CV-ul ca prima impresie in procesul de recrutare

Un CV corect este unul ce cuprinde informatii complete despre parcursul nostru profesional. Un CV poate sa ne ridice sau sa ne coboare drastic in ochii angajatorilor in cazul in care nu respecta regulile elementare, in care nu furnizeaza informatiile necesare unei persoane care nu ne cunoaste si care vrea sa isi faca o parere obiectiva. Prima regula pe care insist sa o mentionez inainte de toate este cea referitoare la corectitudinea scrisului. Nu gresiti, este important sa nu existe erori gramaticale, de ortografie sau de coerenta. Daca nu stiti sigur cum se scrie un cuvant, de exemplu, cereti opinia cuiva care stie. Nu trimiteti un CV gresit scris sau dezlanat!

In rest, iata rubricile ce ar trebui in general sa se gaseasca intr-un CV pentru a se califica drept un profil complet:

I. Informatii personale: Nume, Starea civila, Domiciliul actual, Data si locul nasterii, Date complete de contact (numere de telefon si adrese de e-mail corecte). Exista un curent care spune ca nu este obligatoriu sa mentionam varsta sau statutul civil si ca angajatorii care recruteaza in functie de aceste informatii discrimineaza. Este un punct de vedere interpretabil. Pana una-alta insa, in cazul in care candidatul are o familie si nu vrea sa calatoreasca prea mult in interes de serviciu, se gaseste la adapost si datorita informatiei referitoare la statutul civil de exemplu. La fel si cu varsta – un candidat de 50 de ani, cu experienta, poate nu isi doreste un job de entry level, chiar nici in cazul in care momentan nu lucreaza, iar mentiunea in CV a varstei, din nou, il pune la adapost.

Citeste si:  3 pasi pentru un look perfect la serviciu

II. Experienta profesionala. Incepind cu jobul curent sau, daca in prezent nu lucrati, incepind cu cel mai recent si terminind cu ultimul, enumerati parcursul vostru profesional. Pe langa companie, descrierea companiei, postul ocupat si perioada in care ati activat acolo, este foarte important sa faceti mentiunea cat mai detaliata a principalelor atributii. Sfatul meu personal este sa modificati atributiile avute in functie de fiecare aplicatie. De exemplu, daca aplicati pentru un job in HR, e bine sa puneti accentul pe detaliile despre joburile anterioare, pe atributiile ce au legatura cu resursele umane – coordonare, consultanta, personal, recrutare, etc. Un capitol din ce in ce mai important este cel referitor la recomandari. Daca aveti scrisori de recomandare e bine sa le folositi, daca nu aveti e bine sa cereti, daca nu puteti sa cereti, totusi e bine sa mentionati numele unor persoane care ar putea garanta seriozitatea si implicarea voastra in locurile de munca in care ati lucrat impreuna cu ei, in mod sincer.

Citeste si:  Aptitudinile noi duc la un nou job

III. Studii de invatamant, cursuri, specializari, traininguri, etc. Toate studiile si specializarile pe care le considerati relevante trebuie sa se regaseasca aici: liceul cu profilul absolvit, facultate, studii postuniversitare, masterale, doctorat, atestate, traininguri, cursuri, etc. De asemenea mentionati si lucrarile de licenta, datele de absolvire, profilele tuturor etapelor de studiu parcurse.
Cele doua categorii foarte importante, cea a experientei personale si cea a studiilor pot fi schimbate ca si ordine, in functie de importanta continutului lor. Daca aveti o experienta de lucru bogata e mai bine sa mentionati mai intai parcursul profesional, mai ales daca diplomele obtinute si mentionate la rubrica Studii nu sunt foarte cunoscute si apreciate. Dimpotriva insa, daca nu aveti prea multa experienta, dar aveti importante studii si diplome obinute, mai bine mentionati prima data aceasta rubrica.

IV. Abilitati si mentiuni speciale. La aceasta rubrica puteti face mentiunea diverselor activitati extracuriculare, limbi straine cunoscute si eventuale atestate, nivelul de cunostinte, permis de conducere, cunostinte in operarea calculatorului plus eventuale atestate, cursuri de diferite feluri (de exemplu, de dans daca aplicati la un post cu cerinte artistice), etc. De asemenea, aici intra mentiuni referitoare la hobby-uri. In cazul in care nu aveti hobby-uri speciale, legate preferabil de candidatura pentru postul respectiv, e mai bine sa evitati enumerarea banala gen literatura, calatoriile si muzica. Mai bine orientati-va pe abilitatile legate de lucrul cu oamenii, de experiente anterioare referitoare la rezultate si competente profesionale. In plus, faceti tot aici mentiunea asteptarilor salariale, de sistem de bonificatii, de eventuale expectatii suplimentare: masina de serviciu, laptop, decontari, etc. Tot aici mentionati si eventuale preferinte referitoare la posibilitatea de relocare, la posibilitatea calatoriilor in interes de serviciu, etc.

Citeste si:  Polinezia Franceza, paradisul insular

O discutie separata poate fi facuta in ceea ce priveste insotirea CV-ului de o fotografie. Majoritatea candidatilor nu au atasata o fotografie la profilul lor personal si asta nu e neaparat un lucru rau. Fiecare isi poate cantari singur avantajele sau dezavantajele pe care le-ar obtine prin postarea unei fotografii. Daca insa ati cunoscut angajatorul anterior si doriti sa isi aminteasca de voi, puneti neaparat o fotografie. De asemenea, sfatul meu personal este sa apelati la un specialist in cazul in care doriti o fotografie mai artistica pe CV-ul vostru. Am intalnit de-a lungul experientei mele CV-uri cu profil de imagine ce fie te indemna la visare (fete cu privirea evident pierduta in propriile ganduri), fie te facea sa iti doresti sa pleci la mare (costume de baie), fie la muzica rock (machiaje negre sau stridente). Lasind gluma la o parte… pastrati limitele normalului.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.