au o relatie stabila, nu folosesc prezervativ. Cum sa ai incredere intr-un om pe care il cunosti de 2 saptmanai, poate si mai putin? Sunt atat de multe boli pe care le poti contacta, de care el probabil nici nu stie... si se mai poate intampla ca dupa 2 saptamani dupa ce l-ai cunoscut, sa constatii ca ai mai ramas si insarcinata.... Iertare, dar vina e jumatatea a statului care nu asigura parghiile necesare pentru aflarea tuturor informatiilor si posibilitatilor iar cealalta jumatate apartine femeilor, care pur si simplu n-au minte!
iulika
October 2nd, 2008 at 4:38pm
fetelor apropos de ceea ce a relatat cineva mai sus mary parca
va spun ca sora mea este tot asistenta
o perioada a lucrat in sectia de ginecologie
si daaa este real, femeile nu se protejeaza!
le doare la bascheti, se prezinta acolo si spun k nu credeau k vor ramane insarcinate
iti dau niste raspunsuri de copii mici si retarzi
apropos de ceea ce scria in articol, multe dintre ele se alfau acolo ptr k sotii nu vroiau copii
pur si simplu mai aveau acasa 2, 3 , unii dintre ei deja mari de varsta
si nu aveau cum sa se mai prezinte acasa cu un bebelus, cand deja fiul cel mare avea 13, 14 ani
asta e dureros!
sa ma scuzati dar pe romaneste "Stau ca iepele la imperechere" dar nu stiu sa se protejeze
cunosc un caz personal
al unei femei, doamne dc pot spune asa, mama a doia copii
care are la activ peste 15 avorturi cred...sincer
in prezent a ajuns la cancer!
mi se rupe sufletul de ea insa la un mom dat si-a facut-o cu mana ei!
nu exista asa ceva, sa nu te protejezi!
monica
October 2nd, 2008 at 4:44pm
numai dc lucrezi intr-un spital asa cum este cazul meu
vezi cate femei vin la avort si realizezi cat de grava este situatia
defapt cred ca cifrele din acest articol sunt mici comparativ cu ceea ce este in spitale si la clinici
asa cum spunea cineva aici, vin pe bada rulanta...
mihaela
October 2nd, 2008 at 5:00pm
uneori stau si ma gandesc de ce D-zeu da copii la toti prostii?
iar la oamenii ca lumea care isi doresc, nu?
mihaela
October 2nd, 2008 at 5:06pm
rectific "nu pot avea?"
ati dedus voi, insa poate k mai existau dubii
selda
October 2nd, 2008 at 7:54pm
M-am ingrozit de ce am citit in comentariile voastre fetelor. Nu am stiut ca realitatea este asa dura. Imi pun si eu aceeasi intrebare ca si Mihaela ,, de ce da D-zeu copii la toti prostii?,,
Am trecut prin infern ca sa pot avea copilul meu. A fost o sarcina de cosmar, caruia nimeni nu i-a dat nici o sansa. A fost o minune ca am putut-o duce la capat, iar acum platesc cu sanatatea mea. Dar asta nu conteaza, zambetul si sanatatea fetitei mele a meritat orice sacrificiu.
Vivi are dreptate. Procedurile de infiere sunt infernale la noi in tara pt romani, pt straini insa, se simplifica treaba.
elena23
October 3rd, 2008 at 8:34am
Articolul este intr adevar educativ si interesant, dar condiser k iti lipsesc multi termeni de specialitate si chiar si de jurnalistica. Ai reusit sa transimiti un mesaj, pina la patetic ce i drept, insa limbajul tau nu este unul complet adecvat si adaptat contextului. Orfelinate nu mai sunt de mult, ele se numesc centre de plasament, etc, etc, iti scapa detaliile mdicale si cele de asistenta sociala.
mirella
October 3rd, 2008 at 10:07am
elena 23

nu asta conteaza.poate ca intentionat a vrut sa le numeasca "orfelinate" ca sa inteleaga toata lumea
in ceea ce priveste termenii, nici nu avea de ce sa foloseasca termeni medicali
nu este ur articol de specialiatae(medical) vreau sa spun
plus ca sunt termeni greoi pe care nu toata lumea ii intelege
aici a vrut sa se transmita o idee mai mult sociala si morala
si mentionez ca eu una chiar am inteles-o
si chiar m-a miscat acest articol
as vrea poate la un mom dat sa il dau si ca un comunicat de presa, poate vor deschide ochii multor femei
nuti
October 3rd, 2008 at 10:20am
ma intreb oare medicii aceia care fac avorturi, cum se simt ei?
sincer acum...inteleg ca asta este meseria lor...dar sa fi chiar asa "macelar"
nu stiu...nu pot intelege...s-a intors aceasta problema si s-a discutat pe toate partile insa...insa din acest punct de vedere niciodata
insa..asa este...nu prea avem cum sa ne dam cu parerea din moment ce nu suntem medici
poate va intra si un medic pe site sa ne spuna ei cum vad lucrurile
dc stam sa o luam din punct de vedere al religiei si al bisericii, ambii (atat pacienta cat si medicul) sunt vinovati de crima
pacienta ptr ca accepta si este cu consimtamantul ei iar medicul ptr ca practic el savarseste crima
femeia nu se chiureteaza singura
uitati asta...poate si o tema de gandit...
Pony
October 3rd, 2008 at 2:56pm
eram la un cabinet ginecologic, si venise o fata de clasa a 12-a cu prietenul ei, sa faca avort. nu folosisera prezervativ, si cand am intrebat-o de ce nu foloseste pilule, a spus ca nici nu stia de existenta lor. nici de postinor! era in clasa a 12-a! mai era o femeie care radea care avorturi facuse ea prin tinerete...si asistenta iesea din cabinet si striga: "mai e cineva pt chiuretaj?"
eu sunt de acord cu avortul. daca nu am timp(chit ca am bani) de ce sa il fac? il distrug psihic. daca e in urma unui viol? daca nu sunt pregatita? de ce sa tin un copil in mine, desi spuneti de infiere, cand nu vreau sa il pastrez? am avut un moment in care si eu credeam ca sunt insarcinata. incepusem sa tremur toata, si ma gandeam ca as putea sa fac. as fi facut avort.
simi
October 3rd, 2008 at 3:12pm
Adevarul este ca destul de multe femei si mai ales fete apeleaza la avort pentru a scapa de o sarcina nedorita, dar nu ar trebui sa judecam pe nimeni pentru ca nu stim de ce a recurs respectiva femeie la acest lucru? poate chiar nu isi permite sa mai creasca un copil. Unele sunt abuzate de soti alcolici, care nu vad altceva decat sticla, si atunci bietele femei se gandesc ca ce sens are sa sufere si copilul cu asa parinte. Este adevarat faptul ca le lipseste educatia sexuala, dar mai mare este problema banilor si poate femeile chiar nu isi permit sa isi cumpere anticonceptionale sau prezervative.Iar despre cele care fac avort cu buna stiinta si si-ar permite material sa creasca un copil sau sa se protejeze sunt niste criminale care sigur mai devreme sau mai tarziu vor avea remuscari, sau poate dumnezeu le va pedepsi in cel mai crunt mod, acela de a nu mai avea vreodata copii, dar ele nu se gandesc la asta.O zi buna fetelor
iulika
October 3rd, 2008 at 3:25pm
cazurile in care exista violuri, incesturi si alte "minunatii" de genul se exclud
de cele mai multe ori am inteles k si biserica da anumite dezlegari
deci dc si ei (care sunt destul de absurzi si cei mai religiosi) dau unda verde...atunci ce rost mai are sa comentam noi?
cine am fi noi ptr a judeca?
insa mi se pare inuman ptr tine k om sa te prezinti la avort ca la coafor
cu atata seninatate!
nu se poate asa ceva!
nu se poate sa ajungi in clasa a 12 deci la 18, 19 si sa nu stii?
scuza-ma dar nu concep asa ceva!pai ce au trait in copac si au coborat acum pe pamant cu chef de tavaleala ca sa faca sex! hai, poate cele traite la tara in varf de munte, izolate.chiar si asa cred ca si alea din afganistan si sotiile talibanilor stiu mai multe
iar sotiile care le violeaza sotii, doamen fereste dar nu au auzit de postinor???
sau sa se proteje dc stiu care-i situatia, asta in cazul in care nu se despart!
doamneee ce trist
auzi...sa te violeze sotul!
Pony
October 3rd, 2008 at 3:31pm
eu niciodata nu iau drept model preotii sau fetele religioase. sau orice exagerat religios. nusunt o crestina. sunt aia dupa care se striga satana [pe strada, si sunt mai toleranta. pana si fata de avort. la biserica de langa mine este un preot homosexual. nu prea imi pasa mie de preoti si de religia lor.
mie mi se pare trist sa nu ai habar de metode si sa faci sex...daca ea nu stia, dar el ce cap avea? am o prietena care timp de cativa ani nu s-a protejat decat o singura data! e anu voia pastile, el nu voia prezervativ. ma mir ca nu i s-a intamplat nimic. si ma bucur! dar las-o dracului de treaba...at mai bine ma abtin de la a mai face ceva!
Pony
October 3rd, 2008 at 3:33pm
mda, voiam sa spun ca sunt mai toleranta decat ei. si ca nu au habar de metode contraceptive :)) my bad!
biu
October 3rd, 2008 at 3:42pm
nu am facut avort si sper sa nu fac niciodata, zic sper pentru ca nu stii niciodata ce o sa faci
sunt situatii la care nu te poti impotrivii
nu le felicit pe femeile care au fact avort dar nici nu le judec! ele stiu mai bine ca oricine
cunosc pe cineva care a avortat ! are 3 copii era intr`o situatie financiara foarte proasta fiind in somaj. sotul nu lucra in acel moment si ... din lipsa banilor a hotarat sa faca acest lucru pe care nu l`a dorit si pe care l`a rtegretat si o sa il regrete toata viata!
cand am aflat nu am putut sa zic nimic pentru ca modul in care mi`a zis de ceea ce sa intamplat mi`a demonstrat ca nu e nevoie de judecata mea ea se judeca singura! si cred ca e mult mai rau sa o faci tu pentru tine dacat sa o faca altii
sper sa nu aflu niciodata
iulika
October 3rd, 2008 at 3:51pm
ai dreptate biu!
sincer sper sa nu trec niciodata prin asa ceva
si eu am cunostinte care au avortat

spre ex cunosct pe cineva, f bine, este o ruda mai indepartata
care si-a dorit f mult un al doile copil
avea un baiat si isi mai dorea o fetita
a ramas insarcinata insa sotul nu a vrut copilul
deci in cazul ei cam el a decis
nu stateau prea pe roze cu banii insa nici saraci lipiti nu erau
cu toate astea ea a avortat copilul, s-a conformat
au trecut f multi ani de atunci, cam 15 si totusi ea mereu vb cu regeret despre asta
se citeste in ochii ei o oarecare trsitete
si mereu in sufletul ei a existat o invinovatire ptr sot, ptr k acesta a constrans-o intr-un fel sau altul
asadar...uite k articolul atinge unele aspecte pe care de f multe lor nu ne luam in calcul
stiu k sufera, ptr k o cunosc f bine dar prefera sa nu vb despre asta
bineinteles k nu am condamanat-o niciodata, am preferat sa nu ma bag
dar...
ana
October 4th, 2008 at 11:09am
Pentru mine este o lipsa totala de educatie! am 25 de ani si nu pot sa inteleg cum de mai exista femei care HABAR NU AU ce este o pilula contraceptiva, o diafragma etc.... ieri era un sondaj pe site 'care este metoda ta de contraceptie" am citit ca majoritatea foloseau prezervativ sau pilule....DAP at de ce Dumnezeu femeile sunt atat de incostiente si totusi avem o rata atat de mare de avorturi! Ne lipseste educatia...sunt inca fete carora le este rusine sa cumpere prezervative! Eram o data la ginecolog si auzeam de pe hol prin usa (eram doar eu in sala de asteptare) o femeie care avea vreo 27 -28 de ani avea 3 copii si 7 avorturi la activ!!!!!!!!!!!! No comment!

Merg pe strada si citesc reclame pentru cabinete (eu nu traiesc in Romania) Cabinet Ginecologic facem ecografe, controlam sarcina, facem chiuretaje..... mi se pare ingrozitor.....

Femeile ...inainte sa ajunga pe masa de chuiretaj .... tre sa alfe ca exista PREZERVATIVE, PILULE, DIAFRAGME , STERILETE... so go on and choooose!
Pony
October 4th, 2008 at 11:13am
mi-am adus aminte de o poveste. se intalnise prietenul meu cu unu pe care il cunostea pe strada, si ala se apuica sa ii povesteasca ca o lasase pe una insarcinata si ca aia nu voia sa faca avort (fata avea 17 ani) si ca a facut-o el sa vrea avort. el si cu prietenii lui au batut-o. spunea ca i-a dat picioare in burta. cand prietenul meu i-a zis ca nu se poate, ca putea sa moara. ala radea.
ana
October 4th, 2008 at 11:14am
AHH.. am uitat ! Sunt femei care spun ca uaaaaaaaaa pilula ma ingrasa, imi creste par pe corp ...bla bla .. prostii. Am 6 ani de cand folosesc anticonceptionale, un singur medic ginecolog care imi urmareste sanatatea.... nu m-am ingrasat nici un gram... sunt perfect sanatoasa.. am lasat pilulele si vreau sa raman insarcinata... perfect... medicul meu mi-a spus foarte bine, nu ai nici o problema GO ON! ahhaha
Normal daca mergeti la farmacie si luati pilule cum luati rosiile de la piata "prietena mea a zis ca sunt bune" normal ca o sa spuneti ca pilula este ingrozitoare!!!!!! Intrebati medicul si nu patiti nimic!
GreekGodess
October 4th, 2008 at 5:03pm
ana, pe prospectul pastilelor, scrie ca se poate sa te ingrasi, si alte chestii...deci "se poate" nu la toata lumea se intampla asta! Eu iau anticonceptionale de 4 ani, si poate daca am pus putin pe mine, a fost din cauza ca am un pathos pt ciocolata( care din noi nu are?:P) dar daca mi`am propus, am dat jos.Eu, sincer nu cred in chestia asta ca ingrasa...eu cred ca "tu" te ingrasi, nu pastila te ingrasa.
Am citit mai toate comentariile, am ramas pe ganduri la ce a scris mary. Ingrozitor...eu cred ca cele ce fac avort nu au minte. Adica...ai 3 copii acasa, nu ai cu ce sa`i intretii, dar de sex ai chef, si mai ales ca stii ca vei ramane gravida,dar sunt sigura ca el, si ea, nu duc lipsa de cafea si tigari.Doamne, femeilor, pastilele nu`s scumpe, mai scumpa e cafeaua si tigarile! Cat despre tinerele de la liceu...nu stiu cum de nu stiau ele de metode contraceptive, caci in clasa a 12a, cel putin la liceul meu, au venit 2 tipe si ne`au explicat toate treburile.Si in plus pana la 18 ani, daca esti la scoala, primesti gratuit pastile, prezervative, informatii, consultatii...Daca nici acum nu te protejezi, cand peste tot se vorbeste despre asaceva, inseamna ca esti proasta cu P mare si acel doctor nici nu ar trebui sa iti faca avort!
Si sa nu uitam, ca de la avort, se poate ca mama sa moara, sau, daca traieste , se poate sa nu mai faca niciodata copii!
o mama fericita
October 5th, 2008 at 1:57pm
la inceput am vrut doar 1 COPIL. si am avut un baiat.apoi, cand avea doar o luna, l-am vrut si pe al doilea. am ramas insarcinata imediat,dar l-am pierdut la 6 saptamani. apoi am avut fetita, diferenta intre ei fiind de 2,5 ani. si am zis ca familia e completa. dar minune, acum cel mic are deja 2 ani. deci al treilea.
cand am aflat ca sunt insarcinata a fost un sentiment ciudat. pe cei mari ii programasem. pe cel mic nu. dar in sufletul meu era speranta, dar si teama. o astfel de hotarare, pt. un al treilea copil o iei in familie, mai ales impreuna cu sotul.
si am avut noroc pt. ca si el si l-a dorit. cand l-am sunat (ca nu mai aveam rabdare) sa-i spun vestea, prima lui reactie a fost sa rada si sa zica: inca unul mic? ce-i drept am stat apoi si am discutat la rece. si acum avem 3 copilasi frumosi.
doresc tuturor femeilor dinlume fericirea pe care o am eu si o posibilitate cat de mica de a-si putea creste copii cu cat mai putine lipsuri.
GreekGodess
October 5th, 2008 at 6:30pm
Sa`ti traiasca si copiii si sotul, ca se pare ca este un barbat cum ar trebui sa fie toti!
ana
October 6th, 2008 at 10:21am
GreekGodess ai mare dreptate pe prospect poti gasi o mare lista de reactii adverese..hahahah cand am citit prima data prospectul am zis ca mai bine lasa dar cred (poate gresesc) ca daca iei pilulele potrivite nu vei avea probleme... DA ciocolata ingrasa dar e atat de buna!!!!!!!! hahahaahha

In orice caz mai bine iei pilule decat sa ajungi sa faci un avort....sunt mult mai multe lucruri rele care ti se pot intampla din cauza unui avort decat din cauza unei pilule!
iulika
October 6th, 2008 at 10:27am
la inceput si eu eram contra piluleor si ma protejam cu prezervativ
mai tarziu insa din cauza unor probleme de sanatate mi-au fost prescrise pilule "vreau-nu-vreau"
si eu eram la fel de suspicioasa in ceea ce le priveste, deoarece auzisem numai lucruri rele despre ele
plus ca pana la urma erau chimicale
pana la urma le-am luat, sanatatea mea fiind mai presus de orice
am decat cinci luni de cand le iau si nu pot spune ca ..vai ce m-am ingrasat
in orice caz am inteles procedeul, exact cum spunea cineva pe aici, nu pastila in sine ingrasa ci "noi" ne ingrasam
ptr k manacam...aceste pastile dau pofta de mancare
vb. anei, mai bine sa iei pastile decat sa faci un avort
iubitul meu stiu k oricand si-ar dori un copilas
chiar dc inca nu suntem casatoriti legal
asadar nu imi fac probleme, nici dc as ramane insarcinata, oricum urmeaza sa ne casatorim
dar problema este ca momentan nu imi doresc eu, nu sunt inca pregatita
Alyyy
October 17th, 2008 at 6:45pm
oauuuu....cate capete, atatea pareri si idei. in legatura cu asociatia aia ProVita.....parerea mea e ce nu prea isi are locul acolo unde este, cred ca e ceva bisericesc.
in al doi-lea rand am cautat si eu pe google despre asociatie si am ramas inmarmurita ce imagini posteaza pe net! ingrozitor asa ceva, si sa mai si spui ca acei fetusi sunt avortati este chiar aberant. aruncati o privire si veti vedea la ce ma refer. acei fetusi cum spuneti voi, nu sunt fetusi deloc, cum puteti spune ca sunt avortati cand se vede clar ca unii sunt nascuti la termen si probabil s-au nascut morti?????????????????
pe langa asta, vad ca nimeni nu vorbeste de avort terapeutic, exista si aceasta varianta care trebuie luata in calcul, decat sa aduci pe lume un copil care este retard sau care stii ca nu va trai mult pe langa tine, la ce folos sa mai o faci....doar pt marinimia ta ca nu-l avortezi???? ei bine...asta nu...ar fi o dovada de cruzime sa-l pastrezi stiind ca nu are sanse mari sa supravietuiasca, mai mult il chinui si te chinui si pe tine !
cat despre fatele care au intre 14-17 ani.......sa isi asume o responsabilitate asa de mare este chiar prea mult.....e vorba despre un copil care va da nastere altui copil.....ati fi de acord, ma indoiesc! as lansa o intrebare pt toate fetele care nu sunt de acord cu avortul: daca nu ati avea cu ce sa va hraniti copilul ce ati face? este mult mai chinuitor sa nu ai cu ce sa iti hranesti copilul, sa-i auzi stomacelul cum se zbate de foame si sa te gandesti ca nu ai ce sa-i dai. iar sa-l duci la camin, si sa stii ca l-ai purtat 9 luni in tine......as innebuni! tocmai de asta nu condamn pe nimeni care a facut avort.....este o chestiune de alegere si de prioritati.....nu ai cu ce sa-l cresti....NU-L FA!!!!!!!!!
GreekGodess
October 17th, 2008 at 9:14pm
Alyyy,draga mea, nu e asa:"nu ai cu ce sa-l cresti....NU-L FA!!!!!!!!!" E altfel: Inainte de a face lugulugu,protejeaza`te,si atunci no sa mai fie nevoie sa faci o crima!" La adolescentii din liceu li se ofera consiliere si produse contraceptive GRATUIT! Dar normal,le e mult mai rsine sa ceara ajutorul medicului,sa vorbeasca,decat sa se cracaneze imediat in fata unui strain,nu? Ca odata ce ajungi sa ramai 'din intamplare' rare sunt cazurile ca aceastea sa se intample in realtii serioase...
Cat despre copiii cu malformatii, sunt cu totul de acord in ceea ce ai spus....am mai postat undeva despre asta...:-?
Alyyy
October 17th, 2008 at 10:33pm
E adevarat ca exista numeroase metode de protectie impotriva unei sarcini nedorite. Din comoditate sau din diverse motive si de neinteles chiar, unele raman inca insarcinate fara sa isi doreasca asta iar ca urmare opteaza pt avort. mai bine fac avort decat sa aduca pe lume un copil nedorit. crede-ma GreekGodess ca e oribil sa stii ca esti un copil nedorit, asa ca pana la urma ajungi sa te gandesti ce e mai bine sa faci.....si din 2 rele, alegi raul mai putin rau! Am o colega de servici care este in situatia asta, pe vremea aia nu se puteau face intreruperi si mama ei a trebuit sa o pastreze, a primit o educatie ca-lumea si nu de la mama, de la matusa ei careia chiar mama a dat-o.....e cumplit sa stii ca te-a nascut si a facut in asa fel sa se descotoroseasca de tine!
In privinta crimei.....n-as zice chiar asa, un avort terapeutic nu e o crima.eu am facut un avort,la 7 saptamani s-a diagnosticat sarcina cu o aberatie cromozomiala care era compatibila cu viata in jur de 3 ni maxim.riscul ca fatul sa aibe multe anomalii era foarte mare iar drept urmare am facut avort, asta a fost cel mai bine, ce mai buna alegere. e cumplit sa nasti un copil si sa-l pierzi apoi!
GreekGodess
October 17th, 2008 at 10:44pm
Da, draga mea, sunt de acord cu tine, daca medicul iti spune ca se va naste cu malformatii, sau cu ceva boli...atunci este mai bine sa faci avort..decat sa chinui acel copil toata viata, dar nu mi se pare normal, ca sa fii atat de incostienta incat sa faci sex si apoi sa ramai insarcinata, fara sa iti doresti asta, in timpurile astea, cand sunt atatea si atatea....Eu am o relatie de 4 ani, si ne iubim.Eu iau pastile, dar se stie, ca nici ele nu au protectie 100%,si mi`am pus problema unei sarcini, ( nu pot spune "nedorite")pe nepregatite, si in nici un caz nu as face avort, daca acel copil ar fi perfect sanatos. SI stii de ce? Pentru ca poate fac eu acum avort, dar cand voi dori eu sa fac un copil, s`ar putea sa nu se mai poata....SAU se poate sa dau coltu` iar....cat despre impactul psihic, nu mai vorbesc, sau despre ranile ce se pot produce, din care se pot forma alte boli..etc etc...Si toate astea din " incapatananrea mea de nu a avea un copil acum"?Cred ca atunci cand se va intampla, cu toata protectia, nu cred ca v`a fi intamplator...poate ca chiar asa trebuie, si poate ca e singura sansa...Si mai e ceva...intr`o relatie stabila, faci dragoste cu persoana iubita, nu are cum sa nu iti iubesti copilul, care s`a nascut din clipe de dragoste, cu persoana iubita...
ana
October 18th, 2008 at 9:47am
Alyyy am cunoscut pe cineva care a dus o sarcina cu malformatii pana la cinci luni si medicul i-a psus ca astea sunt problemele de care te vei lovi!!!!! Malformafii fizice ingrozitoare ... a ales sa intrerupa sarcina si nu o condamn sunt sigura ca as fi facut acelasi lucru! Sunt cazuri in care orice femeie are dreptul si poate sa ia o asemenea decizie ...mai bine decat sa te doara sufletul toata viata vazand puiul tau cum sufera!
maysa
October 18th, 2008 at 6:15pm
maysa sunt cam de aceeasi parere cu tine?
insa daca tot nu iti doresti un copil, nu este "mai bine sa previ decat sa tratezi?"
sincer acum nu comand pe nimeni care fac un avort k nahh s-a intamplat, au fost probleme etc.
insa pustoiacele sau celelalte femei femei care fac avorturi pe banda...scuza-ma dar nu au nici o scuza
ele niciodata nu se pot proteja?si culmea niciodata nu isi doresc copiii???
GreekGodess
October 19th, 2008 at 11:22pm
"insa pustoiacele sau celelalte femei femei care fac avorturi pe banda...scuza-ma dar nu au nici o
scuza
ele niciodata nu se pot proteja?si culmea niciodata nu isi doresc copiii???"
Li separe poate mai usor sa se duca si sa isi maltrateze corpul...decat sa se duca la un planning, si sa ceara sfaturi...AM avut o colega,era pitzipoanca...dar culmea, 15 lei pt pastile nu avea...dar avea 150 lei ca sa faca avorturi pe banda...
Si acum va intreb..e criminala sau nu? Eu spun ca, in serie!!!
Singura scuza in legatura cu avortul, in ziua de azi, este sanatatea copilului...Desi, am vazut persoane care au preferat sa il nasca asa...atat de mult l`au iubit...
sufletzelvstorente
October 29th, 2008 at 2:58pm
Hai sa nu judecam femeile care au ramas insarcinate datorita unui prezervativ gaurit sau datorita anticonceptionalelor care nu ofera o siguranta de 100%. Cred ca in aceste cazuri nu trebuie judecat nimeni!
Avortul este un pacat, dar este si mai mare pacat sa faci un copil si sa nu ai ce sa ii dai sa manace..sa nu ai un loc al tau de unde nu te poate da nimeni afara. Un copil necesita multe sacrificii (liniste, bani, intelepciune si sprijin). Consider ca daca nu am "o pornire" din acest puct de vedere, nu voi face un copil doar de dragul de a ma plimba cu el pe drumuri (de dragul de a-l chinui)!
maysa
October 29th, 2008 at 3:41pm
sufletzelvstorente

ai dreptare, dc nu simti nu trebuie sa faci un copil doar de dragul de a il face sau ca asa cere societatea
asa ne-au invatat parintii sau mai stiu eu ce!
insa aici nu era vb despre cele care raman gravide "din greseala" dc se poate spune asa
noi ne refeream la acele femei ce fac avorturi pe bada rulanta
cele ce nu se protejeaza niciodata
asta era ideea!
sufletzelvstorente
October 29th, 2008 at 3:56pm
maysa, in acest caz, nu am ce comenta! Acele femei cred k nu au constinta si nici ratiune! Atat ele cat si barbatii lor sunt de condamnat! Dar de obicei cele care fac avorturi pe banda rulanta nu au pic de cultura in acest sens! Nu au auzi..sau poate au auzit in trecere de anticonceptionale, sterilet, prezervative, etc.Greu de crezut, dar exista inca foarte multe cupluri care nu se protejeaza!!!
maysa
October 30th, 2008 at 11:27am
sufletzelvstorente

ai sa te minunezi dar sa stii k am o cunostinta f apropiata care are ceva ani, nu este tocmai tanara si a facut destule avorturi la viata ei.chiar f multe as spune io! nu e de mirare k acum are anumite probleme. si tine-te bine ca atat ea cat si barbata-sau nu sunt niste oameni incuiati.ea lucreaza in banca si el e maior.si totusi! uite ca nu s-au protejat cum a trebuit! nu stiu ce sa zic, o fi vb de nepasare, de nesimtire, hai inteleg o data de doua, dintr-un accident, dar asa....
sufletzelvstorente
October 30th, 2008 at 12:19pm
maysa, nu stiu ce sa mai spun....eu tot ce am scris, am scris din propria mea experienta. Am ramas odata datorita unui prezervativ, caci altfel nu imi explic! el a vrut copilul, eu nu, pentru ca ai mei nu l-au placut si erau total impotriva relatiei noastre. Unde puteam sa merg si cine ma ajuta? Nu suntem inca pregatiti pentru a creste un copil asa cum ne dorim. Sunt sigura k am fi luptat, dar vietile noastre ar fi luat o alta intorsatura..una destul de urata :(. Imi este greu si probabil nu mi-o voi ierta, dar sper ca atunci cand voi avea un bebe, sa ii pot oferii toata atentia, sprijinul, educatia si confortul de care are el nevoie.

Toate cele bune!
maysa
October 30th, 2008 at 1:33pm
sufletzelvstorente

te inteleg, la tine a fost alta situatie, alta conjunctura si alti factori care v-au influentat relatia si decizia
imi pare sincer rau :( in genere nu e bine sa condamni pe nimeni
dar iti mai pun o intrebare deoarece sunt curioasa, sunt defapt 2
voi mai sunteti acum impreuna?
iar tu ce varsta aveai atunci cand ai ramas insarcinata?
GreekGodess
October 30th, 2008 at 1:51pm
De`asta nu am eu incredere in prezervative....SI mai ales ca prima data cand am folosit asaceva, luasem si Durex, si imediat s`a rupt...L`am pus cum trebuia, tot, dar...asa a fost sa fie...Eu iau de 4 ani pastile si nu am avut nici o problema. Stiu ca nici ele nu au protectie 100%...dar mai multa incredere am in ele...decat intr`un cauciuc...care imi taie si "pofta de viata" :P. Consider ca intr`o relatie stabila, prezervativul nu are ce cauta...El este indicat pentru aventuri...(parerea mea!) cand nu stii ce "cadouri" iti poate darui celalalt...Dar cand iti cunosti partenerul, stii ca iti este fidel, nu ai de ce sa te temi...In relatia mea asa este. Daca voi ramane insarcinata, chiar si asa, luand pastile, inseamna ca asa trebuie sa fie...
Si mai e o chestie...daca iei pastile, nu e neaparat ca de fiecare data el sa ejaculeze in tine...si are cateva beneficii treaba asta:- sansele sa ramai gravida sunt si mai mici, -eviti monotonia in pat(aici depinde de mentalitate), - toata lumea stie ca sperma este foarte buna pt ten...si nu numai ;)
sufletzelvstorente
October 30th, 2008 at 1:54pm
Dap, suntem impreuna si ne merge din ce in ce mai bine! Avem in plan sa ne casatorim!
Atunci cand am ramas, aveam 21 de ani. Inainte sa fim impreuna..tot ieseam k si amici la terase..la munte..la mare.Ne cunoastem din clasa a V-a, iar eu am fost prima lui dragoste. Este o poveste destul de lunga, dar ma bucur k mi-a ramas alaturi..si cred k asa vom ramane toata viata.
maysa
October 31st, 2008 at 10:28am
si eu ma bucur ptr tine sufletzelvstorente
insa acum nu ai oarecum un sentiment asa aiurea la gandul ca dc tot sunteti impreuna puteai face copilul respectiv?
dc ti se pare stanjenitoare intrebarea mea nu esti obligata sa imi raspunzi si imi cer scuze
adik ma gandesc k totusi la 21 de ani nu erai chiar atat de micutza
nu aveai 17, insa dc asa ati convenit, este alegerea ta
multa bafta incontinuare :)

ptr greekgodess

eu eram cam anti-pastile pana anul trecut.asta inseamna ca timp de 5 ani am facut-o cu iubitul meu cu prezervativul, sau cu coitusintreruptus, sper ca am scris corect
s-a mai intamplat sa iau si pilula de a doua zi insa in princpiu s-a mers tot timpul de metodele mai \"naturale\"
situatia era si de asa natura incat dc ramaneam insarcinata nu ar fi contat
bineinteles k eu nu imi doream la mom respectiv asa cum nu imi doresc nici acum
dar dc prin absurd ar fi sa se intample, asta e
clar pastrez copilul!

ps:acum am fost nevoita sa iau pastile din cauza k am unele probleme de sanatate, insa recunosc k ma simt mult mai bine si mai \"in siguranta\"
sufletzelvstorente
October 31st, 2008 at 11:01am
maysa, nu pot descrie in cuvinte cum ma simt!cand ma gandesc ca acum as fi tinut in brate bebelusul meu...mi se rupe sufletul! El nu a suportat o vreme sa discutam despre acest lucruu..SI-A dorit copilul!!! Dar cum puteam eu maysa sa judec cu sufletul..si nu cu mintea, cand stiam ca la ai lui nu pot sta, iar ai mei ar fi facut crize..si cine stie ce ar mai fi iesit! Si imagineaza-ti k atunci ai mei treceau printr-un divort! este greu de explica..sunt multe de spus! NU incerc sa ma scuz, dar asta e realitatea! Viata m-a pus de multe ori la incercare, dar am avut noroc cu prietenii mei, care mi-au fost alaturi si cu EL.
nu doresc nimanui sa treaca printr-o asemenea situatie!
maysa
October 31st, 2008 at 1:48pm
asa este sufltezelvstorente

cred ca te simti rau si stiu k este o povara ce o vei duce toata viata pe umeri
bine k macar relatia voastra nu s-a deteriorat din aceasta cauza
si k el a putut trece peste
oricum va doresc multa bafta in continuare
si iubiti-va mult!
pupici
sufletzelvstorente
October 31st, 2008 at 1:51pm
multumesc maysa! tuturor le doresc numai bine! Mai ales tie, care esti o super tipa!
GreekGodess
November 1st, 2008 at 2:09pm
sufletzelvstorente
Se vede ca iubitul tau tine enorm la tine...E ciudat ca exact el si`a dorit copilul, si spun asta pentru ca stim toate, ca de obicei barbatii sunt cei care spun " Fa avort, ca nu`mi trebuie copil.".Oricum, sunt sigura ca atunci cand vei fi pregatita sa ai un copil, il vei iubi cat pentru 2.;) Iti doresc multa fericire, sanatate, si sa fii iubita in continuare!
Maysa
Si eu am mai folosit metoda " naturala", mai ales cand nu am gasit pastile...Eu stau intr`un oras micut, si avem doar 3 farmacii...Apropo...Ieri am fost sa imi iau, si cica e criza de Marvelon...:| Am pus`o :)) Ce fatza a facut al meu, nu va zic:))
Cat despre tanti de acolo, mi`a raspuns sec: " Draga mea, nu ai decat sa te protejezi cu prezervativul." Cu ce ura mi`a zis`o...ih...Era o baba..va imaginati...
Va pup, fetele!
sufletzelvstorente
November 1st, 2008 at 2:31pm
GreekGodess ai mare dreptate! Tine enorm la mine si imi este mereu alaturi! Mai rar intalnesti asemenea barbati!
Iti multumesc din suflet pentru gandurile bune si va doresc tie si maysei toate cele bune!
Cat despre babele astea care sunt pe post de farmaciste, nu iti pot spune ca majoritatea sunt niste scorpii si ne trateaza pe noi tinerii ca pe ultimii oameni.

Pupici
GreekGodess
November 2nd, 2008 at 2:11pm
sufletzelvstorente
Da, asa`i mai rar intalnesti asa barbati...Si iubitul meu ma ajuta enorm, si in ciuda unor aspecte, tot ma iubeste, si imi e alaturi intotdeauna...Chiar ieri era mai agitat decat mine, cand nu am gasit pastile, dar am zis ca prinde bine o pauza:)
Baba de ieri mi`a lasat un gust amar...si pun pariu ca are pe putin 3 avorturi la activ...Dar cum mi`a zis si iubi al meu " Bagi toate nimicurile`n seama..." :P
Pupaturi :*
maysa
November 2nd, 2008 at 10:55pm
eu folosesc logest, sunt super ok si sunt f multumita de ele.pana acum , le iau de 6 luni, nu am obs nici o reactie adversa
se pare k si io fac parte din grupul fetelor cu iubiti ok, cel putin pana acum al meu in 6 ani mi-a dem chestia asta
si cu copilul e aceeasi faza, eu nu am vrut si nu as vrea ptr k nu ma simt pregatita
insa el din prima a spus k dc e sa se intample e ok! e f fericit!
dar eu prefer sa mai astept :))
o seara buna tutror
pupici
Sonyk
November 6th, 2008 at 6:16pm
E mai usor pentru barbati sa foloseasca prezervativul decat pentru femei sa inghita zilnic pastile care au efecte secundare. Vina o poarta societatea care lasa toata responsabilitatea pe umerii femeii. Egoism sau nesimtire ???

http://666
iulika
November 6th, 2008 at 8:28pm
sonik aici iti cam dau dreptate
crezi ca pastilele astea nu sunt nocive???
eu cred ca sunt
sincer iau asa ceva numai ptr sanatate, insa in timp vreau sa renunt la ele
vreau sa fac mai multe investigatii ptr a vedea exact dc se pot gasi niste inlocuitori
Sonyk
November 7th, 2008 at 8:55am
Interesati-va pe net si vedeti cauzele cancerului de col si cancerului de san. La fel si avortul. Toate au consecinte devastatoare fizic si mai ales psihic. Se vorbeste despre femeile care nu se protejeaza, dar nu se spune nimic de barbati. Barbatii sunt proprietarii spermei si ei ar trebui sa fie responsabili. Nu sa dea din umeri in cazul unei sarcini nedorite cum se intampla de cele mai multe ori.

http://666
seherezada
November 7th, 2008 at 9:07pm
GreekGodess,
mi-a atras atentia o remarca a ta de mai sus (,,toata lumea stie ca sperma este foarte buna pt ten...si nu numai ;) si nu rezist sa nu te intreb. Care-s iubita beneficiile? Nu te supara pe mine pt indrazneala, dar este un subiect pe care nu l-am abordat niciodata in discutiile cu prietenele mele. Chiar sunt curioasa.
iulika
November 10th, 2008 at 11:11am
seherezada
ma bag si io...
deoarece din cate stiu chiar exista creme pe baza de sperma
si cica ar fi f scumpe
ajuta la acnee si la curatirea tenului
despre efectele interioare nu stiu ce sa iti spun, chiar nici io nu stiu nimic
iar despre barbati...bineinteles k ar trebui sa vine si responsabilitatea lor...defapt jumi-juma
adik placerea e de partea amandorura si responsabilitatea la fel
Posteaza si tu un comentariu la "Sarcina nedorita. Cine decide asta?"
Nume *
Mail (nu va fi publicat)*
Website
Comentariu
Introduceti codul din poza alaturata pentru verificare
posteaza comentariu
newsletter
Ultimele comentarii
Dya (2012-05-17 13:54:34) Tara lui Dracula. Film cu vampiri fara femei frumoase? @ Irina, din pacate demnitatea noastra e calcata in picioare zi de zi de toata lumea. Asta numai pt ca toti presupunem ca romancele nu mai au asa ceva. Presa ne calca in picioare, strainii matura pe ...
Delia (2012-05-17 11:43:01) Spune-mi ce zodie esti ca sa-ti spun cum te distrezi la mare conform zodiei, ar trebui sa fiu o scorpie scarboasa. si nu`i asa. in plus, ador meduzele :) si cand merg la mare ma bucur de soare si de apa, nu`i critic pe altii... cam penibil articolul ...
Gabi (2012-05-17 10:20:54) Pilula de a doua zi. Ce e bine sa stiti despre ea Nu am luat anticonceptionale niciodata si am un iubit cu care ma voi casatori la anul, dar prezervativul ne-a protejat pe amandoi de orice efect negativ al contactului sexual. Medicul meu ginecolog ...
Tanika (2012-05-17 02:23:50) Tara lui Dracula. Film cu vampiri fara femei frumoase? E prea expirata comparatia intre o romanca care "n-are nevoie de un englez bogat ca sa fie sedusa, pentru ca oricum o va tenta viata civilizata... pe care i le ofera Marea Britanie" si o moldoveanca ...
Maria (2012-05-16 19:59:03) Castiga o invitatie dubla la L'ELISIR d'AMORE de Gaetano Donizetti, Opera Nationala Bucuresti Super acest spectacol! Poate, numai castigand biletele sa ne rupem din cotidianul anost si sa pornim catre opera- valabil, mai ales, pentru cei din afara Bucurestiului . Cred ca ar fi un impuls sa ne ...
Oferte speciale
horoscopul de azi