fbpx

Cum devii insotitor de bord

Pana acum cativa ani, o cariera in aviatie parea un vis imposibil pentru multi din noi. Astazi, nu mai pare atat de greu de implinit caci companiile aeriene sunt tot mai multe, iar noi ne obisnuim tot mai mult cu zborul si nu-l mai vedem ca pe o experienta rara si periculoasa. Ba din contra. Sa vezi toata lumea si sa fii si platit pentru asta este in opinia multora un mod de viata ideal. Si daca nu oricine are calitatile si cunostintele necesare pentru a deveni pilot de avion, meseria de insotitor de bord pare mai la indemana.

Despre avantajele si dezavantajele ei, nu vom mai vorbi pentru ca le cunoaste toata lumea (vizitezi multe locuri, dar lipsesti mult de acasa, etc.). In schimb, vom vedea ce trebuie facut pentru a deveni insotitor de zobr.

Totul incepe cu un curs, pe care, in Romania, il poate organiza doar Scoala Superioara de Aviatie Civila. Pentru a deveni cursant, trebuie sa indeplinesti anumite conditii. In primul rand, sa ai 18 ani impliniti si cel putin studii medii, adica diploma de bacalaureat. In al doilea rand, trebuie sa stai foarte bine la capitolul sanatate, lucru ce il vei dovedi printr-un certificat medical obtinut de la Institutul de Medicina Aeronautica si Spatiala. Testul medical nu seamana deloc cu cel pentru permisul auto si nu este usor de trecut. El include controale neurologice, oftalmologice, ORL, audiometrice, ginecologice, cardiologice si altele. Printre aceste teste, se numara giroscaunul si barocamera, care iti testeaza echilibrul si rezistenta in conditii speciale (giroscaunul este un scaun care se invarte, iar barocamera simuleaza conditiile de la inaltimi mari, presiunea si temperatura). Dupa trecerea testelor medicale, urmeaza examenul propriu-zis, care consta in doua probe de limba engleza, oral si scris, si o proba de geografia Romaniei si a Europei. Nota minima de trecere este 7, la toate probele.

Citeste si:  Mediu de studiu bun

Dupa promovarea examenelor, se semneaza contractul de instruire si se achita cei 1.568 de euro (conform site-ului SSAvC), costul cursului. Instruirea teoretica presupune 231 de ore (aproximativ opt saptamani) de cursuri. Se predau, printre altele, lectii de teoria zborului, legislatie si reglementari aeronautice, geografie si rute aeriene, meteorologie, medicina si primul ajutor, proceduri de urgenta, limbi straine. Cele 231 de ore sunt urmate de examene care trebuie promovate.

Urmeaza orele de practica pe simulator, care se desfasoara la Sofia, si orele de zbor, in tara.

Chiar daca ai terminat cu succes cursurile, mai trebuie trecut inca un hop: examenul de licenta, care se poate sustine numai la Autoritatea Aeronautica Civila Romana. Abia in urma acestui examen, primesti licenta de zobr si devii insotor de bord.

In afara de cei 1568 de euro, costul cursului teoretic, se mai platesc si simulatorul (aproximativ 500 euro), orele de zbor (aproximativ 1000 euro), examenul de licenta (aproximativ 100 euro). Cursul de insotitor de zbor este o adevarat investitie si nu toata lumea ajunge la examenul de licenta, de aceea decizia de a te inscrie sau nu trebuie cantarita cu atentie.

Citeste si:  Polinezia Franceza, paradisul insular

Dupa obtinerea licentei de zbor, esti pe cont propriu, iar un post de insotitor de zbor nu este usor de gasit in Romania. Multe romance sunt nevoite sa lucreze departe de tara. In plus, fiecare companie aeriana are propriile conditii. Daca pentru inscrierea la curs, conditiile sunt minime, la angajare, lucrurile se schimba. Compania poate sa ceara o anumita inaltime, un aspect fizic placut, si anumite abilitati, de exemplu sa poti inota pe o distanta impusa.

Uneori companiile aeriene (mai ales cele straine) recruteaza persoane fara licenta, dar care indeplinesc anumite conditii, si le asigura instruirea teoretica si practica in schimbul semnarii unui contract pe o perioada de timp.

20 Comentarii
  1. La noi in tara daca nu ai pile fff bine puse sau daca nu iei la m..e de la toata compania nu ai nicio sansa;)) dai o gramada de bani, te chinui mult timp si t trezesti dupa aceea k nu poti sa zbori pentru ca nu o iei de la cine trebuie si devii insotitoare de zbor la sol, exact la sol, p un salariu infim fata de cel de \”la mare inaltime\”

  2. este un articol informativ foarte interesant si destul de precis. Felicitari! Cat despre opiniile domnisoarei \”Clau\” as putea spune ca daca indeplineste toate conditiile pentru a deveni insoatitoare de bord, nu este imposibil asi gasi un loc de munca. Sunt foarte multe companii aeriene straine, care nu asteapta mita, chiar si cele de la noi, asa ca daca esti frumoasa, desteapta, sanatoasa si cunosti limbi straine in special engleza…vei deveni o placuta insotitoare de bord. Companii aeriene sunt multe, iar avioane si mai multe ! Gandeste pozitiv … si mult succes!

  3. lol f tare frate vad ca si p la noi au inceput cursuri daastea io sn intrun curs de 3 luni jum in madrid spania aici e plina piata de scoli deastea pt FA flight attendant adik in februarie am examenele 2 ex de 100 intrebari min 75 la 100 la fiecare pt aprobare examene practice de prim ajutor rcp probe drastice de innot 100m in 2 min simulator de zbor procedeuri de evacuare in caz de inccendiu despresurizare etc tin sa spun k e ff greu mai aes partea de medicina si partea de operatiuni normale si urgenta legi multe numere multe de stiut si ca tre sa le invat intro alta limba adik spaniola………. da oricum scoala asta e pusa in legatura k sute de companii aeriene si iti baga cvuri iti organizeaza interviuri so called �open days� cu qatar emirates si altele e ff greu da poate merita eu am un avataj aici in spania faptul ca am un nivel inalt in englz spaniola mediu francez si nativ romana nush dc mama drq da aici companiile aeriene sunt mai mult decat inncantate sa stii romana bulgara rusa da in special romana ca o a 3a limba desigur spaniola si inglish imprescindibil 😀 dc cnv citeste p aici si crede ca las putea ajuta cu vrun sfat info cv…. : bogdangeorgebz id mess

  4. da…nu e vorba de pile..daca stai sa te gandesti ca pt fiecare lucru ai nevoie de pile nu mai faci nimic in viata! a spune ca pt un anumit domeniul este nevoie de vreo pila inseamna ca te scuzi , gasesti un motiv pt care nu incerci! sunt oameni care intra cu pile peste tot in lume la fel cum sunt oameni care intra pe merit peste tot in lume! o viata avem si visele, dorintele cele mai mari , parerea mea este ca sunt motivele pt care ne-am nascut! asa ca daca asta-ti doresti cu adevarat , nu te uita la pile, sau alte prostii, daca asta vrei, ai banii si vrei sa te pui pe treaba , atunci tot inainte si nu da inapoi! nu ai cum sa pierzi! daca iei licenta esti mare! in cel mai rau caz in care sa zicem ca un an stai pe bara ca nu gasesti loc de munca, tot gasesti sa lucrezi la un hotel de lux care te vrea imediat cum aude ca ai licenta de insotitor de zbor …sau alte feluri de meserii cum ar fi ghid… Ideea e ca nu ai de pierdut nimic, eu daca as avea banii aia l-as face acum! nu e rusinos sa te duci sa pici la giroscaun, e de cacao sa vrei si sa nu incerci ! ai o viata , nimeni nu stie destinul…dar avem puterea de a il fortza spre schimbare! eu zic ca merita acest curs, te formeaza bine, inveti multe care cu siguranta vor fi de folos in viata si in cariera iar parerea mea este ca daca treci cursul asta , iei licenta, esti stapan pe tine, sti ce vrei…e aproape imposibil sa nu gasesti de munca la companii aeriene! secretul in viata este sa faci ce vrei mai mult…iti plac avioanele mergi si te faci pilot, insotitor…iti place muzica te faci dj …fara sa stai sa te gandesti ca stai…ca altii au facut si s-a ales praful..daca te gandesti asa nu mai faci nimik pt ca la cate miliarde de oameni sunt pe planeta..cred ca in orice meserie au fost unii care au cazut si altii care s-au ridicat! tot inainte , cheia vietii e fericirea! pa paaaaa

  5. Maine dau examenul de admitere pentru Insotitor de bord sper sa nu fie greu engleza scris si oral , geografie…si doamne ajuta sa fac ce mi-am dorit intodeauna!

  6. nu e asa usor sa devii insotitor de bord. eu am terminat cu brio scoala, am lut la autoritate din prima si am fost refuzata la 2 companii:air bucharest si blue air
    nu stiu de ce pt ca nu iti spun motivele

  7. Intr-adevar este un articol de apreciat. Vise avem cu totii, iar daca esecurile altora ne afecteaza pe noi si nu ne punem ambitia pt. implinirea viselor noastre, doar pt.ca visul celuilalt nu i s-a implinit, cum putem fi multumiti de noi insine? Optimismul te ajuta ENORM! Succes tuturor celor care isi urmaresc visele….ele se vor implini!

    Geo, te rog, as vrea sa iau legatura cu tine, daca se poate. Ma inscriu si eu pentru urmatoarea sesiune de examinare la SSAvC. Multumesc!

  8. am examenul de admitere in august..se poate sa stiu asa informativ cam ce intrebari sunt puse la examene.. ca tare sunt curioasa..sper sa fie bine.janiss,acolo ne intalnim:)

  9. Anca, te rog trimite-mi un e-mail sa vorbim. Adresa mea este geanina.zetu@yahoo.com

    Astept raspunsul tau si putem conversa daca tot ne vom intalni acolo in august:)

    P.S.: Am rugat pe altcneva sa posteze mesajul de mai sus si a facut cateva greseli

  10. Buna, va rog daca ati aflat ceva despre ssubiectele de la examen sa imi comunicati si mie…si eu tot in august am examenele…deci o sa ne vedem pe acolo…mi-ar placea sa tinem legatura…

  11. Cred ca as incerca si eu in Spania, acolo mi se pare ca ai mai multe sanse sa te angajezi mai repede. Dar stie cineva anul asta cand mai sunt examene in Romania? In afara de 11 ianuarie!
    Multumec

  12. buna!as dori ei eu daca se poate sa aflu mai multe detalii despre cum sa devii insotitor de zbor de la cineva care lucreaza sau este incepator in domeniu.tin sa mentionez ca sunt student in ultimul an la universitate,litere din bucuresti…..si dupa terminare facultatii as dori sa ma apuc.daca ma poate ajuta cineva rog sa ma contacteze pe mihaivlad123@yahoo.com..multumesc!

  13. buna! am si eu o intrebarae ,ce parere aveti de scoala fly lever? a mai facut cineva acolo?
    am auzit ca examenele la autoritte s eobtin foarte greu chiar daca esti pregatit,de angajare slabe sanse….. multumesc

  14. Doamne,ce putere de convingere si tot ce vreti, a avut asupra mea acest baiat Bogdan,care a postat un mesaj la acest articol in aprilie 2010.Cat de mult m-a mobilizat,m-a facut sa deschid ochii,sa fiu puternica si optimista,si sa-mi urmez visul vietii mele pana cand va deveni realitate!!! Never give up !!! Ii multumesc enorm Dlui Bogdan pe aceasta cale,pentru mesajul lui, pentru gandurile lui!! Ii doresc multa sanatate si fericire Xx

  15. cum naiba ăstia de la scoala de aviatie pot cere atâtia bani per total 2950 euro si la Lufthansa e gratis totul si pe deasupra daca faci ausbildung-ul ( cursul asta care dureaza 2 luni ) iti dau EI , compania , respectiv Lufthansa 365 de euro/ lună . RO de cacao .

  16. tibi
    La faptul ca cer o groaza de bani, m-am gandit si eu. De ce ataaat de mult ? Si am observat ca toate chestiile astea se cer doar in Romania si in foarte putine cazuri in companiile straine.
    De exemplu, la Emirates sau Etihad, pe langa faptul ca esti cazat(in niste apartamente de lux) fara sa platesti; pe perioada training ului(6 saptamani), iti mai dau si salariu in avans ( o sa ii retina in primele 2 luni de salariu cand vei incepe zborurile); lucruri care te ajuta foarte mult..
    Sunt niste oameni extraordinari. Jos palarie pentru cei din Orient.

Lasă un răspuns la Janiss Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată.