fbpx

5 tehnici pentru a castiga mai mult timp

Timpul. Cum mai trece… Va mai amintiti cand eram mici? De la un revelion la altul, nu ne mai aminteam mai nimic. De la o zi de nastere la alta, ni se parea o eternitate in care tot universul suferea modificari majore. Acum? Acum un an trece intr-o clipa. Acum nu avem timp de noi si de cei dragi decat printre picaturi. Nu aveti impresia cateodata ca mai mult ne grabim sa ajungem din loc in loc decat ramanem propriu-zis in locul in care ne-am straduit sa ajungem? Eu sunt uimita, uluita mai bine zis, in fiecare zi, de ora pe care o arata ceasul. „Cum, e deja ora 16.00? Cand s-a facut 4 dupa-amiaza deja? Mai am atatea de facut!” Acum facem cursuri de time management, cursuri care dureaza uneori si zile intregi. Aceiasi oameni care livreaza tehnicile de time management se confrunta ei insisi cu inexorabila trecere, dar se lauda ca exista modalitati prin care ar fi posibil sa reusim sa mai salvam cate ceva.

Atentie insa! Nu sunt tehnici care se limiteaza la cele cateva randuri ale acestui articol. Sunt tehnici care trebuiesc elaborate si adaptate la stilul de lucru / de viata al fiecaruia, dificil de stapanit si care necesita timp si rabdare. Odata insusite insa, aceste „trucuri” promit sa redea timpul investit cel putin intreit celui care a exersat suficient.

Citeste si:  Iyeoka nu se desparte de copilul ei nici in turnee

Important! Nu vei obtine printr-un miracol, dintr-o data, o zi de 25 de ore. Cu putina straduinta insa, vei reusi sa stapanesti mai bine timpul pe care il ai, in asa fel incat ceea ce este important in viata ta sa isi si gaseasca rezolvare

1. Recunoaste ca nu le poti face pe toate de una singura. Suna cliseu, nu o sa neg. Dar uitati-va la voi inseva, urmariti de cate ori pe zi spuneti cuiva sau va spuneti in sinea voastra: „decat sa il rog pe X (coleg, iubit, vecin, prieten, etc.) sa faca ceva, mai bine fac eu cu mana mea.” Interesant este ca, desi avem impresia despre noi ca le facem singure pe toate, in realitate nu facem decat anumite lucruri – pe care le-ar putea face si altii – de cele importante nemairamanand timp. O viata echilibrata presupune cel putin: un job full-time, timp suficient si de calitate petrecut cu copiii si familia, in casa sau in aer liber, timp suficient si de calitate cu prietenii, munca voluntara, de echipa, implicare in cauze sociale, sport si ingrijire personala constanta, timp suficient si de calitate pentru relaxare, culturalizare, intinerire. Voi le bifati pe toate in viata voastra? Eu, cu mana pe inima, va spun ca nu. OK, poate ca pentru voi nu astea sunt lucrurile importante. De acord, iar in acest caz…

2. … Stabileste-ti prioritatile si tine-te de ele. Din nou, suna ca un cliseu, stiu, mai ales prima parte. In cazul nostru insa, dificil de realizat este a doua parte: consecventa de a face totul conform planului. Calendarul zilnic, agenda personala este cea care ne ofera raspunsurile. Intalnirea cu un client de la ora 10 si telefonul catre compania de telefonie mobila de la 11, desi sunt alaturate, nu sunt la fel de importante. Gaseste-ti sistemul propriu de subliniere a sarcinilor importante: culori, stelute, semne ale exclamarii, etc. Asta nu e greu. Important e ca apoi sa le urmaresti, sa te concentrezi pe ele si sa le rezolvi in ordinea importantei pana la sfarsitul zilei. Apoi tragi linie si zambesti. Maine va fi mai putin de lucru.

3. Invata care sunt situatiile de tip „NU” si care sunt situatiile de tip „DA”. Oarecum, acest subiect merge mana in mana cu primul, acela in care vorbeam despre greseala de a avea pretentia sa le facem noi pe toate. Aici, mai nuantat, este vorba despre acelea dintre noi care au dificultati in a spune „NU”. Persoanele care nu pot sa spuna „NU” ajung de multe ori sa fie frustrate, neintelese, nedreptatite. In loc sa spuna „NU”, oamenii se trezesc spunand „poate” sau „voi incerca”, desi stiu sigur ca astfel creeaza orizontul de asteptare pozitiv si creeaza o obligatie pe care vor fi nevoiti sa o onoreze in ciuda altor sarcini. Presiunea unui „poate” poate crea, cum spuneam, frustrare. Exista pe lume raspunsuri clare pe care le putem da in cunostinta de cauza: „DA, pot si voi face acest lucru pentru ca se afla pe lista mea de prioritati” / „NU, imi pare rau, nu pot face asta, am alte lucruri planificate pe care nu le pot amana.” Cele doua efecte pozitive: consecventa in rezolvarea prioritatilor si apreciere din partea solicitantului (coleg, prieten, etc.) pentru sinceritate si pentru faptul ca nu ii vei pierde vremea.

Citeste si:  Vernisajul expozitiei MILITZA SION. Intre arte vizuale si arhitectura

Va urma:

4. Desprinde-te de cotidian

5. Ia-ti timp liber pentru tine

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.