Internetul, un mediu profesional creativ si profitabil – partea II

Am tot citit in ultimul timp despre initiative online ale unor antreprenori la prima vedere neinspirati, care au ajuns insa sa valoreze zeci de mii, milioane de euro/dolari si sa detina notorietate in toata lumea. Pe undeva, exemplele prezentate in continuare imi par chiar inspirationale. Prezinta idei de start-up in afaceri online ale unor nou-veniti in lumea business, investitii minime, variabile in functie de obiectul de activitate, care necesita noroc, dar mai ales inspiratie si viziune. Este adevarat ca internetul este un mediu profesional unic, un echilibru perfect de cretivitate si orientare catre business, catre comercial. Spun ca este unic pentru ca acest echilibru poate fi sustinut intr-un spatiu neconventional, dar care se supune totusi unor reguli extrem de stricte.

O idee nostima si mai putin obisnuita este Savetoby.com. Creatorul acestui site a avut ideea de a cere bani sub forma de donatii pentru a nu fi nevoit sa taie si sa manance un iepuras dragut, pe nume Toby. In cazul in care prin donatii ar strange frumoasa suma de 50.000 $, iepurasul ar scapa cu viata si ar trai pana la adanci batraneti. In caz contrar, creatorul site-ului propune cateva retete culinare pentru iepurasul-victima. Si deoarece destul de multi vizitatori au gasit ca aceasta idee este nostima sau au simtit mila pentru iepuras, au donat bani pentru salvarea animalului. Dar din cauza multor plangeri si reclamatii din partea vizitatorilor si a asociatiilor de protectie a animalelor, metoda de plata a fost oprita. Autorii site-ului au gasit insa alta solutie de „a ameninta viata iepurasului”. Acestia au publicat o carte intitulata „Save Toby: Only You Have the Power to Save Toby” si au cerut ca cei care doresc ca Toby sa ramana in viata sa cumpere 100.000 de exemplare la un pret de aproape 10 $, fapt care, daca va reusi le va aduce 1 milion $.

Citeste si:  Misterul monstrului din Loch Ness

Santamail.org este o idee simpla si la moda în perioada Craciunului. Creezi o adresa de e-mail la Polul Nord (în Alaska, mai exact, pentru ca utilizatorii oricum nu observa) si îi taxezi pe parinti cu 10 dolari pentru fiecare scrisoare trimisa catre copiii lor. Datorita ideii, Byron Reese a trimis pâna acum peste 200.000 de scrisorele electronice si a devenit mai bogat cu câteva milioane de dolari.

Citeste si:  Desprinderea de mine insumi: Detachment

FitDeck.com este website-ul care vinde online seturi de carti imprimate cu imagini ale unor exercitii de fitness. Pretul de vanzare pentru fiecare pachet de carti este de 18,95 dolari. Pentru un antreprenor cu experienta, ar putea parea un pas spre dezastru. Însa Phil Black, fost instructor de fitness pentru puscasii marini americani, stie mai bine cat de valoroasa e ideea lui. Vanzarile au inregistrat anul trecut un salt de 4,7 milioane de dolari. Cu siguranta ca e mai mult decat ar fi primit salariu la armata.

Citeste si:  Nascuta pe 29 februarie?

Iata in incheiere si o idee romaneasca, poate nu la fel de creativa si de noua, dar totusi interesanta. Este vorba despre Hamacuri.ro. Acesta este un magazin online specializat in vanzarea de hamacuri catre intreaga tara. Site-ul ofera numeroase tipuri de hamacuri potrivite fiecarui potential client: de la hamacuri clasice, cu baston sau hamacuri-scaune pentru adulti, copii si chiar bebelusi, la hamacuri pentru piscina si plaja. Am ales acest exemplu, poate nu cel mai potrivit si mai sugestiv, pentru indrazneala de a promova in exclusivitate un produs ciudat prin lipsa aparenta de piata si pentru succesul inregistrat.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.