fbpx

Goooooo-tan!

Tango-ul incepe sa semene cu un sotron. Faci un pas si te trezesti intr-o casuta. Arunci piatra si muzica te taraste in alta. Cam asta a insemnat concertul Gotan Project de vineri, 25 iunie, de la Sala Palatului. Evenimentul a fost posibil gratie celor de la Events.

Francezul Philippe Cohen Solal, argentinianul Eduardo Makaroff si elvetianul Christoph H. Müller au avut un curaj teribil, aceea de a alatura tango-ului ritmurile electro, jazz, dub, salsa sau hiphop. Puristii au contestat „prelucrarea” tango-ului in note moderne. Insa este cert ca, odata cu primul album, La Revancha del Tango, genul argentinian a suferit o revigorare, a devenit accesibil multor categorii care erau reticente initial in fata unei muzici pasionale, insa sofisticate. Tangoul s-a raspandit de pe strazile Buenos Airesului si Parisului – capitala sa adoptiva, in cluburi si restaurante, in filme si pe plaje. Trioul Gotan Project a facut ca tango-ul sa se intoarca de unde a pornit: in strada.

La Bucuresti au venit insotiti de minunata Claudia Pannone, de bandoneonistul Facundo Torres, de violonista Ananta Roosens si de pianistul Lalo Zanelli. Concertul a debutat cu Epoca de pe La revancha del tango. Nu au lipsit nici alte piese cunoscute de pe albumele precedente, precum Diferente, Epoca, Una musica brutal, Mi confesion, cu ritmurile sale hip hop sau Toda mi vida. Cum insa era un concert de promovare a noului album, Tango 3.0, gandit ca o proiectie in viitor, au interpretat si La Gloria, cu vocea celui mai cunoscut comentator de fotbal din Argentina, Hugo Morales, pe fundal, Desilusion cu accente reggae, Tu misterio, Tango Square, cu note melancolice tipice jazzului si au incheiat, dupa bissuri, cu Imigrante.

Citeste si:  NAFNAF vine in Bucuresti !

Noul album nu mixeaza numai genuri muzicale, ci alatura tango-ului cealalta mare religie argentinianta, fotbalul. Pe La Gloria simti rumoarea stadionului, agitatia publicului din timpului legendarului meci din 1986 intre Anglia si Argentina din timpul campionatului mondial din Mexic, iar golul lui Maradonna se transforma in “Goooo-tan” pentru ca “Rayuela” sa aduca, pe langa un cor de copii care numara hipnotic “Un, dos, tres, cuatro/ Tierra, Cielo!/ Cinco, seis/ Paraíso, Infierno!/ Siete, ocho, nueve, diez/ Hay que saber mover los pies”, vocea lui Julio Cortazar lecturand un fragment din cel mai cunoscut roman al sau, “Sotron”. Erase una vez, cu ritmurile sale mult mai lente a insemnat un moment de respiro.

Muzica Gotan Project este la fel de cosmopolita ca si componenta trupei. Te poarta in Paris si Buenos Aires, trece prin pasiuni de cele mai diferite genuri, este ludica, dar stie si sa aduca un tribut. Lui Astor Piazzolla, lui Anibal Troilo, lui Julio Cortazar, fotbalului, continentului sud-american, dar in primul rand acelui amestec de agresiune si tandrete care se numeste tango. Cei de la Gotan Project au facut sa se inteleaga de minune chitara cu pupitrul de dj, hip-hop-ul cu vioara si trompeta, acordurile pasionale cu portavocea prin care, din cand in cand, Claudia Pannone isi distorsiona glasul, ovatiile cu lamentatia, revolta cu resemnarea senzuala, bandoneonul cu muzicuta.

Una musica brutal a avut darul de a ridica oamenii de pe scaune si, in acelasi timp, sa ma faca sa regret inca o data faptul ca acest concert a avut loc la Sala Palatului si nu intr-un spatiu deschis. Acesta ar fi singurul impediment: muzica celor de la Gotan Project cere un spatiu mai larg pentru ca efectiv scaunul devine prea stramt pentru o asemenea experienta. Altfel, sound-ul a fost excelent, s-a auzit foarte bine, iar pentru prestatia celor de pe scena: chapeau! Profesionalism, eleganta cu palarie si costume in stilul anilor ’50, proiectii video cu imagini din Buenos Aires, coregrafii, clipuri, spectacolul celor de la Gotan Project a ajuns la confluenta mai multor forme de arta. Cateodata, mai avem nevoie si de eleganta!

Citeste si:  “Christmas with Smokie & 101 Violins” - un concert pe care-l vezi o data-n viata!

PS: am fost din nou dezamagita de lipsa de educatie si punctualitate a unora dintre spectatorii romani. Achizitionarea unui bilet garanteaza urmarirea unui spectacol, nu si intrarea in sala dupa ora stabilita. Desi scria pe bilet ca show-ul incepe la ora 20:00, iar accesul era permis de la ora 19:00, la ora 20:10 inca nu isi gasisera toti locul.

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.