De ce facem miscare?

Please select a featured image for your post

Toate ne dorim sa fim slabe si frumoase si daca s-ar putea sa nu depunem nici un efort pentru asta, ar fi perfect. Din pacate insa, sau din fericire, nici o dieta nu este cu adevarat eficace, decat atunci cand este dublata de efort fizic, de mult spor sau multa miscare. Nu ar trebui sa facem miscare doar atunci cand ne dorim sa slabim, ci in general, pentru ca miscarea ne ajuta la mentinerea tonusului organismului.

De ce iubeste corpul miscarea? Pentru ca miscarea provoaca placere si asta e cunoscut inca din cele mai vechi timpuri. Iti vei da seama ca este adevarat atunci cand, obosita si lipsita de chef te vei simti imediat inviorata si fericita dupa ce ai facut un antrenament de aerobic, o plimbare lunga in parc sau jogging dis de dimineata. De altfel, toata ziua iti va merge mai bine atunci cand o incepi cu o repirza de sport, fie ea si numai de o jumatate de ora. Chiar daca ai impresia ca esti lenesa si ca preferi mai degraba sa te uiti la televizor cu o punga de chipsuri in mana, sa stii ca corpul tau prefera miscarea, nu exista corp care sa nu se bucure de exercitii, trebuie gasit doar antrenamentul potrivit.

Citeste si:  Diane von Furstenberg si evian Celebreaza Viata
Cum ne ajuta sportul? Tesutul adipos, atat de pacatos cum este el, nu ne ajuta in nici un fel la arderea caloriilor, dimpotriva, se sporeste pe sine, creste de la o zi la alta si numai sportul ii poate opri evolutia. Tesutul muscular insa, are un metabolism intern foarte bine dezvoltat si arde calorii chiar si atunci cand dormim. Un antrenament foarte bine pus la punct, 30 de minute dimineata si 30 de minute seara, ne ajuta sa ardem calorii pe moment dar si sa activam si sa acceleram metabolismul muscular, astfel ca muschii nostrii vor arde mai multe calorii, imediat dupa ce am facut sport.Exista doua tipuri de miscare, aerobic si anaerobic. Miscarea aerobica este cea in timpul careia muschii se alimenteaza cu oxigen, inima si plamanii sunt foarte solicitate, de aici si numele de exercitii cardio. In general, la aerobic vorbim despre o miscare sustinuta mai mult timp, cum ar fi jogging-ul, step-ul, pilates, tae-bo, ciclism etc. Exercitiile anaerobice sunt cele care presupun un influx scurt de energie exploziva, sustinut direct de muschi si nu te plamani si inima. Astfel de exercitii sunt sprint-ul, ridicarea de greutati, oina.

Citeste si:  CAIRO - Inima Egiptului
Nu ar trebui sa alegem intre cele doua tipuri de miscare, ci dimpotriva, sa le combinam, pentru a putea beneficia de avantajele oferita de amandoua. De exemplu, exercitiile aerobice ne ajuta sa ardem pe loc un numar mai mare de calorii si acest lucru poate fi observat pe afisajul aparatelor de sport pe care le folosim: ciclismul arde un anumit numar de calorii, banda un alt numar de calorii, iar stepperul un altul. Miscarea anaeroba nu arde atat de multe calorii pe loc, insa prin faptul ca este o miscare sustinuta de muschi, ajuta la accelerarea metabolismului muscular natural si astfel ca veti arde mai multe calorii pe timp mai lung.

Citeste si:  Horoscopul saptamanii 24-30 decembrie
Placerea sportului vine nu doar din senzatia de bine pe care o avem la sfarsitul antrenamentului, din satisfactia ca am facut ceva pentru a arata mai bine, din faptul ca ne simtim efectiv mai usoare, ci si din ambianta generala a sportului pe care il practicam. Trebuie sa ne placa sala de fitness pe care o alegem, muzica pe care o ascultam, costumul pe care il purtam. Crearea unei ambiante placute, te va ajuta sa faci sport cu placere si sa nu consideri antrenamentul o corvoada.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.