5 modalitati de a diminua stresul

Please select a featured image for your post

Vrem nu vrem, stresul este o parte integranta a vietii noastre. Daca nu ne streseaza jobul, cu siguranta ne streasaza banii, daca nu banii, relatia cu partenerul si daca totul pare sa mearga perfect, apare din senin un nou factor stresor. Acestea sunt vremurile pe care le traim, deci trebuie sa invatam sa diminuam stresul, pentru ca nu avem cum sa il eliminam cu desavarsire.

O gura de aer proaspat. Cea mai buna solutie pentru a diminua stresul este sa te indepartezi de factorul stresor. Ai avut o sedinta stresanta la birou? Ia-ti o pauza de 10 minute si fa o scurta plimbare. Chiar daca trebuie sa te intorci la birou, atmosefar nu ti se va mai parea la fel de tensionata dupa ce ai luat o gura de aer proaspat. Daca esti acasa, fa o scurta plimbare in jurul cartierului, profita de ocazie pentru o scoate si cainii afara. Vei vedea cat de bine poti analiza situatia si cate noi variante vei gasi atunci cand esti cu minte limpede.

Citeste si:  Stopul cardiac care l-a ucis pe Michael Jackson ar fi fost provocat de o injectie cu un analgezic
O alimentatie corecta. Desi cand suntem stersate si nervoase un prim impuls e sa dam iama in frigider, nu e de departe cea mai buna idee. Ciocolata, fast-foodul, pizza si alte mancaruri care ne dau pe moment o stare de bine sunt pline de carbohidrati care ulterior te fac sa te simti ghiftuita si balonata. Cand din punct de vedere psihic suntm ok si conumam alimnte ehcilibrate, bogate in fibre si vitamine, combatem stresul cel mai usor. O alimentatie corecta include fructe, legume, sucuri naturale din fructe, cereale si paine integrala.

Hidratarea este la fel de importanta pentru a face fata unei zile strsante. Senzatia de sete ca si semn al dezhidratarii est einsotita de obicei de dureri de cap, stare generala proasta, indispozitie, adica stari care nu fac altceva decat sa amplifice stresul. Ca si variante de hidratare alege apa sau ceaiul natural, neindulcit si in nici un caz nu bauturile carbogazoase. Cola te agita mai mult decat e cazul si va amplifica orice factor stresor. Incearca sa nu consumi bauturi care contin foarte multa cofeina, incluzand aici ceaiul verde, care trebuie consumat numai pana la ora 19.Stabileste-ti un obiectiv. Nu-i as aca timpul trece mai repede atunci cand stii ca te asteapta o recompensa placuta la sfarsitul zilei? Chiar daca nu poti sa faci iesiri zilnice, ar trebui sa iti planifici cate o activitate distractiva si relaxanta in fiecare weekend, astfle vei fi motivata in timpul saptamanii sa treci mai usor peste orice factor de stres, cu gandul ca urmeaza rasplata. Dar nu e neaparata nevoie de o activitate iesita din comun. Daca ai o zi lunga la job, gandeste-te ca te asteapta o cine romantica alaturi de partener sau o baie lunga si relaxanta.

Citeste si:  Obtinere aptitudini organizationale
Activitatile relaxante includ, bineinteles, si putin rasfat. Gateste-ti mancarea preferata si bucura-te de ea dupa o zi prea plina. Ia-ti o dupa-amiaza libera si citeste o carte buna sau inchiriaza dvd-uri cu comedii usoare, romantice, care iti dau pofta de viata. De ce nu, seara inainte de culcare, savureaza un pahar de vin si 2 patratele de ciocolata. Daca te streseaza mai multe ganduri ed care nu reusesti nicicum sa scapi, de ce nu incerci sa scrii despre ele. Un jurnal te ajuta la indepartarea factorilor stresori. Orice problema asezata pe hartie va tinde sa dispara din gand sau macar nu va mai fi la fel de apasatoare.

Citeste si:  "Orfeu ÅŸi Euridice", în regia lui Alexandru Darie, va deschide Festivalul Teatrelor Europene

Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.