Cum sa concepeti mesaje care sa „se lipeasca” de clienti

Vi s-a intamplat vreodata ca, in timp ce mergeti pe strada, sa va aduceti brusc aminte de vreun cantecel dintr-o reclama veche, pe care obisnuiati sa-l fredonati tot timpul atunci cand erati adolescent? Este un lucru care ni se intampla frecvent multora si care tine de faptul ca unele mesaje se „lipesc” pur si simplu de noi si ne raman in memorie ani de zile. Intrebarea este: ce face ca unele mesaje sa fie atat de usor de tinut minte si atat de greu de uitat, in timp ce pe altele le uitam imediat ce le-am auzit?

Memoria este, de cele mai multe ori, selectiva si subiectiva. Tinem minte lucruri care inseamna ceva pentru noi si avem metode proprii prin care filtram tot ce experimentam zi de zi, inclusiv mesajele pe care ni le transmit cei care vor sa ne vanda ceva.

In fiecare an se cheltuiesc miliarde de euro in incercarea de a-i face pe oameni sa cumpere anumite produse, iar fiecare componenta care intra in procesul de marketing este intens studiata. Astfel, expertii in domeniu au descoperit cateva „trucuri” care fac ca mesajele de marketing sa ramana in memoria potentialilor clientilor, iar Entrepreneur.com a facut o lista care cuprinde patru dintre aceste metode.

Citeste si:  Cheeky Girls lovesc din nou

1. Provocati o emotie

Fie ca ii induiosati, ii socati, ii surprindeti sau ii faceti sa rada, cei care va aud mesajul il vor percepe si il vor tine minte mult mai bine daca acesta le declanseaza o emotie. Daca stam si ne uitam, vom putea observa ca multe dintre reclamele premiate sunt amuzante. Publicul le urmareste chiar si dupa ce produsul nu se mai gaseste pe rafturile magazinelor, pentru simplul fapt ca aceste reclame merg dincolo de banalul mesaj „Cumparati produsul X”.

Insa nu numai umorul face mesajul de neuitat. Multe reclame i-au impresionat pe telespectatori sau ascultatori pana la lacrimi, altele i-au facut sa viseze sau sa devina mai energici. In principiu, un slogan sau un jingle* trebuie sa fie usor de retinut, fredonabil si sa contina un mesaj interesant.

2. Fiti „recomandabili”

Cand companiile de studiere a pietei i-au intrebat pe americani ce le influenteaza cel mai mult deciziile de cumparare, acestia au spus ca urmeaza, in primul rand, sfaturile prietenilor sau cunoscutilor.

Citeste si:  Horoscopul lunii iulie

Ce puteti face, deci, pentru a starni discutii si pentru a fi promovati prin viu grai? In primul rand, ajuta sa aveti produse sau servicii foarte bune, preturi rezonabile si sa va ingrijiti bine de clienti. De asemenea, ati putea sa dezvoltati o campanie de PR care sa aiba ca rezultat articole in presa tiparita si pe internet, sa construiti un site bun, usor de folosit si plin de informatii utile, precum si sa va rasplatiti clideli. Nu in ultimul rand, networking-ul ajuta mult – atat in grupuri de cunoscuti sau de afaceri, cat si online, pe noile retele de socializare.

3. Puneti-le clientilor mintea la contributie

Un mesaj de marketing poate fi foarte usor tinut minte daca ii invata ceva pe cei care il aud sau daca ii solicita intelectual. Mintea umana este in continua cautare de informatii noi, asa ca ati putea sa va faceti mesajul de neuitat oferindu-le potentialilor clienti informatii noi si interesante sau punandu-i sa gandeasca. Ganditi-va al Apple: in anii ’70-’80, a reusit sa detroneze gigantul IBM spunandu-le clientilor sa „gandeasca diferit”**. Astfel, a strans o intreaga armata de clienti care doreau sa se opuna conformismului corporatiilor americane si sa fie stimulati intelectual de un produs nou si inteligent.

Citeste si:  Divort prematur

4. Oferiti-le clientilor avantaje semnificative

Avand in vedere ca, in ultimele luni, oamenii se uita mai intai la portofel cand vor sa cumpere ceva, puteti sa creati senzatie daca oferiti preturi imbatabile. Cumparatorii au inceput sa se indrepte spre satisfacerea nevoilor, mai degraba decat a dorintelor, asa ca daca reusiti ca, pe langa sloganul usor de prins, sa oferiti si o valoare adaugata care sa conteze, clientii nu vor intarzia sa apara si, mai mult, va vor recomanda si altora. Atunci cand adoptati o astfel de strategie, evitati sa folositi „cuvinte mari” in mesajul dumneavoastra si concentrati-va pe avantajele pe care le au clientii daca vin si cumpara de la dumneavoastra.

* jingle: melodie publicitara scurta, difuzata la radio sau televiziune, care promoveaza produse si servicii ale unor firme sau programe ale postului care o difuzeaza.

** In 1997, Apple a pornit o campanie de promovare extinsa, al carei slogan era „Think Different” (Gandeste Diferit)


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.