5 tehnici pentru a castiga mai mult timp II

Timpul. Cum mai trece…..Va mai amintiti cand eram mici? De la un revelion la altul, nu ne mai aminteam mai nimic. De la o zi de nastere la alta, ni se parea o eternitate, in care tot universul suferea modificari majore. Acum? Acum un an trece intr-o clipa. Acum nu avem timp de noi si de cei dragi decat printre picaturi. Nu aveti impresia cateodata ca mai mult ne grabim sa ajungem din loc in loc decat ramanem propriu-zis in locul in care ne-am straduit sa ajungem? Eu sunt uimita, uluita mai bine zis, in fiecare zi, de ora pe care o arata ceasul. „Cum, e deja ora 16.00? Cand s-a facut 4 dupa-amiaza deja? Mai am atatea de facut!” Acum facem cursuri de time management, cursuri care dureaza uneori si zile intregi. Aceiasi oameni care livreaza tehnicile de time management se confrunta ei insisi cu inexorabila trecere, dar se lauda ca exista modalitati prin care ar fi posibil sa reusim sa mai salvam cate ceva.

Atentie insa! Nu sunt tehnici care se limiteaza la cele cateva randuri ale acestui articol. Sunt tehnici care trebuiesc elaborate si adaptate la stilul de lucru / de viata al fiecaruia, dificil de stapanit si care necesita timp si rabdare. Odata insusite insa, aceste „trucuri” promit sa redea timpul investit cel putin intreit celui care a exersat suficient. Important! Nu vei obtine printr-un miracol, dintr-o data, o zi de 25 de ore. Cu putina straduinta insa, vei reusi sa stapanesti mai bine timpul pe care il ai, in asa fel incat ceea ce este important in viata ta sa isi si gaseasca rezolvare.

Citeste si:  S-a stins Charlton Heston

Continuare de aici…

Desprinde-te cu totul de cotidian atunci cand poti. La mine la firma, atunci cand cineva pleaca in concediu, da mail la toata lumea cu care lucreaza direct, mentioneaza perioada in care va fi in concediu, cine ii este inlocuitor si cum poate fi gasit: telefon, mail, fax, porumbei calatori, ravase bagate in sticle goale si aruncate in mare, etc. Ce e asta? E un mit modern, o idee absolut sinistra conform careia trebuie sa stai in permanenta in contact cu clientii, cu partenerii, cu colegii. „You snooze, you lose” – asta-i filosofia. Orice moment „pierdut”, in care nu esti conectat la „Evenimente”, inseamna ca ai pierdut sansa, ocazia, oportunitatea unica. Daca vreti sa fiti stapane pe timpul vostru, nu tineti seama de acest mit. Adevarul este ca sunt momente, cele mai multe poate, cand ceea ce faceti intr-un anumit moment, o particica din viata voastra personala, este mult mai importanta decat orice telefon urgent de la birou care va va deturna cu siguranta atentia.

Citeste si:  Zodiile si planetele care le guverneaza

Povestea copilului tau despre intamplarile de la gradinita si calculele de obtinere a unui cont important nu sunt compatibile. Stabiliti-va prioritatile!. Pentru a face acest lucru, e nevoie sa va desprindeti de celelalte activitati si sa va preocupati de cele care va solicita atentia in acest moment si pe care vi le-ati stabilit ca prioritati. Haideti sa va spun o descoperire personala: nu cititi fiecare mail din secunda in care ati fost avertizati sonor / vizual ca a venit. Nu raspundeti pe messenger in secunda a doua daca sunteti in mijlocul unei actiuni importante. Nici la telefon. Orice intrerupere este o potentiala deturnare a atentiei, o potentiala schimbare de prioritati. Pastrati-va in agenda timp pentru a raspunde telefoanelor ce nu pareau importante, de a raspunde la mail-uri si de a verifica mesajele de messenger sau twitter.

5. Ia-ti timp liber pentru tine insati. Aceasta ultima tehnica este dedicata in special micilor intreprinzatori, proprietarilor de mici business-uri carora le-a intrat in cap ideea ca timpul petrecut la birou este direct proportional cu contul din banca. Aceasta capcana se mai numeste si „capcana celor 7 zile”. Consecinta pe care o suporta cei care cad in capcana celor sapte zile este ca vor candida cu succes la titlul pentru cel mai obosit om din lume. In plus, concentrarea fiind atat de puternica pe un singur lucru, vor constata ca vor esua in toate celelalte domenii – familie, implicare sociala, sanatate, etc. Da, concluzia celor sapte zile de munca pe saptamana va fi: timpul petrecut la birou in plus fata de rezolvarea eficienta a problemelor si sarcinilor prioritare in agenda este direct proportional cu esecul. Punct.

Citeste si:  12 moduri de a critica eficient

Si ce poate fi mai rau pentru un om care si-a luat destinul in propriile maini decat sa esueze pe orice alt plan in afara de cel profesional… Succesul afacerii este o alta chestiune. Poate creste, sau poate stagna, sau chiar scadea. Explicatia: succesul in ceea ce facem consta in felul in care facem lucrurile, in care actionam, nu in cantitatea de timp pe care o alocam actiunii. Iata o analogie: daca vrem sa invatam golf si petrecem ceva timp sa invatam tehnica, nu conteaza daca petrecem patru ore exersand sau 20 de ore, atata vreme cat tinem crosa de golf gresit in mana. Reversul este, de asemenea, corect: atata vreme cat ideea e buna, tehnica e buna, atata vreme cat conceptul de business e gandit corect, probabilitatea ca timpul sa iti ajunga pentru toate lucrurile importante din viata ta e foarte mare. Asa ca ia-ti timp liber pentru tine insati, dar si pentru afaceri. Gaseste o noua perspectiva, poate mai buna decat cea pe care o ai in prezent.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.