fbpx

Cum iti organizezi viata

Please select a featured image for your post

Viata se scurge intr-un ritm atat de alert, se intampla atat de multe lucruri, incat ai impresia ca fara o organizare riguroasa, viata ta va fi un haos. Se prea poate sa ai dreptate, cu cat lasi mai multe lucruri sa iti scape de sub control, cu atat vei avea mai mult impresia ca viata ta e un film in care nu iti gasesti locul. Daca nu stii de unde sa incepi pentru a avea o viata organizata, noi iti dam cateva idei pentru a te organiza in cel putin cateva dintre aspectele importante ale vietii tale. Organizarea de acasa. Faptul ca iei la bani marunti tot ce ai prin casa e primul pas intr-o reorganizare a vietii. Nu ai cum sa te astepti sa gasesti ceva sau as ai o viziune clara asupra a aceea ce se intampla in casa ta daca nu este organizata pana in cel mai mic detaliu. Daca nu iti gasesti niciodata cheile de la masina, telecomanda sau rujul, e clar ca trebuie sa reorganizezi. Pune tot ceea ce nu folosesti in cutii mari de carton sau de plastic, etichetate, pentru a stii exact unde sa gasesti ceea ce cauti.
Citeste si:  Odessa – fata nestiuta a Marii Negre
Daca nu stii ce sa faci, sa arunci sau nu un anumit obicet, fa o cutie speciala pentru obiectele putin folosite. Daca au trecut 6 luni si nu te-ai atins de obiectul respectiv, il poti arunca linistita, inseamna ca nu ai cu adevarat nevoie de el. Pentru a evita ca lucrurile sa se aglomereze, de exemplu hainele pe spatarul de la scaun, obisnuieste-te ca imediat ce nu mai folosesti un anumit obiect sa il pui la locul lui. Asa il vei gasi mult mai usor si nu risti sa ajungi din nou la dezorganizare totala. Organizarea timpului. Din moment ce casa iti este bine organizata, poti incepe sa iti pui in ordine agenda. Fa o lista cu lucrurile pe care trebuie sa le faci, in ordinea prioritatii lor. Fa liste separate pentru ceea ce tine de casa (plata facturilor, zilele in care se acita, zilele stabilite pentru spalatul rufelor etc), ceea ce tine de job (termene limita pentru proiecte, predarea diverselor lucrari, intalniri importante cu clientii) dar si ceea ce tine de viata privata (iesiri in oras cu iubitul sau cu fetele, sedinte cu parintii, sedinte la coafor etc). Daca analizezi ulterior listele facute si ai impresia ca nu poti brenunta la nimic de pe lista pentru a-ti face mai mult timp, incearca sa renunti la lucrurile care iti consuma foarte mult timp. Acestea sunt activitatile care iti consuma foarte mult timp si energie, insa nu produc nici un fel de rezultate. Astfel de timp morti sunt de exemplu drumul cu metroul dintr-un capat al orasului in altul sau timpul petrecut in sala de asteptare a medicului tau. Combina timpii morti cu activitati productive: citeste schitele pentru sedinta in timp ce calatoresti, da telefoanele importante, stabileste-ti intalnirile etc.
Citeste si:  Cine este, de fapt, Lucas Bravo, actorul care îl interpretează pe Gabriel în serialul Emily in Paris?
Organizarea finantelor. Faptul ca la cateva zile dupa ce ai luat salarul nu stii unde ti-au disparut banii este un semn clar ca esti dezorganizata din punct de vedere financiar. Incepe prin analizarea bugetului tau lunar, fa o lista cu toate finantele care ti-au intrat, o lista cu toate cheltuielile facute si vezi in ce masura calculele se pun cap la cap. Daca recitind lista realizezi ca o buna parte a banilor s-a duc pe nimicuri, creeaza-ti un buget strict, pe care sa il urmezi in fiecare luca: ce trebuie platit, care sunt chletuielile stringente (cele care tin de casa, taxe comunale, utlilitati, telefon etc) si care sunt viciile si capriciile la care poti renunta. Daca ai posibilitatea, incearca s aiti imparti banii astfel incat sa pui deoparte o suma, fie ea cat de mica, intr-un cont de economii.

Citeste si:  9 sfaturi pentru incepatori
Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.