fbpx

Industria muzicii digitale atrage cumparatori cu mult sub asteptari

Din cele 13 milioane de melodii digitale, doar 3 milioane au fost cumpărate pe parcursul anului 2008, fapt ce infirmă una din cele mai importante teorii de marketing ale secolului 21, cea a modalităţii de promovare a produselor destinate unei categorii restrânse de public, potrivit presei britanice.

Un studiu recent realizat pentru industria muzicii digitale pune pentru prima oară sub semnul întrebării teoria iniţială, infirmând convingerea multor specialişti că pieţele nişate pot aduce profituri considerabile. Rezultatul studiului nu este unul optimist, ţinand cont de faptul că din 13 milioane de melodii scoase la vânzare pe internet, doar 3 milioane şi-au găsit cumpărători pe parcursul anului 2008.

Citeste si:  Aylin & The Lucky Charms, finalisti in cadrul unei competitii muzicale internationale

Potrivit şi altor studii realizate, aproximativ 80% din încasări au rezultat din vânzarea a numai 52.000 de melodii de pe internet. Nici albumele nu au fost trezit prea mult interesul cumpărătorilor. Din 1,23 de milioane de albume puse la dispoziţia cumpărătorilor pe internet, doar 173.000 au fost cumpărate, ceea ce înseamnă că 85% dintre albume nu au fost vândute nici măcar într-un exemplar.

Unul dintre cele mai importante modele economice ale secolului 21, ÅŸi anume, ideea creÅŸterii vânzărilor pe internet prin dezvoltatrea pieÅ£elor de nişă, a fost expusă pentru prima oară de Chris Anderson în cartea „The Long Tail”, publicată în 2006. Teoria lui Anderson era că internetul va aduce venituri importante din creÅŸterea impresionantă a vânzărilor unor artiÅŸti ÅŸi a unei muzici de nişă.

Analiza realizată de Anderson asupra pieţei de muzică online sugera ideea că, datorită preţurilor mici şi a uşurinţei cu care pot fi accesate produsele online, vănzătorii de retail pot realiza încasări semnificative, întrucât întotdeauna vor găsi cumpărători.

Internetul este văzut de cei mai mulţi dintre specialişti ca fiind una dintre cele mai generoase surse de acces pentru cumpărători la o gama variată de obiecte, de la produse-unicat la antichităţi sau muzică şi reprezintă, potrivit datelor, sursa unor venituri mari pentru comercianţii zonei online, cum ar fi de exemplu site-ul Amazon sau e-Bay. Modelul acestor site-uri a fost dezvoltat în baza teoriei pieţelor nişate, anume comercializarea unor produse care nu se mai adresează maselor, ci au un public mult mai restrâns şi mai diferenţiat.

Citeste si:  Tombola de weekend
Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.