Alte greseli de manager

Please select a featured image for your post

Dupa cum probabil ai dedus din prima parte a acestui articol, viata de manager nu e nici pe departe numai petale roz, asa cum ne inchipuim atunci cand suntem copii si raspundem foarte hotarat „vreau sa ma fac director” cand ne intreaba mama ce vrem sa fim cand o sa fim mari. Greselile pe care un manager le poate face tin atat de propria persoana, cat si de deciziile pe care le ia, de subordonatii sai sau de circumstantele ce se pot ivi intr-o companie la un moment dat. Nu trasaza clar indatoririle. Pentru a intelege exact care sunt indatoririle pe care le are, managerul trebuie sa primesca o fisa a postului, in cazul in care are superiori sau sa isi stabileasca propriile indatoriri, in conditiile in care este manager unic, propriul sau sef. Lucrurile sunt insa foarte clare: nici un manager nu poate delega sarcinile care ii sunt specifice lui si nu poate delega mai multe sarcini decat ii sunt atribuite.
Citeste si:  Cand plecati la munte?
Ori aici apare problema: desi ne dorim sa fim manageri, multora dintre noi ne e teama de responsabilitate si nu stim cum sa reactionam o data ce ni se dau fraiele in mana. Frica de putere va fi insa diminuata considerabil daca ai in spate o echipa care sa sa te sustina si daca ai incredere necesara ca vei reusi. Repeta-ti in fiecare dimineata, uitandu-te in oglinda „am ajuns manager pentru ca merit asta, pentru ca sunt pregatit sa fiu manager si pentru ca pot face fata oricarei situatii noi”.
Teama de a-si asuma riscuri. Asa cum am spus in prima parte a articolului, este dificil pentru un manager sa imparta sarcini subordonatilor pentru ca se intreaba tot timpul ce se va intampla si cum vor duce acestia sarcinile la bun sfarsit. Intr-un fel ai dreptate, pentru ca nu poti avea niciodata certitudinea ca totul va merge struna, indiferent cat de bine e incghegata echipa si cat de buna este comunicarea intre membrii ei.
Citeste si:  Future Shorts, seductia scurt metrajelor
Dar nu uita de vorba aceea inteleapta (sau jocul TV prezentat de Mihai Calin) „Risti si castigi”. Nu exista castig fara a-ti asuma riscuri, iar in cazul unui esec, cel mai important este ca echipa sa ramana unita si sa fie oricand pregatita sa isi asume esecul si sa o ia de la capat, avand noi obiective si crezand in continuare in reusita. Stiu ca suna utopic, dar asa este! Teama de a-ti fi subinata autoritatea. In momentul in care delegi una dintre sarcinile tale unei alte persoane, poti avea surpriza ca el sau ea sa se descurce mai bine decat tine in situaia respectiva. Nu trebuie in nici un caz sa consideri ca ti-ai creat un rival, ci dimpotriva, sa te bucuri ca ai o astfel de persoana capabila in echipa ta si sa o valorifici la maxim pe viitor. O alta mare greseala pe care managerii o fac atunci cand isi simt autoritatea subminata, este sa minimalizeze importante rezultatelor obtinute de subordonatul de care se simte amenintat. Nu fii ipocrita si recunoaste meritele angajatilor tai.
Citeste si:  Retelele de socializare au semnat primul acord pentru protectia copiilor pe internet
Teama ca pare lenes in ochii angajatilor. Multi manageri considera ca daca aleg sa imparta din sarcinile lor celor din jur, vor parea lenesi in ochii acestora si considera ca subordonatii ii acuza ca fug de responsabilitati. Nimic mai neadevarat si pentru a clarifica si acest aspect, organizeaza o sedinta in care sa le explici tutror care sunt motivele pentru care ai ales sa delegi din sarcinile tale. Cu siguranta atmosefera se va schimba mai apoi.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.