7 reguli pentru a deveni angajata perfecta

Jobul pe care ne-am straduit cu greu sa il obinem, prin interviuri succesive, evaluari, traininguri on the job, perioada de proba, ajunge in sfarsit al nostru. Intram in compania dorita, ne obisnuim cu colegii si sefii, ne asezam si ne invatam noile atributii. Insa fiecare zi este o provocare pentru acelea dintre noi care ne iubim jobul si am face orice sa il pastram si sa il imbunatatim, in aceeasi masura in care am face orice sa ne imbunatatim performantele:

Regula 1: Adapteaza-ti atitudinea si tonul. Competentele nu sunt totul. Faptul ca esti pe o pozitie de management sau ai in subordine alti angajati nu inseamna decat ca ai mai multe responsabilitati profesionale si morale. Probabil ca ceea ce te califica pentru acest post sunt competentele si abilitatile, dar ideal este sa te califice si tonul si atitudinea fata de toti colegii si fata de toti partenerii cu care intri in contact.

Citeste si:  O sefa de nota 10

Regula 2: Fii rebela si vulcanica doar in vacante si in viata personala. La birou fii o profesionista. Fii ceea ce ti-ar placea sa fie colegii / sefii / clientii / partenerii tai: un echilibru de profesionalism si amabilitate, indiferent daca in viata personala esti mai temperamentala si mai indrazneata.

Regula 3: Pune pe primul plan sarcinile pentru care ai fost angajata. Chiar daca dupa o vreme de la angajare apar tot felul de activitati atractive ce vin odata cu increderea pe care le-o inspiri sefilor si colegilor, nu omite faptul ca aceasta incredere vine dintr-o munca bine facuta, iar ei au in continuare asteptari de la tine in primul si-n primul rand legate de jobul tau. Daca esti hotarata sa schimbi domeniul, gandeste-te bine inainte si fa o cerere oficiala.

Citeste si:  Horoscopul senzualitatii

Regula 4: Simtul umorului ofera ani buni in plus in companie angajatilor doriti. Nu cred ca mai e nevoie sa iti spun ca cei mai iubiti colegi ai nostri sunt cei cu care radem la petrecerile de firma, in pauze si teambuildinguri, nu? De ce sa nu fim si noi unele dintre acele colege?

Regula 5: Fii si fa ceea ce nu sunt si nu fac ceilalti. Desprinde-te din „multime” prin originalitate, calitatea muncii. Identifica activitatile ce crezi ca ar mai fi necesare in munca ta si care nu sunt atribuite nimanui si fii voluntar pentru ele.

Citeste si:  BUCURESTI, MON AMOUR… expozitie cu farmec interbelic

Regula 6: Lasa intotdeauna usile de comunicare cu colegii si superiorii deschisa. Fiecare zi vine cu noi nevoi la birou si in fiecare zi ne dam seama ca pur si simplu nu le putem face pe toate singuri. Fii draguta cu colegii chiar daca ai o zi mai proasta; maine e posibil ca roata sa se intoarca.

Regula 8: Asculta. Majoritatea celor cu care intram in contact in fiecare zi au foarte multe de spus, multe probleme ce isi asteapta la noi rezolvarea. Desi tentatia de a ne spune si noi la randul nostru pasurile e mare, vei constata cu placere ca ai mai multe avantaje dintr-o ascultare activa decat dintr-o tanguiala fara niciun rezultat concret.


Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.