Hot, cool & trendy – meseria de Cool-hunter

In ultimul timp am auzit si am citit foarte des despre o noua ocupatie printre tinerii de succes, aceea de cool hunter. Semnificatia cuvantului cool-hunter este cea pe care o banuiti si voi – vanator de cool, de nou, de trendy. Cool-huntingul este o meserie relativ noua, aparuta in anii ’90 ca urmare a nevoii marcilor de imbracaminte pentru tineri de a identifica locatii, muzica, orice este cool printre tineri.

Cool-hunter-ul este, in functie de varsta targetului pe care il analizeaza, intre 15 si 35 de ani cu pasiune pentru oameni, schimbari, observatie. In general, cool-hunter-ii sunt artisti cu background in moda, muzica sau arta. Ca orice job care se respecta, exista agentii specializate care cauta persoane care sa transmita informatii de peste tot din lume, exista site-uri, bloguri si comunitati on-line specializate pe cool-hunting.

Citeste si:  Fashion East Fair - targ de vintage si self made

Cool-hunter-ii sunt angajati de firmele mari de moda pentru a identifica anumite tipuri de personalitati, trendsetteri care joaca un rol important in zona de studio. De multe ori acestia sunt ei insisi angajati ca undercover cool-hunters, fiind platiti sa faca exact ceea ce faceau si pana acum, dar sa ofere inside information angajatorilor. Ei trebuie sa vada si sa identifice in mod concret elementul de noutate pe care un stil nou aparut il genereaza, un loc la moda il formeaza, pentru ca ulterior sa decida, in functie si de celelalte elemente extrase, daca va deveni ujn trend.

Cool-hunter-ul incearca deci sa prinda trendul de la sursa. Motivatia brandurilor de a folosi astfel de resurse este aceea ca, in functie de rezultante, vor avea un avantaj competitive, vor avea produsul potrivit la momentul potrivit. Atractia mare pentru acest nou job se explica si prin faptul ca realitatea in care se invarte cool-hunter-ul sunt magazinele, evenimentele muzicale, cluburi, festivaluri, expozitii de arta, locuri unde se aduna tinerii targetati de catre client.

Citeste si:  Romanian Fashion Week 2008

Pentru cool-hunter-i exista desigur numeroase arii de interese, dar focusul central este pe consumatorii tineri sau foarte tineri – 12-24 ani. De aceea zonele de cercetare sunt: fashion si in mod specific street fashion, muzica pop, hip-hop, filmele cu target de varsta asemanator, televiziunea, cultura si lifestyle ale tinerilor, jocurile pe computer, tehnologia mobila si digitala audio-video, practic orice are legatura cu ceea ce numim pop culture.

Firmele de cool-hunting sunt in general agentii de marketing care au ca scop exclusiv sa conduca cercetari pe marginea populatiei tinere din zonele descrise mai sus. Pe baza rezultatelor produc rapoarte detaliate si declara trenduri si linii orientative pentru generatia tanara. Aceste rapoarte sunt vandute companiilor ale caror produse se adreseaza targetului in cauza si le ofera in plus consultanta cu privire la modul de aplicare a rezultatelor obtinute. Unele companii, de regula cele mai mari, dezvolta si in-house departemente de cercetare a pietei, fiind astfel pregatiti sa investeasca si mai multi bani decat ar face-o contractind un outsourcer pe proiect.

Citeste si:  Adio, Lembit!

Daca aceasta noua meserie iti place, trebuie sa afli ca devine si mai interesanta: de obicei locatiile de desfasurare nu sunt in Romania, ci in cele mai hot orase ale lumii: Londra, Paris, New-York, Barcelona, etc.


3 Comentarii
  1. Buna,

    In incercarea mea de a gasi mai multe detalii despre meseria de coolhunter am gasit acest articol pe care il consider foarte interesant si trebuie sa-ti multumesc. Descrie exact, in linii mari, ceea ce presupune aceasta meserie…numai ca eu as vrea mai multe detalii!!!!
    Cunosc o persoana care se incadreaza pefect cerintelor si care are toate calitatile native ale unui potential coolhunter!! :prietenul meu!
    De cand il stiu e pasionat de fashion in special de street fashhion si de tot ce tine de de latura urbana. Visul lui cel mai mare este sa devina designer. Momentan e ca un burete care absoarbe orice noutate din jurul lui. E foarte critic si nu e foarte usor sa obtii de la el un calificativ de genu : \\\”hmm…esti ok imbracat\\\”
    Nu-l impresioneaza decat lucrurile cu adevarat \\\”tari\\\” si vede potentialul in licruri marunte pe care la inceput eu nici nu le inteleg…apoi dupa anumite perioade de timp observ ca lucrurile care il impresioneaza pe el ajung sa fie adevarate trenduri. Mereu e cu un pas inaintea tuturor, mereu el poarta ce va urma sa fie la moda. Cred ca face parte din randurile trendsetterilor pt ca pe la party-uri in strainatete s-a intamplat sa fie remarcat de anumite persoane curioase sa stea devorba cu el si sa-l fotografieze…Nu prea e deloc incantat de ce intampla in romania si cred ca un job intr-o mare capitala a modei i-ar veni ca o manusa! T rog mult daca citesti acest comentariu sa ma conctactezi si sa-mi dai cateva puncte de plecare…locuri unde as putea sa ma interesez cum ar putea sa obtina un job de coolhunter. Merci anticipat

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.