fbpx

Lenjerie intima. O istorie. Cum au aparut sutienele, chilotii si alte nebunii

V-ati intrebat vreodata cum au ajuns oamenii sa considere ca este de neimaginat sa mai iasa din casa fara chiloti? Sau cum de au aparut ciorapii de nylon si ce legatura au acestia cu corturile militare? Iata, in continuare, cateva puncte de reper care definesc conceptul de lenjerie intima de astazi:

Prima pereche de chiloti: dateaza din timpul Imperiului Roman, cand, pentru a-si acoperi partile intime, atat barbatii, cat si femeile, se foloseau de o fasie de lana alba cu numele de subligaculum, petrecuta pe sub o centura. Aceasta reprezenta o haina in sine in timpul verii, in timp ce in sezoanele reci era acoperita de haine mai groase. Pe langa aceasta piesa de lenjerie intima, unele femei purtau si un tip de sutien, un material care la acoperea partea superioara a corpului, denumit strophium sau mamillare.

Citeste si:  Annie, din 26 decembrie in cinematografele din Romania

foto

Camasa lunga: cand vine vorba de lenjerie de dama, un mare pas a fost facut la inceputul secolului 16, cand femeile au inceput sa poarte pe sub rochii o camasa pana in pamant, fara nicio forma. Pe dedesubt, nu purtau nimic.

foto

Jupa: doamnele din inalta societate au inceput sa poarte, spre finalul secolului 16, fuste pe sub haine, cu talie foarte mica, pentru a le subtia mijlocul. Aceste piese de lenjerie intima, astazi abia folosite, reprezentau si un simbol al statului social, fiind adesea impodobite cu dantela si pietre semipretioase.

foto

Chilotii: au aparut la inceputul secolului 19, sub forma unor pantaloni scurti si foarte largi. Piese de lenjerie denumite culottes existau in societatea franceza inca din timpul Evului Mediu, nobilii parizieni intelegand prin acest termen colantii stransi pe picior pe care ii purtau fie „la vedere”, fie pe sub alte articole de imbracaminte.

Citeste si:  Am, n-am treaba – la cumparaturi!

foto

Ciorapii: au aparut tarziu, la inceputul anilor ’40, imediat dupa descoperirea nylonului de catre Julian Hill. In prima zi de punere in vanzare a ciorapilor (in majoritatea magazinelor de lenjerie intima din New York), s-au vandut peste 70.000 de perechi. In primul an, cifra a ajuns la nu mai putin de 64 de milioane. Apoi, insa, in timpul celui de-Al Doilea R?zboi Mondial, productia de ciorapi este intrerupta, nylonul dovedindu-se extrem de util la confectionarea corturilor de campanie. Au revenit, insa, in forta, promovati cu precadere de Marlene Dietrich, care a facut un pas inainte, prin introducerea jartierilor in cultura populara.foto

Sutienul: corsetul ca piesa de lenjerie intima devenise popular inca din secolul 17, impunand in paralel si imaginea femeii perfecte: sani masivi, mijloc mic, solduri bine facute. Abia dupa 1900 conceptul de lenjerie feminina se schimba, cand o tanara cunoscuta in cercurile mondene, Mary Phelps Jacob, si-a facut un sutien legand doua batiste de o panglica roz, inainte de iesirea la o petrecere. In 1914, dupa ce toate doamnele din inalta societate purtau sutiene improvizate de Jacob, tanara a patentat brasiera fara spate .

Citeste si:  Monitorizare plan strategic de marketing

foto

Tanga: se spune ca primele perechi ar fi fost create pentru dansatoarele care au facut senzatie la Expozitia Mondiala din 1939 (in subsidiar, se pare ca si gladiatorii purtau niste articole de lenjerie similare). In comert, au apariut din anii ’70. Coincidenta sau nu, tot atunci a aparut si cel mai celebru brand de lenjerie de dama , Victoria’s Secret.

foto

Un comentariu

Lasă un răspuns la ania Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată.